Zobrazit minimální záznam

Perception of art in czech culture at the turn of the 19. and 20. century
dc.contributor.advisorPůtová, Barbora
dc.creatorPogranová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-16T09:24:04Z
dc.date.available2017-05-16T09:24:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55986
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výtvarným uměním a jeho reflexí v české kultuře na přelomu 19. a 20. století. Popisuje vznik moderního umění a to, jak na něj reagovala veřejnost i kritika. Situace v Českých zemích je komparována s vnímáním umění ve Francii, Spojených státech amerických a v Japonsku. Jako případové studie byly použity biografie českých umělců, kteří v té době žili - Maxe Švabinského a Alfonse Muchy. Nakonec se práce zajímá o vnímání umění z pohledu teorie. Práce usiluje přispět k fenoménu vnímání uměleckého díla v české kultuře a ve společnosti v konkrétním sociokulturním kontextu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with visual art and its reflection in Czech culture at the turn of the 19th and 20th century. It describes the emergence of modern art and how it responded to the public and critics. The situation in the Czech countries is compared with the perception of art in France, in the U. S. and in Japan. Biographies of Czech artists who lived at the time - Max Švabinský and Alphonse Mucha, were used as the case studies. Finally, the work concerns with the perception of art from perspective of theory. The work aims to contribute to the phenomenon of perception of art in Czech culture and society in a particular socio-cultural context.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvnímánícs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectčeská kulturacs_CZ
dc.subjectčeská společnostcs_CZ
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectczech cultureen_US
dc.subjectczech societyen_US
dc.titleVnímání umění v české kultuře na přelomu 19. a 20. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119286
dc.title.translatedPerception of art in czech culture at the turn of the 19. and 20. centuryen_US
dc.contributor.refereeHoftichová, Petra
dc.identifier.aleph001629032
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá výtvarným uměním a jeho reflexí v české kultuře na přelomu 19. a 20. století. Popisuje vznik moderního umění a to, jak na něj reagovala veřejnost i kritika. Situace v Českých zemích je komparována s vnímáním umění ve Francii, Spojených státech amerických a v Japonsku. Jako případové studie byly použity biografie českých umělců, kteří v té době žili - Maxe Švabinského a Alfonse Muchy. Nakonec se práce zajímá o vnímání umění z pohledu teorie. Práce usiluje přispět k fenoménu vnímání uměleckého díla v české kultuře a ve společnosti v konkrétním sociokulturním kontextu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with visual art and its reflection in Czech culture at the turn of the 19th and 20th century. It describes the emergence of modern art and how it responded to the public and critics. The situation in the Czech countries is compared with the perception of art in France, in the U. S. and in Japan. Biographies of Czech artists who lived at the time - Max Švabinský and Alphonse Mucha, were used as the case studies. Finally, the work concerns with the perception of art from perspective of theory. The work aims to contribute to the phenomenon of perception of art in Czech culture and society in a particular socio-cultural context.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016290320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV