dc.contributor.advisor | Ottlová, Marta | |
dc.creator | Lukáš, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T05:42:44Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T05:42:44Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55146 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Recepce operního díla Bedřicha Smetany v úpravách Jana Maláta se věnuje typickému fenoménu hudebního života 19. století, prostředkování hudebního díla pomocí úprav. V tomto ohledu se zaměřuje na upravovatelskou činnost popularizátora díla Bedřicha Smetany, Jana Maláta, jehož úpravy sehrály významnou roli v procesu šíření Smetanovy tvorby. Práce zkoumá podobu Malátových úprav ve vztahu k původní podobě Smetanových oper a zaměřuje se i na změny ve společnosti, které vedly k nárůstu poptávky po interpretačně přístupné tvorbě. Na základě zkoumání dobové recepce operní tvorby Bedřicha Smetany se poté pokouší přiblížit důvody vydání úprav konkrétních děl. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis called Reception of Bedřich Smetana's operas in Jan Malát's arrangements deals with the typical phenomenon of 19th century musical life, e.g. music mediation in the form of arrangements. The thesis concentrates on a promoter Jan Malát and his arrangements of Bedřich Smetana's music. Jan Malát's arrengements played a substantial part in spreading Smetana's work. The thesis researches into Malát's nature of musical arrangements in relation to the original compositions of Smetana's operas. It also concentrates on changes in the society leading towards increase of demand for accessible music as far as the difficulty of interpretation is concerned. Based on the research of Bedřich Smetana's opera works reception, the thesis endeavours to describe reasons for publishing particular arrangements. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Recepce operního díla Bedřicha Smetany v úpravách Jana Maláta | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-19 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 64185 | |
dc.title.translated | Reception of Bedřich Smetana's Operas in Jan Malát's Arrangements | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 001626481 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Recepce operního díla Bedřicha Smetany v úpravách Jana Maláta se věnuje typickému fenoménu hudebního života 19. století, prostředkování hudebního díla pomocí úprav. V tomto ohledu se zaměřuje na upravovatelskou činnost popularizátora díla Bedřicha Smetany, Jana Maláta, jehož úpravy sehrály významnou roli v procesu šíření Smetanovy tvorby. Práce zkoumá podobu Malátových úprav ve vztahu k původní podobě Smetanových oper a zaměřuje se i na změny ve společnosti, které vedly k nárůstu poptávky po interpretačně přístupné tvorbě. Na základě zkoumání dobové recepce operní tvorby Bedřicha Smetany se poté pokouší přiblížit důvody vydání úprav konkrétních děl. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis called Reception of Bedřich Smetana's operas in Jan Malát's arrangements deals with the typical phenomenon of 19th century musical life, e.g. music mediation in the form of arrangements. The thesis concentrates on a promoter Jan Malát and his arrangements of Bedřich Smetana's music. Jan Malát's arrengements played a substantial part in spreading Smetana's work. The thesis researches into Malát's nature of musical arrangements in relation to the original compositions of Smetana's operas. It also concentrates on changes in the society leading towards increase of demand for accessible music as far as the difficulty of interpretation is concerned. Based on the research of Bedřich Smetana's opera works reception, the thesis endeavours to describe reasons for publishing particular arrangements. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016264810106986 | |