Motivační práce učitele matematiky
Motivation work of a teacher of Mathematics
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55157Identifikátory
SIS: 124650
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Oponent práce
Bílá, Alice
Vondrová, Naďa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
3. 2. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
motivace, matematika, motivační podnět, metoda CLILKlíčová slova (anglicky)
Motivation, Mathematics, Motivational stimulus, CLILNázev práce: Motivační práce učitele matematiky Autor: Mgr. Ivana Stoupová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Abstrakt: Tématem této práce je motivace žáků ve výuce matematiky. Práce navazuje na diplomovou práci, kterou jsem napsala před dvaceti lety. Cílem práce je porovnání situace ve výuce matematiky a srovnání názorů učitelů na různé motivační podněty před dvaceti lety a nyní, k souhrnu motivačních aktivit pro učitele matematiky doplnění nových moderních aktivit, které dříve k dispozici nebyly, a hledání nových možností motivace žáků k výuce matematiky. V práci se zabývám pojmem motivace obecně, poté konkrétně motivací ke studiu matematiky. Dále zde předkládám výsledky a srovnání výzkumů provedených v roce 1992 a 2012, hodnotím vztah žáků k matematice, uvádím konkrétní možnosti využití moderní techniky v hodinách matematiky a podrobně představuji perspektivní metodu CLIL společně s výsledky vlastního výzkumu, týkajícího se této metody. Přínosné je, že práce přináší souhrnný pohled na motivační práci učitele matematiky a tím by mohla posloužit jako pomůcka či inspirace pro učitele. Klíčová slova: motivace, matematika, motivační podnět, metoda CLIL
Title: Motivation work of a teacher of Mathematics Author: Mgr. Ivana Stoupová Department: Department of Mathematics and Mathematical Education Abstract: The topic of this work is the motivation of pupils in teaching of Mathematics. This work is connected to my Graduation Thesis, which I wrote 20 years ago. The aim of the work was comparison of the situation in teaching of Mathematics and confrontation of opinions of teachers on different motivation impulses 20 years ago and nowadays; completion new modern activities, which did not formerly exist and searching new possibilities of motivation of pupils in Mathematics teaching. I am generally concerned with conception of motivation in this work, by results and comparison of research, which were carried out in 1992 and 2012, I evaluate relation of pupils to mathematics, I mention particular options of use of state of art techniques in mathematics classes, and I in detail introduce the perspective method CLIL together with results of my own research, which is focused to this method. Valuable is that this work gives comprehensive overview to motivation work of teacher of Mathematics; and this could serve as aid or inspiration for other teachers. Keywords: Motivation, Mathematics, Motivational stimulus, CLIL