Show simple item record

Intergenerational Learning in Education of Preschool Children
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorKlinerová, Lenka
dc.date.accessioned2017-06-01T11:05:11Z
dc.date.available2017-06-01T11:05:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5552
dc.description.abstractPráce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on the intergenerational learning in families of preschool children. The first, theoretical part, discusses the ongoing intergenerational learning in families and possibilities of intergenerational programs outside the family. The second, practical part, examines whether and how progress the intergenerational learning in families with preschool children and deals with the parentʼs attitudes toward intergenerational program in kindergarten. Research is carried out via survey in families of children, structured interviews with parents and observation and interviews with children in kindergarten. One part of the thesis is to create the design and implementation of a project focused on intergenerational learning in cooperation of kindergarten and senior citizen home and subsequent reflection process, which arises during intergenerational activities between children and seniors from non-family environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMezigenerační učenícs_CZ
dc.subjectmezigenerační programcs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectprarodičecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagogický projektcs_CZ
dc.subjectIntergenerational learningen_US
dc.subjectintergenerational programmen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectgrandparentsen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectpre-primary schoolen_US
dc.subjectpedagogical projecten_US
dc.titleMezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161243
dc.title.translatedIntergenerational Learning in Education of Preschool Childrenen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Helena
dc.identifier.aleph002089554
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the intergenerational learning in families of preschool children. The first, theoretical part, discusses the ongoing intergenerational learning in families and possibilities of intergenerational programs outside the family. The second, practical part, examines whether and how progress the intergenerational learning in families with preschool children and deals with the parentʼs attitudes toward intergenerational program in kindergarten. Research is carried out via survey in families of children, structured interviews with parents and observation and interviews with children in kindergarten. One part of the thesis is to create the design and implementation of a project focused on intergenerational learning in cooperation of kindergarten and senior citizen home and subsequent reflection process, which arises during intergenerational activities between children and seniors from non-family environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020895540106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV