Show simple item record

Theatre costume as a Message
dc.contributor.advisorSarkissian, Alena
dc.creatorJurčová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-16T03:38:22Z
dc.date.available2017-05-16T03:38:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54766
dc.description.abstractPráce se zabývá divadelním kostýmem, konkrétně jeho výtvarnými a informačními možnosti. Představuje způsob, jakým divákovi předává informace o postavě, především o jejím charakteru a postavení v rámci dramatických vztahů. Za tímto účelem popisuje ve třech hlavních částech práce tři základní možnosti výtvarného vyjádření divadelního kostýmu, a to přesněji tvar, barvu a materiál. K tomu využívá tří současných inscenací, jmenovitě Soudné sestry z Divadla v Dlouhé, Faidru z téhož divadla a Evžena Oněgina z Divadla Petra Bezruče. Na případových studiích vybraných postav z těchto divadelních her jsou předložené teorie prezentovány.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is concerned on the theatre costume, especially on its visual and informative options. How the costume can demonstrate the personality of the theatre character and the relationships between characters will be shown. Three basic possibilities of creative expression - shape of the costume, colour and materiel will be each described in one chapter. These possibilities are illustrated on the characters from three different plays - Wyrd Sisters of Divadlo v Dlouhé, Phaedra from the same theatre and Eugene Onegin of the Petr Bezruč Theatre.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKostýmcs_CZ
dc.subjectjevištní výtvarnictvícs_CZ
dc.subjectdivadelní postavacs_CZ
dc.subjecttvarcs_CZ
dc.subjectbarvacs_CZ
dc.subjectmateriálcs_CZ
dc.subjectCostumeen_US
dc.subjectstage designen_US
dc.subjecttheatre characteren_US
dc.subjectshapeen_US
dc.subjectcolouren_US
dc.subjectmaterialen_US
dc.titleDivadelní kostým jako sdělenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-09
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId123331
dc.title.translatedTheatre costume as a Messageen_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
dc.identifier.aleph001629493
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá divadelním kostýmem, konkrétně jeho výtvarnými a informačními možnosti. Představuje způsob, jakým divákovi předává informace o postavě, především o jejím charakteru a postavení v rámci dramatických vztahů. Za tímto účelem popisuje ve třech hlavních částech práce tři základní možnosti výtvarného vyjádření divadelního kostýmu, a to přesněji tvar, barvu a materiál. K tomu využívá tří současných inscenací, jmenovitě Soudné sestry z Divadla v Dlouhé, Faidru z téhož divadla a Evžena Oněgina z Divadla Petra Bezruče. Na případových studiích vybraných postav z těchto divadelních her jsou předložené teorie prezentovány.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is concerned on the theatre costume, especially on its visual and informative options. How the costume can demonstrate the personality of the theatre character and the relationships between characters will be shown. Three basic possibilities of creative expression - shape of the costume, colour and materiel will be each described in one chapter. These possibilities are illustrated on the characters from three different plays - Wyrd Sisters of Divadlo v Dlouhé, Phaedra from the same theatre and Eugene Onegin of the Petr Bezruč Theatre.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016294930106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV