dc.contributor.advisor | Sarkissian, Alena | |
dc.creator | Jurčová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T03:38:22Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T03:38:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/54766 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá divadelním kostýmem, konkrétně jeho výtvarnými a informačními možnosti. Představuje způsob, jakým divákovi předává informace o postavě, především o jejím charakteru a postavení v rámci dramatických vztahů. Za tímto účelem popisuje ve třech hlavních částech práce tři základní možnosti výtvarného vyjádření divadelního kostýmu, a to přesněji tvar, barvu a materiál. K tomu využívá tří současných inscenací, jmenovitě Soudné sestry z Divadla v Dlouhé, Faidru z téhož divadla a Evžena Oněgina z Divadla Petra Bezruče. Na případových studiích vybraných postav z těchto divadelních her jsou předložené teorie prezentovány. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is concerned on the theatre costume, especially on its visual and informative options. How the costume can demonstrate the personality of the theatre character and the relationships between characters will be shown. Three basic possibilities of creative expression - shape of the costume, colour and materiel will be each described in one chapter. These possibilities are illustrated on the characters from three different plays - Wyrd Sisters of Divadlo v Dlouhé, Phaedra from the same theatre and Eugene Onegin of the Petr Bezruč Theatre. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Kostým | cs_CZ |
dc.subject | jevištní výtvarnictví | cs_CZ |
dc.subject | divadelní postava | cs_CZ |
dc.subject | tvar | cs_CZ |
dc.subject | barva | cs_CZ |
dc.subject | materiál | cs_CZ |
dc.subject | Costume | en_US |
dc.subject | stage design | en_US |
dc.subject | theatre character | en_US |
dc.subject | shape | en_US |
dc.subject | colour | en_US |
dc.subject | material | en_US |
dc.title | Divadelní kostým jako sdělení | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-09 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 123331 | |
dc.title.translated | Theatre costume as a Message | en_US |
dc.contributor.referee | Christov, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001629493 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá divadelním kostýmem, konkrétně jeho výtvarnými a informačními možnosti. Představuje způsob, jakým divákovi předává informace o postavě, především o jejím charakteru a postavení v rámci dramatických vztahů. Za tímto účelem popisuje ve třech hlavních částech práce tři základní možnosti výtvarného vyjádření divadelního kostýmu, a to přesněji tvar, barvu a materiál. K tomu využívá tří současných inscenací, jmenovitě Soudné sestry z Divadla v Dlouhé, Faidru z téhož divadla a Evžena Oněgina z Divadla Petra Bezruče. Na případových studiích vybraných postav z těchto divadelních her jsou předložené teorie prezentovány. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is concerned on the theatre costume, especially on its visual and informative options. How the costume can demonstrate the personality of the theatre character and the relationships between characters will be shown. Three basic possibilities of creative expression - shape of the costume, colour and materiel will be each described in one chapter. These possibilities are illustrated on the characters from three different plays - Wyrd Sisters of Divadlo v Dlouhé, Phaedra from the same theatre and Eugene Onegin of the Petr Bezruč Theatre. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016294930106986 | |