Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?
Video game playing as a risk factor in adolescence?
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55671Identifikátory
SIS: 124955
Kolekce
- Kvalifikační práce [18081]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vondráčková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
21. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Videohra, hraní, dospívání, násilí, závislost, obezitaKlíčová slova (anglicky)
Video games, playing, maturing, violence, addiction, obesityDiplomová práce "Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?" se zaměřuje na vyhodnocení reálnosti rizik, která jsou spojována s hraním videoher dětmi a mladistvými. Toto téma je v současnosti poměrně aktuální, především pak z důvodu, že násilí ve videohrách je přičítán vliv na narůstající počet takzvaných masakrů na školách a existují tak obavy z toho, jak působí videohry na mládež. Další rizika, která jsou s videohrami spojována a jsou v této práci řešena, jsou závislost a nárůst obezity u dětí a mladistvých vlivem toho, že u videoher tráví poměrně velkou část svého volného času a nevěnují se tak dalším aktivitám, především fyzického rázu. Diplomová práce se tedy zabývá také tím, zda závislost na videohrách představuje výrazné riziko pro děti a mládež a současně, jak velkou roli hrají videohry v případě nárůstu obezity. Pozornost je věnována taktéž rodičům, jako aktérům v případě kontroly obsahu videoher, které se k dětem a mládeži dostávají a současně jejich možnosti ovlivnit množství času, které u elektronické zábavy nezletilí tráví.
Diploma thesis "Video game playing as a risk factor in adolescence?" deals with actuality of risks for children and youth linked to video games. This topic is currently intensively disscused because of cases of high school shootings. There are concerns that violence in video games is connected to rising of children and youth violence. Another risks refered to video games are addiction and obesity. This diploma thesis deals with these risk too. Goal of this thesis is find out if these risks are real and how great is influence of video games on addiction and obesity. Important topic in this thesis are parents. Parents are important participants who can oversee content of video games played by children and influence amount of time, which children and youth spend by playing of video games.