Show simple item record

The development of the manner of advertising after 1989
dc.contributor.advisorMareš, Petr
dc.creatorValná, Martina
dc.date.accessioned2017-05-16T04:54:11Z
dc.date.available2017-05-16T04:54:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55011
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou reklamy, zvláště televizní, od roku 1989 až do současnosti. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se historie reklamy, její funkce a cílů, typologie reklamních relací a přesvědčovacích prostředků. Dále se speciálně zabývá reklamou televizní. V druhé části práce je provedena podrobná analýza konkrétních televizních reklam, která využívá poznatky představené v teoretické části práce. Analýza se týká reklam na mléčné výrobky (jogurty) a reklam na prací prostředky. Aby byly poznatky a výsledky snadno ověřitelné, předmětem výzkumu jsou všechny reklamy běžně dostupné na internetových portálech. Cílem práce je popis všech stálých i nově užívaných jevů, prostředků a postupů, kterými na nás televizní reklama působí. Důraz je kladen především na verbální stránku, okrajově se výklad dotýká i stránky audiovizuální. Klíčová slova Reklama, vývoj, jazyková analýza, mléčné výrobky, prací prostředky.cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis deals with the issue of advertising, particularly with it is television branch. It covers the time span from 1989 till the present. The first part of the Bachelor thesis focuses on the theoretical findings that cover the history of advertising, the function of advertising and it is goals. Furthermore the typologies of the advertising broadcasts and persuasive advertising are presented. The next sections focus exclusively on the television advertising. The second part of the Bachelor thesis covers the thorough analysis of particular examples of television advertising. The analysis utilizes the findings from the practical part of the Bachelor thesis and it concerns the advertising aimed at dairy products and detergents. In order to make the findings and results easily verifiable, the subject matter of the research comprises only of the examples of advertising that are easily accessible on the Internet. The aim of the Bachelor thesis is the delineation of the lasting but also recently employed phenomena, means and advancements in the advertising, which have an effect on the television viewers. The emphasis is put mainly on the verbal aspect of advertising but marginally the commentary touches also it is audiovisual aspect. Key words Commercial, development, linguistic analysis,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectjazyková analýzacs_CZ
dc.subjectmléčné výrobkycs_CZ
dc.subjectprací prostředkycs_CZ
dc.subjectcommercialen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectlinguistic analysisen_US
dc.subjectdairy productsen_US
dc.subjectwashing detergentsen_US
dc.titleVývoj stylu reklamy po roce 1989 ( na příkladu vybraných produktů)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122642
dc.title.translatedThe development of the manner of advertising after 1989en_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001603455
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou reklamy, zvláště televizní, od roku 1989 až do současnosti. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se historie reklamy, její funkce a cílů, typologie reklamních relací a přesvědčovacích prostředků. Dále se speciálně zabývá reklamou televizní. V druhé části práce je provedena podrobná analýza konkrétních televizních reklam, která využívá poznatky představené v teoretické části práce. Analýza se týká reklam na mléčné výrobky (jogurty) a reklam na prací prostředky. Aby byly poznatky a výsledky snadno ověřitelné, předmětem výzkumu jsou všechny reklamy běžně dostupné na internetových portálech. Cílem práce je popis všech stálých i nově užívaných jevů, prostředků a postupů, kterými na nás televizní reklama působí. Důraz je kladen především na verbální stránku, okrajově se výklad dotýká i stránky audiovizuální. Klíčová slova Reklama, vývoj, jazyková analýza, mléčné výrobky, prací prostředky.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis deals with the issue of advertising, particularly with it is television branch. It covers the time span from 1989 till the present. The first part of the Bachelor thesis focuses on the theoretical findings that cover the history of advertising, the function of advertising and it is goals. Furthermore the typologies of the advertising broadcasts and persuasive advertising are presented. The next sections focus exclusively on the television advertising. The second part of the Bachelor thesis covers the thorough analysis of particular examples of television advertising. The analysis utilizes the findings from the practical part of the Bachelor thesis and it concerns the advertising aimed at dairy products and detergents. In order to make the findings and results easily verifiable, the subject matter of the research comprises only of the examples of advertising that are easily accessible on the Internet. The aim of the Bachelor thesis is the delineation of the lasting but also recently employed phenomena, means and advancements in the advertising, which have an effect on the television viewers. The emphasis is put mainly on the verbal aspect of advertising but marginally the commentary touches also it is audiovisual aspect. Key words Commercial, development, linguistic analysis,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990016034550106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV