Show simple item record

Economic Crisis: Media Representation and Public Opinion
dc.contributor.advisorJeřábek, Hynek
dc.creatorPicková, Martina
dc.date.accessioned2020-08-17T12:05:32Z
dc.date.available2020-08-17T12:05:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55728
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá mediální prezentací současné ekonomické krize a veřejným míněním o ekonomické situaci. Vychází především z teorie nastolování agendy. Zkoumá intenzitu, s jakou se danému tématu věnovaly deníky Hospodářské noviny a Blesk v období od září 2007 do prosince 2011, a pomocí obsahové analýzy zjišťuje, jakým způsobem o ekonomické krizi tyto deníky vypovídaly v prosinci roku 2008. Potvrdilo se, že ekonomicky zaměřený deník mluví o krizi více, z širšího hlediska a více pátrá po jejích příčinách. Bulvární deník se v článcích o ekonomické krizi zaměřuje na Českou republiku, zmiňuje krizi převážně v kontextu neekonomických témat (a to hlavně sportu) a nepoužívá bulvární postupy v takové míře, jak by se dalo očekávat. Pomocí sekundární analýzy dat z výzkumu veřejného mínění byli odděleně zkoumáni čtenáři obou deníků. Ekonomické očekávání čtenářů Hospodářských novin odpovídalo mediální prezentaci do poloviny analyzovaného období. Ekonomické očekávání čtenářů Blesku se s mediální prezentací shodovalo pouze v období jejího vrcholu. Čtenáři Blesku vnímají ekonomickou situaci negativněji a méně proměnlivě, než čtenáři Hospodářských novin. Ekonomické a politické preference čtenářů odpovídají předpokladům, vytvořeným na základě odlišné hodnotové orientace obou deníků.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the current global recession, its presentation in the media, and the public opinion on the economic situation in the Czech Republic. It is based on the theory of agenda-setting. Content analysis is used to examinate the intensity of attention of two different journals paid to the subject of the recession in the observed period September 2007 - December 2011, with a special focus on December 2008. The objects of the current study are two Czech nation-wide journals: the economic newspaper Hospodářské noviny and the tabloid newspaper Blesk. The study shows that the economic journal presents the recession more intensively, from a more general point of view, and questions the causes of the recession. The tabloid concentrates on the Czech Republic, writes about the recession primarily in the context of non-economical news (especially sport), and does not use the mechanisms typical for tabloids as much as expected. A secondary analysis of the outcomes of public opinion surveys examines the readerships of these journals separately. The economic expectations of the readers of the economic journal correspond with the intensity of attention paid by this journal to the recession, but only in the first half of the analysed period. The expectations of the tabloid readers correspond with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectglobal recessionen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectsecondary analysisen_US
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectnews coverageen_US
dc.subjectEkonomická krizecs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectsekundární analýzacs_CZ
dc.subjectagenda-settingcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectmediální prezentacecs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectBleskcs_CZ
dc.titleEkonomická krize: mediální obraz a veřejné míněnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125848
dc.title.translatedEconomic Crisis: Media Representation and Public Opinionen_US
dc.contributor.refereeRemr, Jiří
dc.identifier.aleph001604597
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá mediální prezentací současné ekonomické krize a veřejným míněním o ekonomické situaci. Vychází především z teorie nastolování agendy. Zkoumá intenzitu, s jakou se danému tématu věnovaly deníky Hospodářské noviny a Blesk v období od září 2007 do prosince 2011, a pomocí obsahové analýzy zjišťuje, jakým způsobem o ekonomické krizi tyto deníky vypovídaly v prosinci roku 2008. Potvrdilo se, že ekonomicky zaměřený deník mluví o krizi více, z širšího hlediska a více pátrá po jejích příčinách. Bulvární deník se v článcích o ekonomické krizi zaměřuje na Českou republiku, zmiňuje krizi převážně v kontextu neekonomických témat (a to hlavně sportu) a nepoužívá bulvární postupy v takové míře, jak by se dalo očekávat. Pomocí sekundární analýzy dat z výzkumu veřejného mínění byli odděleně zkoumáni čtenáři obou deníků. Ekonomické očekávání čtenářů Hospodářských novin odpovídalo mediální prezentaci do poloviny analyzovaného období. Ekonomické očekávání čtenářů Blesku se s mediální prezentací shodovalo pouze v období jejího vrcholu. Čtenáři Blesku vnímají ekonomickou situaci negativněji a méně proměnlivě, než čtenáři Hospodářských novin. Ekonomické a politické preference čtenářů odpovídají předpokladům, vytvořeným na základě odlišné hodnotové orientace obou deníků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the current global recession, its presentation in the media, and the public opinion on the economic situation in the Czech Republic. It is based on the theory of agenda-setting. Content analysis is used to examinate the intensity of attention of two different journals paid to the subject of the recession in the observed period September 2007 - December 2011, with a special focus on December 2008. The objects of the current study are two Czech nation-wide journals: the economic newspaper Hospodářské noviny and the tabloid newspaper Blesk. The study shows that the economic journal presents the recession more intensively, from a more general point of view, and questions the causes of the recession. The tabloid concentrates on the Czech Republic, writes about the recession primarily in the context of non-economical news (especially sport), and does not use the mechanisms typical for tabloids as much as expected. A secondary analysis of the outcomes of public opinion surveys examines the readerships of these journals separately. The economic expectations of the readers of the economic journal correspond with the intensity of attention paid by this journal to the recession, but only in the first half of the analysed period. The expectations of the tabloid readers correspond with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016045970106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV