Zobrazit minimální záznam

Public Policy to Prevent Childhood Obesity and the Role of Food Production and Marketing
dc.contributor.advisorHáva, Petr
dc.creatorWinzbergerová, Alžběta
dc.date.accessioned2020-08-17T14:53:08Z
dc.date.available2020-08-17T14:53:08Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55775
dc.description.abstractNásledující práce je případovou studií, jejímž předmětem zájmu je politika boje proti dětské obezitě v ČR ve vztahu k produkci a marketingu potravin. Důraz je kladen na provázanost institucionálního uspořádání v oblasti výroby a marketingu potraviny určené dětem se sociálními důsledky, mezi něž patří právě dětská obezita. Dětská obezita je zde pojímána jako jev podmíněný řadou faktorů, mezi něž se řadí i vliv reklamy. Prioritně se práce zaměřuje na institucionální analýzu stávajícího právního rámce. Výsledky analýzy jsou dále konfrontovány s pohledem rodičů a dětí a jejich postojem k reklamě. Z analýzy vyplývá, že oblast reklamy a produkce potravin pro děti v předškolním věku není v ČR výrazně regulována. Zákon stanovuje pouze obecné zásady a přednost je dána seberegulaci reklamního průmyslu. Vědomi si velkého vlivu reklamy na své děti, hodnotí rodiče stávající stav jako nežádoucí a uvítali by rozsáhlejší zákonnou regulaci v oblasti výroby i reklamy.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is a case study focused on a relationship between public policy to prevent childhood obesity and the role of the food production and marketing in the Czech Republic. The emphasis is especially given to the institutional framework of food marketed and produced for children and its social concequences, because childhood obesity is one of them. The results from the analysis are then confronted with views and opinions of children and their parents, with how they feel about food advertising. Conclusion: advertising and production of food designated for children is not regulated in the Czech Republic. On governmental level only basic standards and rules are given and self-regulation is given precedence. Parents are aware of the huge influence of advertising on their children and that is why they are not satistied with the current situation. They would appreciate stronger legislative regulation of marketing and production of food for children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectChild obesityen_US
dc.subjectfood marketingen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectdietary patternsen_US
dc.subjectobesogenic environmenten_US
dc.subjectpublic healthen_US
dc.subjectqualitative reserachen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectinstitutional analysisen_US
dc.subjectDětská obezitacs_CZ
dc.subjectmarketing potravincs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectpersvazecs_CZ
dc.subjectstravovací návykycs_CZ
dc.subjectobezogenní prostředícs_CZ
dc.subjectveřejné zdravícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectinstitucionální analýzacs_CZ
dc.titlePolitika boje proti dětské obezitě ve vztahu k produkci a marketingu potravincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125010
dc.title.translatedPublic Policy to Prevent Childhood Obesity and the Role of Food Production and Marketingen_US
dc.contributor.refereeTušková, Eva
dc.identifier.aleph001612277
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNásledující práce je případovou studií, jejímž předmětem zájmu je politika boje proti dětské obezitě v ČR ve vztahu k produkci a marketingu potravin. Důraz je kladen na provázanost institucionálního uspořádání v oblasti výroby a marketingu potraviny určené dětem se sociálními důsledky, mezi něž patří právě dětská obezita. Dětská obezita je zde pojímána jako jev podmíněný řadou faktorů, mezi něž se řadí i vliv reklamy. Prioritně se práce zaměřuje na institucionální analýzu stávajícího právního rámce. Výsledky analýzy jsou dále konfrontovány s pohledem rodičů a dětí a jejich postojem k reklamě. Z analýzy vyplývá, že oblast reklamy a produkce potravin pro děti v předškolním věku není v ČR výrazně regulována. Zákon stanovuje pouze obecné zásady a přednost je dána seberegulaci reklamního průmyslu. Vědomi si velkého vlivu reklamy na své děti, hodnotí rodiče stávající stav jako nežádoucí a uvítali by rozsáhlejší zákonnou regulaci v oblasti výroby i reklamy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a case study focused on a relationship between public policy to prevent childhood obesity and the role of the food production and marketing in the Czech Republic. The emphasis is especially given to the institutional framework of food marketed and produced for children and its social concequences, because childhood obesity is one of them. The results from the analysis are then confronted with views and opinions of children and their parents, with how they feel about food advertising. Conclusion: advertising and production of food designated for children is not regulated in the Czech Republic. On governmental level only basic standards and rules are given and self-regulation is given precedence. Parents are aware of the huge influence of advertising on their children and that is why they are not satistied with the current situation. They would appreciate stronger legislative regulation of marketing and production of food for children.en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016122770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV