Zobrazit minimální záznam

Reception of Bedřich Smetana's Operas in Jan Malát's Arrangements
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorLukáš, Jan
dc.date.accessioned2017-05-16T05:42:44Z
dc.date.available2017-05-16T05:42:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55146
dc.description.abstractDiplomová práce Recepce operního díla Bedřicha Smetany v úpravách Jana Maláta se věnuje typickému fenoménu hudebního života 19. století, prostředkování hudebního díla pomocí úprav. V tomto ohledu se zaměřuje na upravovatelskou činnost popularizátora díla Bedřicha Smetany, Jana Maláta, jehož úpravy sehrály významnou roli v procesu šíření Smetanovy tvorby. Práce zkoumá podobu Malátových úprav ve vztahu k původní podobě Smetanových oper a zaměřuje se i na změny ve společnosti, které vedly k nárůstu poptávky po interpretačně přístupné tvorbě. Na základě zkoumání dobové recepce operní tvorby Bedřicha Smetany se poté pokouší přiblížit důvody vydání úprav konkrétních děl.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis called Reception of Bedřich Smetana's operas in Jan Malát's arrangements deals with the typical phenomenon of 19th century musical life, e.g. music mediation in the form of arrangements. The thesis concentrates on a promoter Jan Malát and his arrangements of Bedřich Smetana's music. Jan Malát's arrengements played a substantial part in spreading Smetana's work. The thesis researches into Malát's nature of musical arrangements in relation to the original compositions of Smetana's operas. It also concentrates on changes in the society leading towards increase of demand for accessible music as far as the difficulty of interpretation is concerned. Based on the research of Bedřich Smetana's opera works reception, the thesis endeavours to describe reasons for publishing particular arrangements.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRecepce operního díla Bedřicha Smetany v úpravách Jana Malátacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-19
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64185
dc.title.translatedReception of Bedřich Smetana's Operas in Jan Malát's Arrangementsen_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
dc.identifier.aleph001626481
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Recepce operního díla Bedřicha Smetany v úpravách Jana Maláta se věnuje typickému fenoménu hudebního života 19. století, prostředkování hudebního díla pomocí úprav. V tomto ohledu se zaměřuje na upravovatelskou činnost popularizátora díla Bedřicha Smetany, Jana Maláta, jehož úpravy sehrály významnou roli v procesu šíření Smetanovy tvorby. Práce zkoumá podobu Malátových úprav ve vztahu k původní podobě Smetanových oper a zaměřuje se i na změny ve společnosti, které vedly k nárůstu poptávky po interpretačně přístupné tvorbě. Na základě zkoumání dobové recepce operní tvorby Bedřicha Smetany se poté pokouší přiblížit důvody vydání úprav konkrétních děl.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis called Reception of Bedřich Smetana's operas in Jan Malát's arrangements deals with the typical phenomenon of 19th century musical life, e.g. music mediation in the form of arrangements. The thesis concentrates on a promoter Jan Malát and his arrangements of Bedřich Smetana's music. Jan Malát's arrengements played a substantial part in spreading Smetana's work. The thesis researches into Malát's nature of musical arrangements in relation to the original compositions of Smetana's operas. It also concentrates on changes in the society leading towards increase of demand for accessible music as far as the difficulty of interpretation is concerned. Based on the research of Bedřich Smetana's opera works reception, the thesis endeavours to describe reasons for publishing particular arrangements.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016264810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV