dc.contributor.advisor | Flemrová, Alice | |
dc.creator | Macháčková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T05:03:55Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T05:03:55Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55028 | |
dc.description.abstract | Tématem této bakalářské práce je tematická analýza literární tvorby současné italské spisovatelky Paoly Mastrocoly. V úvodu práce je krátké představení autorky (její biografická a bibliografická data). Dále je pak proveden výzkum nejdůležitějších návratných témat, nacházejících se v autorčině tvorbě (prozaické i esejistické). Následující část je zaměřena na autorčinu práci s nadsázkou, na užívání ironie a komických či humoristických prvků, na rozdíl mezi přímou a nepřímou kritikou. V závěru práce je shrnuta tematická analýza a hlavní, společné rysy tvorby Paoly Mastrocoly. Nakonec je zde načrtnut obrazu současného italské společnosti, který získává čtenář z jejích děl. Klíčová slova: italská literatura, moderní společnost, rodina, školství, vzdělání, intolerance, jedinec, próza pro dospělé, próza pro děti, esej, technologie | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of this thesis is a thematic analysis of literary works of contemporary Italian writer Paola Mastrocola. The introduction is a short introduction of the author (her biographical and bibliographical data). After that there is a research of the most important topics that are shown the most in the Mastrocola's works (both prose and essays). The following section focuses on the artist's work with exaggeration, the use of irony or humor and comic elements, the difference between direct and indirect criticism. The conclusion summarizes the thematic analysis and the main common attributes of Paola Mastrocola's production. Finally, there is a sketched picture of contemporary Italian society, which the reader gains from her works. Key words: Italian literature, modern society, family, school system, education, intolerance, individual, prose for adults, prose for kids, essay, technology | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | italská literatura | cs_CZ |
dc.subject | moderní společnost | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | školství | cs_CZ |
dc.subject | vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | intolerance | cs_CZ |
dc.subject | jedinec | cs_CZ |
dc.subject | próza pro dospělé | cs_CZ |
dc.subject | próza pro děti | cs_CZ |
dc.subject | esej | cs_CZ |
dc.subject | technologie | cs_CZ |
dc.subject | Italian literature | en_US |
dc.subject | modern society | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | school system | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | intolerance | en_US |
dc.subject | individual | en_US |
dc.subject | prose for adults | en_US |
dc.subject | prose for kids | en_US |
dc.subject | essay | en_US |
dc.subject | technology | en_US |
dc.title | Paola Mastrocola versus současná italská společnost. Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-19 | |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 111232 | |
dc.title.translated | Paola Mastrocola vs. Contemporary Italian Society. Thematic analysis of author's narrative and essay works. | en_US |
dc.contributor.referee | Čaplyginová, Olga | |
dc.identifier.aleph | 001604718 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Italianistic | en_US |
thesis.degree.discipline | Italianistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Italianistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Italianistic | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této bakalářské práce je tematická analýza literární tvorby současné italské spisovatelky Paoly Mastrocoly. V úvodu práce je krátké představení autorky (její biografická a bibliografická data). Dále je pak proveden výzkum nejdůležitějších návratných témat, nacházejících se v autorčině tvorbě (prozaické i esejistické). Následující část je zaměřena na autorčinu práci s nadsázkou, na užívání ironie a komických či humoristických prvků, na rozdíl mezi přímou a nepřímou kritikou. V závěru práce je shrnuta tematická analýza a hlavní, společné rysy tvorby Paoly Mastrocoly. Nakonec je zde načrtnut obrazu současného italské společnosti, který získává čtenář z jejích děl. Klíčová slova: italská literatura, moderní společnost, rodina, školství, vzdělání, intolerance, jedinec, próza pro dospělé, próza pro děti, esej, technologie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this thesis is a thematic analysis of literary works of contemporary Italian writer Paola Mastrocola. The introduction is a short introduction of the author (her biographical and bibliographical data). After that there is a research of the most important topics that are shown the most in the Mastrocola's works (both prose and essays). The following section focuses on the artist's work with exaggeration, the use of irony or humor and comic elements, the difference between direct and indirect criticism. The conclusion summarizes the thematic analysis and the main common attributes of Paola Mastrocola's production. Finally, there is a sketched picture of contemporary Italian society, which the reader gains from her works. Key words: Italian literature, modern society, family, school system, education, intolerance, individual, prose for adults, prose for kids, essay, technology | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016047180106986 | |