Social media metrics
Social media metrics
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55975Identifiers
Study Information System: 106970
Collections
- Kvalifikační práce [23421]
Author
Advisor
Referee
Šlerka, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sociální média, sociální sítě, Web 2.0, monitoring sociálních médií, metriky sociálních médií, Facebook, TwitterKeywords (English)
social media, social networks, web 2.0, social media monitoring, social media metrics, Facebook, TwitterS rostoucím množstvím dat produkovaných uživateli na sociálních médiích roste i potřeba extrahovat pouze relevantní data pro marketingové, výzkumné a další účely. Bakalářská práce "Social media metrics" představuje problematiku monitoringu, měření a metrik sociálních médií. Práce představuje, shrnuje a rozděluje metriky sociálních médií. V praktické části také mapuje a zachycuje současný stav měření a monitoringu sociálních médií v české praxi. Výzkumem mezi správci velkých brandových facebookových profilů hodnotím využívání nástrojů na monitoring sociálních médií a využívané způsoby měření sociálních médií v České republice.
With growing amount of data produced by users on social media the need of extraction of relevant data for marketing, research and other uses grows as well. The bachelor thesis named "Social media metrics" presents the issues of monitoring, measurement and metrics of social media. In the research part it also maps and captures the present Czech practice in measurement and monitoring of social media. I also rate the use of social media monitoring tools and usual methods of social media measurement in the Czech Republic based on research among administrators of big brand Facebook profiles.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Využití marketingu v sociálních médiích
Defence status: DEFENDEDBečvaříková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Date of defense: 6. 6. 2011Diplomová práce "Využití marketingu v sociálních médiích" se zabývá aplikací sociálních médií v marketingové komunikaci. Cílem mé práce je vytvořit ucelený pohled na možnosti sociálních médií v marketingové ... -
Komunikace českých vinařských spolků VOC v digitálním věku
Defence status: DEFENDEDMrázová, Anna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Date of defense: 29. 6. 2020Social media has been getting more and more attention from common users as well as businesses. Although the level of social media adoption varies by sector and geographical location, all companies strive to understand which ... -
Strategie digitálního marketingu-kombinace kanálů digitálních médií
Defence status: DEFENDEDTurazová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 7. 2. 2017Diplomová práce "Strategie digitálního marketingu - kombinace kanálů digitálních médií" zkoumá, jakým způsobem tři telekomunikační operátoři, kteří dominují českému trhu - společnosti T-Mobile Czech Republic, O2 Czech ...