Zobrazit minimální záznam

Media coverage of the presidential elections 2012 and post-election period in Egypt in selected egyptian daily press
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorNavrátilová, Daniela
dc.date.accessioned2017-05-16T08:53:40Z
dc.date.available2017-05-16T08:53:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55864
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá mediálním obrazem prezidenta Muhammada Mursího v pěti egyptských novinách. Cílem práce je zjistit, jaký obraz prezidenta tato periodika vytvářejí, zda se od sebe vzájemně liší a případně také jakým způsobem. Výzkumnou metodou je jednak kvalitativní obsahová analýza textu a jednak analýza obrazového materiálu, jejichž prostřednictvím jsou zkoumány články, fotografie a kreslené karikatury vztahující se určitým způsobem k prezidentovi Mursímu. Zkoumaným obdobím je šest týdnů po oficiálním vyhlášení výsledků prezidentských voleb, tedy od 25. června do 5. srpna 2012. Práce se skládá ze tří částí. V první teoretické části jsou čtenáři představeny základní mediální koncepty, z nichž práce vychází. Tato část obsahuje také nástin politického vývoje Egypta s důrazem na změny v letech 2011 a 2012, dále představuje osobu nového prezidenta, stručně popisuje vývoj periodického tisku v Egyptě a rovněž je v ní zahrnuta základní charakteristika pěti zkoumaných periodik. Druhá část popisuje metodologii výzkumu včetně výzkumného vzorku, formulace otázek a předpokladů. Ve třetí kapitole jsou představeny a interpretovány výsledky zkoumání.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the media representation of president Muhammad Morsi in five Egyptian newspapers. The main goal is to find out what kind of image these periodicals create and in what ways these images differ from each other. The research method used is qualitative content analysis and image analysis that examines articles, photographs and cartoons related in some way to president Morsi. Examined period is six weeks after the official announcement of the results of the presidential elections, i.e. from 25th June to 5th August 2012. The thesis consists of three parts. In the first theoretical part, the reader is introduced to the media concepts which represent the basic frame of the research. This section also contains the outline of the political development in Egypt with an emphasis on the changes in 2011 and 2012. Furthermore, it describes the life of the new president and the development of Egyptian press. Finally, the first section includes short description of the five examined newspapers. The second part describes the research methodology including the research sample, questions and hypothesis. The last part presents and interprets the results of the analysis and comes to a final conclusion of this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální obrazcs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectEgyptcs_CZ
dc.subjectMuhammad Mursícs_CZ
dc.subjectarabský tiskcs_CZ
dc.subjectkvalitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectobrazová analýzacs_CZ
dc.subjectMedia representationen_US
dc.subjectpresidenten_US
dc.subjectEgypten_US
dc.subjectMuhammad Morsien_US
dc.subjectArab pressen_US
dc.subjectqualitative content analysisen_US
dc.subjectimage analysisen_US
dc.titleMediální obraz prezidenta Muhammada Mursího na počátku jeho volebního období ve vybraném egyptském tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125937
dc.title.translatedMedia coverage of the presidential elections 2012 and post-election period in Egypt in selected egyptian daily pressen_US
dc.contributor.refereeŠoltys, Otakar
dc.identifier.aleph001605041
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá mediálním obrazem prezidenta Muhammada Mursího v pěti egyptských novinách. Cílem práce je zjistit, jaký obraz prezidenta tato periodika vytvářejí, zda se od sebe vzájemně liší a případně také jakým způsobem. Výzkumnou metodou je jednak kvalitativní obsahová analýza textu a jednak analýza obrazového materiálu, jejichž prostřednictvím jsou zkoumány články, fotografie a kreslené karikatury vztahující se určitým způsobem k prezidentovi Mursímu. Zkoumaným obdobím je šest týdnů po oficiálním vyhlášení výsledků prezidentských voleb, tedy od 25. června do 5. srpna 2012. Práce se skládá ze tří částí. V první teoretické části jsou čtenáři představeny základní mediální koncepty, z nichž práce vychází. Tato část obsahuje také nástin politického vývoje Egypta s důrazem na změny v letech 2011 a 2012, dále představuje osobu nového prezidenta, stručně popisuje vývoj periodického tisku v Egyptě a rovněž je v ní zahrnuta základní charakteristika pěti zkoumaných periodik. Druhá část popisuje metodologii výzkumu včetně výzkumného vzorku, formulace otázek a předpokladů. Ve třetí kapitole jsou představeny a interpretovány výsledky zkoumání.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the media representation of president Muhammad Morsi in five Egyptian newspapers. The main goal is to find out what kind of image these periodicals create and in what ways these images differ from each other. The research method used is qualitative content analysis and image analysis that examines articles, photographs and cartoons related in some way to president Morsi. Examined period is six weeks after the official announcement of the results of the presidential elections, i.e. from 25th June to 5th August 2012. The thesis consists of three parts. In the first theoretical part, the reader is introduced to the media concepts which represent the basic frame of the research. This section also contains the outline of the political development in Egypt with an emphasis on the changes in 2011 and 2012. Furthermore, it describes the life of the new president and the development of Egyptian press. Finally, the first section includes short description of the five examined newspapers. The second part describes the research methodology including the research sample, questions and hypothesis. The last part presents and interprets the results of the analysis and comes to a final conclusion of this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016050410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV