Show simple item record

Specifics of communication in kindergarten
dc.contributor.advisorFilippová, Eva
dc.creatorHavlová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-16T04:38:26Z
dc.date.available2017-05-16T04:38:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54958
dc.description.abstract(česky): Předložená bakalářská práce se zajímá o základní specifika komunikace v mateřské škole. Teoretické část této práce se věnuje jak obecné, tak specifické komunikaci mezi učitelkou a dětmi. Hlavní pozornost je věnována komunikačním funkcím, na kterých je vlastní komunikace postavena. Tato práce dále nabízí krátký pohled na český předškolní vzdělávací systém a stručně představuje alternativní vzdělávací programy se zvláštním zaměřením na program Začít spolu, na jehož základě funguje mateřská škola, ve které se natáčely audiovizuální podkladové materiály pro praktickou část této práce. Praktická část je koncipována jako kvalitativní popisná analýza specifických, často se opakujících ústředních znaků komunikace mezi učitelkou a dětmi. V závěru je možné navázání na zkoumanou problematiku vyjádřeno nutností dlouhodobého detailního výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The present bachelor thesis examines basic specifics of communication in kindergarten. The theoretical part of the thesis is devoted to both general and specific communication between a teacher and children. The main focus is on communication functions upon which communication is built. The thesis also offers a basic insight into the Czech preschool education system and briefly presents alternative educational programs with special focus on the program Step by Step practiced in the kindergarten in which data were collected for the practical part of the thesis. The research reported consists of qualitative descriptive analyses of frequently repeated characteristics of the communication between a teacher and children. The conclusion calls for further longitudinal research in this area of communication.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikační strategiecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectneverbální komunikacecs_CZ
dc.subjectprogram "Začít spolu"cs_CZ
dc.subjectřeč zaměřená na dítěcs_CZ
dc.subjectsocializace pomocí jazykacs_CZ
dc.subjectcommunication strategiesen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectnonverbal communicationen_US
dc.subjecteducational program "Step by Step"en_US
dc.subjectlanguage addressed to childrenen_US
dc.subjectlanguage socializationen_US
dc.titleSpecifika komunikace v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114462
dc.title.translatedSpecifics of communication in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
dc.identifier.aleph001606140
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky): Předložená bakalářská práce se zajímá o základní specifika komunikace v mateřské škole. Teoretické část této práce se věnuje jak obecné, tak specifické komunikaci mezi učitelkou a dětmi. Hlavní pozornost je věnována komunikačním funkcím, na kterých je vlastní komunikace postavena. Tato práce dále nabízí krátký pohled na český předškolní vzdělávací systém a stručně představuje alternativní vzdělávací programy se zvláštním zaměřením na program Začít spolu, na jehož základě funguje mateřská škola, ve které se natáčely audiovizuální podkladové materiály pro praktickou část této práce. Praktická část je koncipována jako kvalitativní popisná analýza specifických, často se opakujících ústředních znaků komunikace mezi učitelkou a dětmi. V závěru je možné navázání na zkoumanou problematiku vyjádřeno nutností dlouhodobého detailního výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The present bachelor thesis examines basic specifics of communication in kindergarten. The theoretical part of the thesis is devoted to both general and specific communication between a teacher and children. The main focus is on communication functions upon which communication is built. The thesis also offers a basic insight into the Czech preschool education system and briefly presents alternative educational programs with special focus on the program Step by Step practiced in the kindergarten in which data were collected for the practical part of the thesis. The research reported consists of qualitative descriptive analyses of frequently repeated characteristics of the communication between a teacher and children. The conclusion calls for further longitudinal research in this area of communication.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990016061400106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV