Show simple item record

Education and crime - the economic view
dc.contributor.advisorVyhnánek, Tomáš
dc.creatorŠipkovská, Silvie
dc.date.accessioned2020-02-14T13:02:32Z
dc.date.available2020-02-14T13:02:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56002
dc.description.abstractIn her thesis, the author addresses the relationship between education and selected types of crime (economic, property and violent crime) in the context of the national economy. The aim of the thesis is to show that the relationship between crime and education is much more complex than it may appear on the basis of current findings and observations and that, besides education, the criminal career of an offender is also significantly influenced by his/her family background and, therefore, it is appropriate to include this factor into the analysis. The analytical section of the thesis is divided into two separate parts. The first part, which deals with the phenomenon of crime in general, describes the dependency of individual crime types, education and family background by means of tables and diagrams showing percentages of individual variables and using contingency tables and correlation tables. The analysis confirms that there is a significant relationship between crime and the combination of education and family background. This hypothesis, however, manifests itself only in respect of certain types of family background, namely the backgrounds described as "working class" and "intelligentsia". The second part is devoted to recidivism as a particularly negative phenomenon -58% of offenders in the analysed...en_US
dc.description.abstractAutorka se v této práci zabývá vztahem vzdělání a vybraných druhů kriminality (hospodářskou, majetkovou a násilnou kriminalitou) z národohospodářského pohledu. Cílem této práce je ukázat, že vztah mezi kriminalitou a vzděláním je mnohem komplikovanějším, než se dle dosavadních výsledků může zdát a že vedle vzdělání má významný vliv na kriminální kariéru pachatele rovněž výchovné prostředí, z něhož vzešel, a tudíž je žádoucí tento faktor do analýzy zařadit. Analytická část práce je členěna na dvě nezávislé části. V první, zkoumající pachatelství obecně, jsou pro popis závislosti jednotlivých druhů kriminality, vzdělání a výchovného prostředí použity tabulky a grafy ukazující procentuální podíly jednotlivých proměnných, kontingenční tabulky a korelační tabulky. Analýza potvrzuje, že existuje významný vztah mezi kriminalitou a kombinací vzdělání a výchovného prostředí. Tato hypotéza se ovšem projevila jen ve vztahu k některým výchovným prostředím -"dělnickému" a "inteligence". Druhá část je věnována recidivě jako zvláště negativnímu jevu - ve zkoumaném souboru je 58 % recidivistů. Pro analýzu jsou použity tři modely binární volby: lineární pravděpodobnostní model, logitový a probitový model. Vyšší vzdělání ve všech případech snižuje pravděpodobnost recidivy, ohledně kombinací s výchovným prostředím jsou však...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectcrimeen_US
dc.subjectfamily backround of the offenderen_US
dc.subjectrecidivismen_US
dc.subjectbusiness crimeen_US
dc.subjectproperty crimeen_US
dc.subjectviolent crimeen_US
dc.subjectlinear probability modelen_US
dc.subjectlogit modelen_US
dc.subjectprobit modelen_US
dc.subjectVzdělánícs_CZ
dc.subjectkriminalitacs_CZ
dc.subjectvýchovné prostředí pachatelecs_CZ
dc.subjectrecidivacs_CZ
dc.subjecthospodářská kriminalitacs_CZ
dc.subjectmajetková kriminalitacs_CZ
dc.subjectnásilná kriminalitacs_CZ
dc.subjectlineární pravděpodobnostní modelcs_CZ
dc.subjectlogitový modelcs_CZ
dc.subjectprobitový modelcs_CZ
dc.titleVzdělání a kriminalita - národohospodářský pohledcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111723
dc.title.translatedEducation and crime - the economic viewen_US
dc.contributor.refereeAdam, Tomáš
dc.identifier.aleph001622710
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorka se v této práci zabývá vztahem vzdělání a vybraných druhů kriminality (hospodářskou, majetkovou a násilnou kriminalitou) z národohospodářského pohledu. Cílem této práce je ukázat, že vztah mezi kriminalitou a vzděláním je mnohem komplikovanějším, než se dle dosavadních výsledků může zdát a že vedle vzdělání má významný vliv na kriminální kariéru pachatele rovněž výchovné prostředí, z něhož vzešel, a tudíž je žádoucí tento faktor do analýzy zařadit. Analytická část práce je členěna na dvě nezávislé části. V první, zkoumající pachatelství obecně, jsou pro popis závislosti jednotlivých druhů kriminality, vzdělání a výchovného prostředí použity tabulky a grafy ukazující procentuální podíly jednotlivých proměnných, kontingenční tabulky a korelační tabulky. Analýza potvrzuje, že existuje významný vztah mezi kriminalitou a kombinací vzdělání a výchovného prostředí. Tato hypotéza se ovšem projevila jen ve vztahu k některým výchovným prostředím -"dělnickému" a "inteligence". Druhá část je věnována recidivě jako zvláště negativnímu jevu - ve zkoumaném souboru je 58 % recidivistů. Pro analýzu jsou použity tři modely binární volby: lineární pravděpodobnostní model, logitový a probitový model. Vyšší vzdělání ve všech případech snižuje pravděpodobnost recidivy, ohledně kombinací s výchovným prostředím jsou však...cs_CZ
uk.abstract.enIn her thesis, the author addresses the relationship between education and selected types of crime (economic, property and violent crime) in the context of the national economy. The aim of the thesis is to show that the relationship between crime and education is much more complex than it may appear on the basis of current findings and observations and that, besides education, the criminal career of an offender is also significantly influenced by his/her family background and, therefore, it is appropriate to include this factor into the analysis. The analytical section of the thesis is divided into two separate parts. The first part, which deals with the phenomenon of crime in general, describes the dependency of individual crime types, education and family background by means of tables and diagrams showing percentages of individual variables and using contingency tables and correlation tables. The analysis confirms that there is a significant relationship between crime and the combination of education and family background. This hypothesis, however, manifests itself only in respect of certain types of family background, namely the backgrounds described as "working class" and "intelligentsia". The second part is devoted to recidivism as a particularly negative phenomenon -58% of offenders in the analysed...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV