Show simple item record

Topographical concepts at different levels of education
dc.contributor.advisorMatějček, Tomáš
dc.creatorAronová, Magdaléna
dc.date.accessioned2017-05-16T08:38:26Z
dc.date.available2017-05-16T08:38:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55801
dc.description.abstractMístopisné pojmy na různých stupních škol Klíčová slova: místopisné pojmy, výuka místopisných pojmů, regionální geografie, mentální mapy žáků, kvantitativní výzkum - dotazníkové šetření, kvalitativní výzkum -strukturované rozhovory. Cílem této práce je porovnat znalosti místopisných pojmů žáků na různých stupních škol, konkrétně jde o základní školy a nižší a vyšší stupně gymnázií v Karlovarském kraji. První část práce je věnována krátkému exkurzu do historie regionální geografie jako vědy. Následuje rozsáhlá kapitola zabývající se obecně pojmy, dále pak místopisnými pojmy, jejich výběrem a uplatněním při výuce. V praktické části diplomové práce byl použit jak kvantitativní výzkum, tj. dotazníkové šetření mezi žáky jednotlivých škol, tak i kvalitativní výzkum formou strukturovaných rozhovorů, který byl zaměřen na učitele zeměpisu a budoucí učitele s aprobací zeměpis. Výsledkem kvantitativního výzkumu je soubor šesti agregovaných mentálních map žáků z jednotlivých stupňů škol. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky z dotazníkového šetření a porovnány s názory jednotlivých učitelů zeměpisu.cs_CZ
dc.description.abstractTopographical concepts at different levels of education Keywords: topographical concepts, teaching topographical concepts, regional geography, mental maps of pupils, quantitative research - survey, qualitative research - structured interviews. The aim of this diploma thesis is a comparison of pupils' knowledge of topographical concepts at various levels of education, specifically in primary schools and corresponding grades in grammar schools in the Karlovy Vary Region. In the first part is presenting a brief excursion into the history of regional geography as a science. The following extensive chapter is dealing with general concepts, topographical concepts and their selection and application for teaching. The practical part of thesis includes my own research as a quantitative research survey among pupils of different types of schools and qualitative research in the form of structured interviews. These interviews were aimed at geography teachers and future teachers qualified to teach geography. Main results of quantitative research were summarized in the set of six aggregated mental maps of pupils from each type of school. In conclusion of thesis there is an evaluation of survey results compared with geography teachers' opinions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleMístopisné pojmy na různých stupních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-30
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82375
dc.title.translatedTopographical concepts at different levels of educationen_US
dc.contributor.refereeHátle, Jan
dc.identifier.aleph001627785
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMístopisné pojmy na různých stupních škol Klíčová slova: místopisné pojmy, výuka místopisných pojmů, regionální geografie, mentální mapy žáků, kvantitativní výzkum - dotazníkové šetření, kvalitativní výzkum -strukturované rozhovory. Cílem této práce je porovnat znalosti místopisných pojmů žáků na různých stupních škol, konkrétně jde o základní školy a nižší a vyšší stupně gymnázií v Karlovarském kraji. První část práce je věnována krátkému exkurzu do historie regionální geografie jako vědy. Následuje rozsáhlá kapitola zabývající se obecně pojmy, dále pak místopisnými pojmy, jejich výběrem a uplatněním při výuce. V praktické části diplomové práce byl použit jak kvantitativní výzkum, tj. dotazníkové šetření mezi žáky jednotlivých škol, tak i kvalitativní výzkum formou strukturovaných rozhovorů, který byl zaměřen na učitele zeměpisu a budoucí učitele s aprobací zeměpis. Výsledkem kvantitativního výzkumu je soubor šesti agregovaných mentálních map žáků z jednotlivých stupňů škol. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky z dotazníkového šetření a porovnány s názory jednotlivých učitelů zeměpisu.cs_CZ
uk.abstract.enTopographical concepts at different levels of education Keywords: topographical concepts, teaching topographical concepts, regional geography, mental maps of pupils, quantitative research - survey, qualitative research - structured interviews. The aim of this diploma thesis is a comparison of pupils' knowledge of topographical concepts at various levels of education, specifically in primary schools and corresponding grades in grammar schools in the Karlovy Vary Region. In the first part is presenting a brief excursion into the history of regional geography as a science. The following extensive chapter is dealing with general concepts, topographical concepts and their selection and application for teaching. The practical part of thesis includes my own research as a quantitative research survey among pupils of different types of schools and qualitative research in the form of structured interviews. These interviews were aimed at geography teachers and future teachers qualified to teach geography. Main results of quantitative research were summarized in the set of six aggregated mental maps of pupils from each type of school. In conclusion of thesis there is an evaluation of survey results compared with geography teachers' opinions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990016277850106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV