Show simple item record

Motivation work of a teacher of Mathematics
dc.creatorStoupová, Ivana
dc.date.accessioned2020-11-26T20:04:49Z
dc.date.available2020-11-26T20:04:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55157
dc.description.abstractTitle: Motivation work of a teacher of Mathematics Author: Mgr. Ivana Stoupová Department: Department of Mathematics and Mathematical Education Abstract: The topic of this work is the motivation of pupils in teaching of Mathematics. This work is connected to my Graduation Thesis, which I wrote 20 years ago. The aim of the work was comparison of the situation in teaching of Mathematics and confrontation of opinions of teachers on different motivation impulses 20 years ago and nowadays; completion new modern activities, which did not formerly exist and searching new possibilities of motivation of pupils in Mathematics teaching. I am generally concerned with conception of motivation in this work, by results and comparison of research, which were carried out in 1992 and 2012, I evaluate relation of pupils to mathematics, I mention particular options of use of state of art techniques in mathematics classes, and I in detail introduce the perspective method CLIL together with results of my own research, which is focused to this method. Valuable is that this work gives comprehensive overview to motivation work of teacher of Mathematics; and this could serve as aid or inspiration for other teachers. Keywords: Motivation, Mathematics, Motivational stimulus, CLILen_US
dc.description.abstractNázev práce: Motivační práce učitele matematiky Autor: Mgr. Ivana Stoupová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Abstrakt: Tématem této práce je motivace žáků ve výuce matematiky. Práce navazuje na diplomovou práci, kterou jsem napsala před dvaceti lety. Cílem práce je porovnání situace ve výuce matematiky a srovnání názorů učitelů na různé motivační podněty před dvaceti lety a nyní, k souhrnu motivačních aktivit pro učitele matematiky doplnění nových moderních aktivit, které dříve k dispozici nebyly, a hledání nových možností motivace žáků k výuce matematiky. V práci se zabývám pojmem motivace obecně, poté konkrétně motivací ke studiu matematiky. Dále zde předkládám výsledky a srovnání výzkumů provedených v roce 1992 a 2012, hodnotím vztah žáků k matematice, uvádím konkrétní možnosti využití moderní techniky v hodinách matematiky a podrobně představuji perspektivní metodu CLIL společně s výsledky vlastního výzkumu, týkajícího se této metody. Přínosné je, že práce přináší souhrnný pohled na motivační práci učitele matematiky a tím by mohla posloužit jako pomůcka či inspirace pro učitele. Klíčová slova: motivace, matematika, motivační podnět, metoda CLILcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectMotivational stimulusen_US
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectmotivační podnětcs_CZ
dc.subjectmetoda CLILcs_CZ
dc.titleMotivační práce učitele matematikycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-02-03
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId124650
dc.title.translatedMotivation work of a teacher of Mathematicsen_US
dc.contributor.refereeBílá, Alice
dc.contributor.refereeVondrová, Naďa
dc.identifier.aleph001683432
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Motivační práce učitele matematiky Autor: Mgr. Ivana Stoupová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Abstrakt: Tématem této práce je motivace žáků ve výuce matematiky. Práce navazuje na diplomovou práci, kterou jsem napsala před dvaceti lety. Cílem práce je porovnání situace ve výuce matematiky a srovnání názorů učitelů na různé motivační podněty před dvaceti lety a nyní, k souhrnu motivačních aktivit pro učitele matematiky doplnění nových moderních aktivit, které dříve k dispozici nebyly, a hledání nových možností motivace žáků k výuce matematiky. V práci se zabývám pojmem motivace obecně, poté konkrétně motivací ke studiu matematiky. Dále zde předkládám výsledky a srovnání výzkumů provedených v roce 1992 a 2012, hodnotím vztah žáků k matematice, uvádím konkrétní možnosti využití moderní techniky v hodinách matematiky a podrobně představuji perspektivní metodu CLIL společně s výsledky vlastního výzkumu, týkajícího se této metody. Přínosné je, že práce přináší souhrnný pohled na motivační práci učitele matematiky a tím by mohla posloužit jako pomůcka či inspirace pro učitele. Klíčová slova: motivace, matematika, motivační podnět, metoda CLILcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Motivation work of a teacher of Mathematics Author: Mgr. Ivana Stoupová Department: Department of Mathematics and Mathematical Education Abstract: The topic of this work is the motivation of pupils in teaching of Mathematics. This work is connected to my Graduation Thesis, which I wrote 20 years ago. The aim of the work was comparison of the situation in teaching of Mathematics and confrontation of opinions of teachers on different motivation impulses 20 years ago and nowadays; completion new modern activities, which did not formerly exist and searching new possibilities of motivation of pupils in Mathematics teaching. I am generally concerned with conception of motivation in this work, by results and comparison of research, which were carried out in 1992 and 2012, I evaluate relation of pupils to mathematics, I mention particular options of use of state of art techniques in mathematics classes, and I in detail introduce the perspective method CLIL together with results of my own research, which is focused to this method. Valuable is that this work gives comprehensive overview to motivation work of teacher of Mathematics; and this could serve as aid or inspiration for other teachers. Keywords: Motivation, Mathematics, Motivational stimulus, CLILen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV