Zobrazit minimální záznam

The Concept of Mindfulness and Its Application to Work with Children
dc.contributor.advisorLoneková, Katarína
dc.creatorSkokanová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-16T03:52:04Z
dc.date.available2017-05-16T03:52:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54811
dc.description.abstractPráce shrnuje aktuální poznatky o všímavosti a v jejich kontextu představuje specifika a možnosti jejího využití v práci s dětmi a dospívajícími. Uvádí některé programy založené na všímavosti využívané v klinické i školní praxi a stručné zhodnocení studií, které sledují vliv těchto programů na různé aspekty psychického zdraví dítěte. Empirická část popisuje kvantitativní zkoumání míry všímavosti u dětí prostřednictvím Škály všímavosti a uvědomění (CAMM-17) a prezentuje porovnání dětí se syndromem ADHD a bez něj ve výzkumném souboru 180 dětí. Na základě Mann-Whitneyova U testu bylo zjištěno, že míra všímavosti se u dětí s ADHD významně neliší od intaktního vzorku. Statisticky významně výše skórovaly starší děti v porovnání s mladšími v souboru dětí s ADHD a stejně u skupiny s poruchami učení a v porovnání starších a mladších chlapců. Poslední část představuje návrh programu pro rozvíjení všímavosti u dětí s ADHD. Klíčová slova: ADHD, děti, programy založené na všímavosti, Škála všímavosti pro děti a dospívající, škola, všímavost, výzkum všímavostics_CZ
dc.description.abstractThe thesis summarizes current findings about mindfulness and presents specifics of and the prospects for work with children and adolescents in that context. It addresses certain programs based on mindfulness used in clinical practice as well as in a school setting, along with a brief evaluation of studies that monitor the impact of these programs on various aspects of child mental health. The empirical part of the study describes quantitative research into the extent of mindfulness in children by way of the Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM-17) and a comparison group of children with ADHD and intact sample. On the basis of the Mann-Whitney U Test, it was found that the extent of mindfulness in ADHD children does not differ significantly from the intact sample. Statistically, older children scored significantly higher than younger children in ADHD sample as well as in the learning disabilities group and in comparison of older and younger boys. The last part presents a program proposal for cultivating mindfulness in children with ADHD. Keywords: ADHD, children, Child and Adolescent Mindfulness Measure, Mindfulness, mindfulness- based interventions, school, mindfulness researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvšímavostcs_CZ
dc.subjectklinická praxecs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectdotazník všímavostics_CZ
dc.subjectmindfulnessen_US
dc.subjectclinical practiceen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectmindfulness inventoryen_US
dc.titleKoncept všímavosti a jeho využití v práci s dětmics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-09
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108625
dc.title.translatedThe Concept of Mindfulness and Its Application to Work with Childrenen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001624704
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce shrnuje aktuální poznatky o všímavosti a v jejich kontextu představuje specifika a možnosti jejího využití v práci s dětmi a dospívajícími. Uvádí některé programy založené na všímavosti využívané v klinické i školní praxi a stručné zhodnocení studií, které sledují vliv těchto programů na různé aspekty psychického zdraví dítěte. Empirická část popisuje kvantitativní zkoumání míry všímavosti u dětí prostřednictvím Škály všímavosti a uvědomění (CAMM-17) a prezentuje porovnání dětí se syndromem ADHD a bez něj ve výzkumném souboru 180 dětí. Na základě Mann-Whitneyova U testu bylo zjištěno, že míra všímavosti se u dětí s ADHD významně neliší od intaktního vzorku. Statisticky významně výše skórovaly starší děti v porovnání s mladšími v souboru dětí s ADHD a stejně u skupiny s poruchami učení a v porovnání starších a mladších chlapců. Poslední část představuje návrh programu pro rozvíjení všímavosti u dětí s ADHD. Klíčová slova: ADHD, děti, programy založené na všímavosti, Škála všímavosti pro děti a dospívající, škola, všímavost, výzkum všímavostics_CZ
uk.abstract.enThe thesis summarizes current findings about mindfulness and presents specifics of and the prospects for work with children and adolescents in that context. It addresses certain programs based on mindfulness used in clinical practice as well as in a school setting, along with a brief evaluation of studies that monitor the impact of these programs on various aspects of child mental health. The empirical part of the study describes quantitative research into the extent of mindfulness in children by way of the Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM-17) and a comparison group of children with ADHD and intact sample. On the basis of the Mann-Whitney U Test, it was found that the extent of mindfulness in ADHD children does not differ significantly from the intact sample. Statistically, older children scored significantly higher than younger children in ADHD sample as well as in the learning disabilities group and in comparison of older and younger boys. The last part presents a program proposal for cultivating mindfulness in children with ADHD. Keywords: ADHD, children, Child and Adolescent Mindfulness Measure, Mindfulness, mindfulness- based interventions, school, mindfulness researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016247040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV