Vzdělávací potřeby učitelů v průběhu jejich profesní dráhy
Teachers educational needs during their career
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55838Identifikátory
SIS: 133145
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunda, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
personální činnosti, rozvoj pracovníků, další vzdělávání učitelů, formy dalšího vzdělávání učitelů, oblasti dalšího vzdělávání učitelů, učitel, profesní dráha učitele, etapy profesní dráhy učiteleKlíčová slova (anglicky)
further education of teachers, forms of further education of teachers, areas of further education of teachers, careers teacherZávěrečná diplomová práce se zabývá vzdělávacími potřebami učitelů základních škol v konkrétních formách a oblastech dalšího vzdělávání v určitých etapách jejich profesní dráhy. První část je postupně věnována teoretickým poznatkům o dalším vzdělávání učitelů, jeho formách a oblastech, profesní dráze učitelů. Závěr této části je věnován dalšímu vzdělávání učitelů v zahraničí a úloze vedení školy v řízení dalšího vzdělávání. Cílem druhé, tedy výzkumné části práce, bylo získání podkladů pro určení vzdělávacích potřeb učitelů základních škol během jejich profesní dráhy. K tomu byl využit dotazník a jako doplňující metoda interview pro okomentování výsledků výzkumného šetření. Závěr shrnuje výsledky výzkumné části, uvádí preference učitelů u forem a oblastí dalšího vzdělávání v určitých etapách profesní dráhy učitele.
This diploma thesis deals with the educational needs of primary school teachers in concrete forms and areas of further education in specific stages of their careers. The first part is gradually devoted to theoretical knowledge about further education of teachers, its forms and areas and careers of teachers. The ending of this part is dedicated to further education of teachers abroad and the role school management has in the management of further education. The aim of the second part of the thesis, which is the research part, was to obtain the data neccesary to determinine the educational needs of primary school teachers throughout their careers. An questionnaire was used for this with an interview serving as a complimentary method. The conclusion summarizes the results of the research and it presents teachers' preferences in forms and areas of further education in certain stages of their careers.