dc.contributor.advisor | Půtová, Barbora | |
dc.creator | Pogranová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:24:04Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:24:04Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55986 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá výtvarným uměním a jeho reflexí v české kultuře na přelomu 19. a 20. století. Popisuje vznik moderního umění a to, jak na něj reagovala veřejnost i kritika. Situace v Českých zemích je komparována s vnímáním umění ve Francii, Spojených státech amerických a v Japonsku. Jako případové studie byly použity biografie českých umělců, kteří v té době žili - Maxe Švabinského a Alfonse Muchy. Nakonec se práce zajímá o vnímání umění z pohledu teorie. Práce usiluje přispět k fenoménu vnímání uměleckého díla v české kultuře a ve společnosti v konkrétním sociokulturním kontextu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with visual art and its reflection in Czech culture at the turn of the 19th and 20th century. It describes the emergence of modern art and how it responded to the public and critics. The situation in the Czech countries is compared with the perception of art in France, in the U. S. and in Japan. Biographies of Czech artists who lived at the time - Max Švabinský and Alphonse Mucha, were used as the case studies. Finally, the work concerns with the perception of art from perspective of theory. The work aims to contribute to the phenomenon of perception of art in Czech culture and society in a particular socio-cultural context. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vnímání | cs_CZ |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | česká kultura | cs_CZ |
dc.subject | česká společnost | cs_CZ |
dc.subject | perception | en_US |
dc.subject | art | en_US |
dc.subject | czech culture | en_US |
dc.subject | czech society | en_US |
dc.title | Vnímání umění v české kultuře na přelomu 19. a 20. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-11 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119286 | |
dc.title.translated | Perception of art in czech culture at the turn of the 19. and 20. century | en_US |
dc.contributor.referee | Hoftichová, Petra | |
dc.identifier.aleph | 001629032 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá výtvarným uměním a jeho reflexí v české kultuře na přelomu 19. a 20. století. Popisuje vznik moderního umění a to, jak na něj reagovala veřejnost i kritika. Situace v Českých zemích je komparována s vnímáním umění ve Francii, Spojených státech amerických a v Japonsku. Jako případové studie byly použity biografie českých umělců, kteří v té době žili - Maxe Švabinského a Alfonse Muchy. Nakonec se práce zajímá o vnímání umění z pohledu teorie. Práce usiluje přispět k fenoménu vnímání uměleckého díla v české kultuře a ve společnosti v konkrétním sociokulturním kontextu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with visual art and its reflection in Czech culture at the turn of the 19th and 20th century. It describes the emergence of modern art and how it responded to the public and critics. The situation in the Czech countries is compared with the perception of art in France, in the U. S. and in Japan. Biographies of Czech artists who lived at the time - Max Švabinský and Alphonse Mucha, were used as the case studies. Finally, the work concerns with the perception of art from perspective of theory. The work aims to contribute to the phenomenon of perception of art in Czech culture and society in a particular socio-cultural context. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016290320106986 | |