Show simple item record

The language of internernet media focused on skateboarding
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorHroch, Miloš
dc.date.accessioned2020-02-14T12:48:01Z
dc.date.available2020-02-14T12:48:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55009
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse language of internet media focused on skateboarding. An essential element of the introduction is a brief history of skateboarding globaly and here in the Czech Republic. The basis for the analysis of contemporary audiovisual clips also touches on the development of the distribution of skateboard videos. In this study I also mention the role of YouTube as a distributing tool and phenomenom of instant fame, which is not strong only in skateboarding, but it is a phenomenon across the full spectrum of society. The principal basis of this study is the definition of two print and later Internet traditions in skateboard journalism - Thrasher and Transworld Skateboarding magazine. The study also concerns itself with maping out the Czech media environment, where skateboarding has its own place. The genesis of skateboard media in the Czech Republic follows the formation of Thrasher and Transworld, which is a very interesting fact that is important for the general understanding of the topic. For deeper insight into skateboard subculture, I also mention the journalistic style of Czech skateboarding media. The Internet media has a special emphasis on visual content, more so than print media, due to traditional text being replaced by moving pictures, and therefore with help of...en_US
dc.description.abstractCílem práce je analýza jazyka síťových médií zabývajících se skateboardingem. Nezbytnou součástí je úvod do skateboardového diskurzu zahrnující stručný nástin dějin skateboardingu jak ve světě, tak u nás. Nezbytným základem pro analýzu současných audiovizuálních klipů je část o vývoji distribuce skateboardových klipů. V práci se také zmíním o roli YouTube jakožto mediačního nástroje a jevu instantní slávy, což není jev týkající se pouze skateboardingu, ale jedná se o celospolečenský fenomén. Nosným základem práce je vymezení dvou tradic ve skateboardové žurnalistice - Thrasher magazine a Transworld Skateboarding magazine. Práce se zabývá také zmapováním české mediální krajiny, v níž má skateboarding své místo. Geneze skateboardových médií v České republice kopíruje vznik Thrasheru a Transworldu, což je velice zajímavý fakt pro celkové pochopení problematiky. Pro hlubší vhled do skateboardové subkultury se zmíním o publicistickém stylu českých médií zabývajících se skateboardingem. Skateboardová média kladou důraz na vizuální stránku mediálního obsahu a u síťových médií to platí nadvakrát, proto se dále pomocí kvalitativní sémiotické analýzy zaměřím na dekódování dvou audiovizuálních klipů skateboardové internetové žurnalistiky. Metodou komparace se pak pokusím najít shodné znaky s tradicemi...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSkateboardingen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmagazineen_US
dc.subjectThrasheren_US
dc.subjectTransworlden_US
dc.subjectaudiovisualen_US
dc.subjectSkateboardingcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmagazíncs_CZ
dc.subjectThrashercs_CZ
dc.subjectTransworldcs_CZ
dc.subjectaudiovizuálnícs_CZ
dc.titleJazyk síťových médií zabývajících se skateboardingemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125538
dc.title.translatedThe language of internernet media focused on skateboardingen_US
dc.contributor.refereeKaraščáková, Zuzana
dc.identifier.aleph001601898
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je analýza jazyka síťových médií zabývajících se skateboardingem. Nezbytnou součástí je úvod do skateboardového diskurzu zahrnující stručný nástin dějin skateboardingu jak ve světě, tak u nás. Nezbytným základem pro analýzu současných audiovizuálních klipů je část o vývoji distribuce skateboardových klipů. V práci se také zmíním o roli YouTube jakožto mediačního nástroje a jevu instantní slávy, což není jev týkající se pouze skateboardingu, ale jedná se o celospolečenský fenomén. Nosným základem práce je vymezení dvou tradic ve skateboardové žurnalistice - Thrasher magazine a Transworld Skateboarding magazine. Práce se zabývá také zmapováním české mediální krajiny, v níž má skateboarding své místo. Geneze skateboardových médií v České republice kopíruje vznik Thrasheru a Transworldu, což je velice zajímavý fakt pro celkové pochopení problematiky. Pro hlubší vhled do skateboardové subkultury se zmíním o publicistickém stylu českých médií zabývajících se skateboardingem. Skateboardová média kladou důraz na vizuální stránku mediálního obsahu a u síťových médií to platí nadvakrát, proto se dále pomocí kvalitativní sémiotické analýzy zaměřím na dekódování dvou audiovizuálních klipů skateboardové internetové žurnalistiky. Metodou komparace se pak pokusím najít shodné znaky s tradicemi...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study is to analyse language of internet media focused on skateboarding. An essential element of the introduction is a brief history of skateboarding globaly and here in the Czech Republic. The basis for the analysis of contemporary audiovisual clips also touches on the development of the distribution of skateboard videos. In this study I also mention the role of YouTube as a distributing tool and phenomenom of instant fame, which is not strong only in skateboarding, but it is a phenomenon across the full spectrum of society. The principal basis of this study is the definition of two print and later Internet traditions in skateboard journalism - Thrasher and Transworld Skateboarding magazine. The study also concerns itself with maping out the Czech media environment, where skateboarding has its own place. The genesis of skateboard media in the Czech Republic follows the formation of Thrasher and Transworld, which is a very interesting fact that is important for the general understanding of the topic. For deeper insight into skateboard subculture, I also mention the journalistic style of Czech skateboarding media. The Internet media has a special emphasis on visual content, more so than print media, due to traditional text being replaced by moving pictures, and therefore with help of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016018980106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV