dc.contributor.advisor | Nekola, Martin | |
dc.creator | Lysý, Jan | |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T12:37:25Z | |
dc.date.available | 2020-08-21T12:37:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55671 | |
dc.description.abstract | Diploma thesis "Video game playing as a risk factor in adolescence?" deals with actuality of risks for children and youth linked to video games. This topic is currently intensively disscused because of cases of high school shootings. There are concerns that violence in video games is connected to rising of children and youth violence. Another risks refered to video games are addiction and obesity. This diploma thesis deals with these risk too. Goal of this thesis is find out if these risks are real and how great is influence of video games on addiction and obesity. Important topic in this thesis are parents. Parents are important participants who can oversee content of video games played by children and influence amount of time, which children and youth spend by playing of video games. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?" se zaměřuje na vyhodnocení reálnosti rizik, která jsou spojována s hraním videoher dětmi a mladistvými. Toto téma je v současnosti poměrně aktuální, především pak z důvodu, že násilí ve videohrách je přičítán vliv na narůstající počet takzvaných masakrů na školách a existují tak obavy z toho, jak působí videohry na mládež. Další rizika, která jsou s videohrami spojována a jsou v této práci řešena, jsou závislost a nárůst obezity u dětí a mladistvých vlivem toho, že u videoher tráví poměrně velkou část svého volného času a nevěnují se tak dalším aktivitám, především fyzického rázu. Diplomová práce se tedy zabývá také tím, zda závislost na videohrách představuje výrazné riziko pro děti a mládež a současně, jak velkou roli hrají videohry v případě nárůstu obezity. Pozornost je věnována taktéž rodičům, jako aktérům v případě kontroly obsahu videoher, které se k dětem a mládeži dostávají a současně jejich možnosti ovlivnit množství času, které u elektronické zábavy nezletilí tráví. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Videohra | cs_CZ |
dc.subject | hraní | cs_CZ |
dc.subject | dospívání | cs_CZ |
dc.subject | násilí | cs_CZ |
dc.subject | závislost | cs_CZ |
dc.subject | obezita | cs_CZ |
dc.subject | Video games | en_US |
dc.subject | playing | en_US |
dc.subject | maturing | en_US |
dc.subject | violence | en_US |
dc.subject | addiction | en_US |
dc.subject | obesity | en_US |
dc.title | Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání? | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-21 | |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 124955 | |
dc.title.translated | Video game playing as a risk factor in adolescence? | en_US |
dc.contributor.referee | Vondráčková, Petra | |
dc.identifier.aleph | 001612264 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?" se zaměřuje na vyhodnocení reálnosti rizik, která jsou spojována s hraním videoher dětmi a mladistvými. Toto téma je v současnosti poměrně aktuální, především pak z důvodu, že násilí ve videohrách je přičítán vliv na narůstající počet takzvaných masakrů na školách a existují tak obavy z toho, jak působí videohry na mládež. Další rizika, která jsou s videohrami spojována a jsou v této práci řešena, jsou závislost a nárůst obezity u dětí a mladistvých vlivem toho, že u videoher tráví poměrně velkou část svého volného času a nevěnují se tak dalším aktivitám, především fyzického rázu. Diplomová práce se tedy zabývá také tím, zda závislost na videohrách představuje výrazné riziko pro děti a mládež a současně, jak velkou roli hrají videohry v případě nárůstu obezity. Pozornost je věnována taktéž rodičům, jako aktérům v případě kontroly obsahu videoher, které se k dětem a mládeži dostávají a současně jejich možnosti ovlivnit množství času, které u elektronické zábavy nezletilí tráví. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis "Video game playing as a risk factor in adolescence?" deals with actuality of risks for children and youth linked to video games. This topic is currently intensively disscused because of cases of high school shootings. There are concerns that violence in video games is connected to rising of children and youth violence. Another risks refered to video games are addiction and obesity. This diploma thesis deals with these risk too. Goal of this thesis is find out if these risks are real and how great is influence of video games on addiction and obesity. Important topic in this thesis are parents. Parents are important participants who can oversee content of video games played by children and influence amount of time, which children and youth spend by playing of video games. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016122640106986 | |