Show simple item record

Comparison of cognitive achievement in WAIS-III and TAT through SCORS
dc.contributor.advisorSoukupová, Tereza
dc.creatorHudečková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-16T09:11:29Z
dc.date.available2017-05-16T09:11:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55935
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá otázkou vztahu verbální inteligence a sociální kognice, a to prostřednictvím verbálních subtestů Wechslerovy inteligenční škály pro dospělé (3. revizí) a škály Diferencovanost Self a komplexnost reprezentace druhých a škály Porozumění sociální kauzalitě Tématicko apercepčního testu. V teoretické části jsou představeny pojmy inteligence a sociální kognice, dále psychologické testy inteligence a apercepční techniky. Teoretická část se rovněž věnuje sociální inteligenci jako odpovědi na otázku vztahu mezi inteligencí a sociální kognicí. V empirické části diplomové práce jsou zpracována data sebraná od 30 probandů, kteří se podrobili testování výše jmenovanými psychologickými testy. Data jsou zpracována korelační a faktorovou analýzou. Závěry statistického zpracování jsou v práci dále rozvíjeny v kontextu s teoretickými východisky a vědeckými poznatky. Diskuse poukazuje na omezení testování a navrhuje možnosti pro budoucí výzkum.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the relationship of verbal intelligence and social cognition through verbal subtests of Wechsler intelligence scales for adults (3rd revision) and Differential Self and Complexity of representations of People and Understanding of Social Causality scales in Thematic Apercepčního Test. The theoretical part introduces the concepts of intelligence and social cognition, as well as psychological tests of intelligence tests and apperception techniques. The theoretical part also focuses on the social intelligence as an answer to the question of the relationship between intelligence and social cognition. In the empirical part of the thesis data collected from 30 probands is processed who underwent testing above mentioned psychological tests. The data are processed with correlation and factor analysis. The conclusions statistical processing are in the thesis further developed in the context of the theoretical base of scientific knowledge. The discussion points to limits of the testing and suggests options for the future researchs.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální kognicecs_CZ
dc.subjectTématicko apercepční testcs_CZ
dc.subjectWechslerova inteligenční škálacs_CZ
dc.subjectinteligencecs_CZ
dc.subjectsociální porozuměnícs_CZ
dc.subjectsocial cognitionen_US
dc.subjectThematic Apperception Testen_US
dc.subjectWechsler Intelligence Scaleen_US
dc.subjectintelligenceen_US
dc.subjectsocial understandingen_US
dc.titlePorovnání kognitivního výkonu ve WAIS-III a v TAT pomocí škály SCORScs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96328
dc.title.translatedComparison of cognitive achievement in WAIS-III and TAT through SCORSen_US
dc.contributor.refereeGoldmann, Petr
dc.identifier.aleph001600762
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá otázkou vztahu verbální inteligence a sociální kognice, a to prostřednictvím verbálních subtestů Wechslerovy inteligenční škály pro dospělé (3. revizí) a škály Diferencovanost Self a komplexnost reprezentace druhých a škály Porozumění sociální kauzalitě Tématicko apercepčního testu. V teoretické části jsou představeny pojmy inteligence a sociální kognice, dále psychologické testy inteligence a apercepční techniky. Teoretická část se rovněž věnuje sociální inteligenci jako odpovědi na otázku vztahu mezi inteligencí a sociální kognicí. V empirické části diplomové práce jsou zpracována data sebraná od 30 probandů, kteří se podrobili testování výše jmenovanými psychologickými testy. Data jsou zpracována korelační a faktorovou analýzou. Závěry statistického zpracování jsou v práci dále rozvíjeny v kontextu s teoretickými východisky a vědeckými poznatky. Diskuse poukazuje na omezení testování a navrhuje možnosti pro budoucí výzkum.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the relationship of verbal intelligence and social cognition through verbal subtests of Wechsler intelligence scales for adults (3rd revision) and Differential Self and Complexity of representations of People and Understanding of Social Causality scales in Thematic Apercepčního Test. The theoretical part introduces the concepts of intelligence and social cognition, as well as psychological tests of intelligence tests and apperception techniques. The theoretical part also focuses on the social intelligence as an answer to the question of the relationship between intelligence and social cognition. In the empirical part of the thesis data collected from 30 probands is processed who underwent testing above mentioned psychological tests. The data are processed with correlation and factor analysis. The conclusions statistical processing are in the thesis further developed in the context of the theoretical base of scientific knowledge. The discussion points to limits of the testing and suggests options for the future researchs.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV