Show simple item record

Factors determining educational aspirations in the Czech Republic after 1989
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorMamulová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-16T03:21:08Z
dc.date.available2017-05-16T03:21:08Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54696
dc.description.abstract4 Abstrakt V bakalářské práci jsou popsány faktory, které se podílejí na tvorbě vzdělanostních aspirací po roce 1989. Faktory utváření vzdělanostních aspirací jsou zde identifikovány v kontextu proměn, kterými prošla Česká společnost v posledním čtvrtstoletí. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na historický kontext tvorby vzdělanostních aspirací. Faktory jsou zkoumány na třech úrovních: strukturální, individuální a kontextuální. Utvářející faktory jsou studovány pomocí dostupných studií z České republiky, pohled na jejich utváření je také obohacen o poznatky ze studií zahraničních. Práce dále obsahuje diskuzi nad poznatky a rešerši dostupných výzkumů, které přispívají k poznávání utvářejících faktorů vzdělanostních aspirací. Klíčová slova: Vzdělanostní aspirace, vzdělanostní nerovnosti, kulturní kapitál, transformace, přístup k terciárnímu vzdělávání, sociální mobilitacs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract In the bachelor thesis are described factors, which take part in forming of educational aspirations after 1989. Forming factors of educational aspirations are identified in the context of changes, which were in the Czech society during the last 25 years. The opening chapters are focused on historical context of forming educational aspirations. Factors are examined on the three levels: structural, individual and contextual. Forming factors are studied by available researches from the Czech republic and the point of view of their forming is enriched by knowledge from foreign researches. The thesis contains discussion about findings and the search of available studies, which contribute to aknowledgement of forming factors of educational aspirations. Keywords: Educational aspirations, educational inequalities, cultural capital, transformation, access to tertiary education, social mobilityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělanostní aspiracecs_CZ
dc.subjectvzdělanostní nerovnostics_CZ
dc.subjectkulturní kapitálcs_CZ
dc.subjecttransformacecs_CZ
dc.subjectpřístup k terciárnímu vzdělávánícs_CZ
dc.subjectsociální mobilitacs_CZ
dc.subjecteducational aspirationsen_US
dc.subjecteducational inequalitiesen_US
dc.subjectcultural capitalen_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectaccess to tertiary educationen_US
dc.subjectsocial mobilityen_US
dc.titleFaktory utváření vzdělanostních aspirací v České republice po roce 1989cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId125421
dc.title.translatedFactors determining educational aspirations in the Czech Republic after 1989en_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Miroslava
dc.identifier.aleph001625157
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt V bakalářské práci jsou popsány faktory, které se podílejí na tvorbě vzdělanostních aspirací po roce 1989. Faktory utváření vzdělanostních aspirací jsou zde identifikovány v kontextu proměn, kterými prošla Česká společnost v posledním čtvrtstoletí. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na historický kontext tvorby vzdělanostních aspirací. Faktory jsou zkoumány na třech úrovních: strukturální, individuální a kontextuální. Utvářející faktory jsou studovány pomocí dostupných studií z České republiky, pohled na jejich utváření je také obohacen o poznatky ze studií zahraničních. Práce dále obsahuje diskuzi nad poznatky a rešerši dostupných výzkumů, které přispívají k poznávání utvářejících faktorů vzdělanostních aspirací. Klíčová slova: Vzdělanostní aspirace, vzdělanostní nerovnosti, kulturní kapitál, transformace, přístup k terciárnímu vzdělávání, sociální mobilitacs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract In the bachelor thesis are described factors, which take part in forming of educational aspirations after 1989. Forming factors of educational aspirations are identified in the context of changes, which were in the Czech society during the last 25 years. The opening chapters are focused on historical context of forming educational aspirations. Factors are examined on the three levels: structural, individual and contextual. Forming factors are studied by available researches from the Czech republic and the point of view of their forming is enriched by knowledge from foreign researches. The thesis contains discussion about findings and the search of available studies, which contribute to aknowledgement of forming factors of educational aspirations. Keywords: Educational aspirations, educational inequalities, cultural capital, transformation, access to tertiary education, social mobilityen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV