Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGregor, Martin
dc.creatorBrown, Waheed
dc.date.accessioned2017-05-16T04:18:51Z
dc.date.available2017-05-16T04:18:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54886
dc.description.abstractThis thesis focuses on finding Bayesian equilibria for sellers in virtual auctions using real currencies. Existing literature for real-world auctions is examined from the perspective of economic theory, game theory, and pricing strategies. Next, computer science theory is reviewed to identify applications of real-world auction models in video games. Finally, the video game Diablo 3, the first to have a real currency auction house for virtual goods, will be examined as a case study. This thesis contributes to the known literature by analyzing the Diablo 3 real currency auction house and identifying seller strategies to be applied in future virtual auction houses and economies using real currencies. JEL Classification C73, D44, D58 Keywords repeated games, auctions, general equilibrium Author's e-mail waheedbrown@hotmail.com Supervisor's e-mail gregor@fsv.cuni.cz Abstrakt Tato práce se zameruje na hledání Bayesovské rovnováhy pro prodejce ve virtuálních aukcích, které používají skutecné peníze. Na úvod se prozkoumá existující literatura o aukcích z hlediska ekonomické teorie, teorie her tvorby a cenové strategie. Dále budou analyzovány príspevky z informatiky, které povedou k zjištení zpusobu aplikace aukcních modelu ve videohrách. Hlavním príspevkem bude analýza video...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on finding Bayesian equilibria for sellers in virtual auctions using real currencies. Existing literature for real-world auctions is examined from the perspective of economic theory, game theory, and pricing strategies. Next, computer science theory is reviewed to identify applications of real-world auction models in video games. Finally, the video game Diablo 3, the first to have a real currency auction house for virtual goods, will be examined as a case study. This thesis contributes to the known literature by analyzing the Diablo 3 real currency auction house and identifying seller strategies to be applied in future virtual auction houses and economies using real currencies. JEL Classification C73, D44, D58 Keywords repeated games, auctions, general equilibrium Author's e-mail waheedbrown@hotmail.com Supervisor's e-mail gregor@fsv.cuni.cz Abstrakt Tato práce se zameruje na hledání Bayesovské rovnováhy pro prodejce ve virtuálních aukcích, které používají skutecné peníze. Na úvod se prozkoumá existující literatura o aukcích z hlediska ekonomické teorie, teorie her tvorby a cenové strategie. Dále budou analyzovány príspevky z informatiky, které povedou k zjištení zpusobu aplikace aukcních modelu ve videohrách. Hlavním príspevkem bude analýza video...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectopakované hrycs_CZ
dc.subjectaukcecs_CZ
dc.subjectvšeobecné rovnováhycs_CZ
dc.subjectrepeated gamesen_US
dc.subjectauctionsen_US
dc.subjectgeneral equilibriumen_US
dc.titleSeller Strategies for Virtual Auctions Using Real Currenciesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-26
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125508
dc.contributor.refereeTurnovec, František
dc.identifier.aleph001604560
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csThis thesis focuses on finding Bayesian equilibria for sellers in virtual auctions using real currencies. Existing literature for real-world auctions is examined from the perspective of economic theory, game theory, and pricing strategies. Next, computer science theory is reviewed to identify applications of real-world auction models in video games. Finally, the video game Diablo 3, the first to have a real currency auction house for virtual goods, will be examined as a case study. This thesis contributes to the known literature by analyzing the Diablo 3 real currency auction house and identifying seller strategies to be applied in future virtual auction houses and economies using real currencies. JEL Classification C73, D44, D58 Keywords repeated games, auctions, general equilibrium Author's e-mail waheedbrown@hotmail.com Supervisor's e-mail gregor@fsv.cuni.cz Abstrakt Tato práce se zameruje na hledání Bayesovské rovnováhy pro prodejce ve virtuálních aukcích, které používají skutecné peníze. Na úvod se prozkoumá existující literatura o aukcích z hlediska ekonomické teorie, teorie her tvorby a cenové strategie. Dále budou analyzovány príspevky z informatiky, které povedou k zjištení zpusobu aplikace aukcních modelu ve videohrách. Hlavním príspevkem bude analýza video...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on finding Bayesian equilibria for sellers in virtual auctions using real currencies. Existing literature for real-world auctions is examined from the perspective of economic theory, game theory, and pricing strategies. Next, computer science theory is reviewed to identify applications of real-world auction models in video games. Finally, the video game Diablo 3, the first to have a real currency auction house for virtual goods, will be examined as a case study. This thesis contributes to the known literature by analyzing the Diablo 3 real currency auction house and identifying seller strategies to be applied in future virtual auction houses and economies using real currencies. JEL Classification C73, D44, D58 Keywords repeated games, auctions, general equilibrium Author's e-mail waheedbrown@hotmail.com Supervisor's e-mail gregor@fsv.cuni.cz Abstrakt Tato práce se zameruje na hledání Bayesovské rovnováhy pro prodejce ve virtuálních aukcích, které používají skutecné peníze. Na úvod se prozkoumá existující literatura o aukcích z hlediska ekonomické teorie, teorie her tvorby a cenové strategie. Dále budou analyzovány príspevky z informatiky, které povedou k zjištení zpusobu aplikace aukcních modelu ve videohrách. Hlavním príspevkem bude analýza video...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016045600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV