Zobrazit minimální záznam

Competences of pre-school teachers in drama teaching
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorMňuková, Dita
dc.date.accessioned2017-05-16T02:26:10Z
dc.date.available2017-05-16T02:26:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54487
dc.description.abstractPráce je rozdělena do dvou celků, na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole věnuje obecně předškolnímu vzdělávání. Výchovně vzdělávacímu poslání mateřských škol v souladu s RVP PV, specifikám dítěte předškolního věku, učiteli mateřské školy a jeho profesním kompetencím. Druhá a třetí kapitola teoretické části pojednávají o dramatické výchově v mateřské škole a o kompetencích předškolních pedagogů pro výuku dramatické výchovy. V empirické části zjišťuji pojetí dramatické výchovy v předškolním vzdělávání v Jindřichově Hradci a vybavenost zdejších pedagogů v oblasti jejich kompetencí pro výuku dramatické výchovy. Z výzkumného šetření vyplynulo, že většina učitelek považuje dramatickou výchovu za jeden z nejvýznamnějších prvků předškolního vzdělávání. Disponují sociálními a osobnostními kompetencemi, mezi které řadí empatii, porozumění, toleranci a trpělivost a schopnost rozvíjet pozitivní vztahy mezi dětmi. Teorií se však zabývá málokdo.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is divided into two blocks - the theoretical part and the empirical part. The first chapter of the theoretical part deals with pre-school education in general, with the educational mission of kindergartens in compliance with the FEP PSE, with pre- school age specifics, with a kindergarten teacher and his/her professional competences. The second and the third chapters deal with drama education in a kindergarten and with competences of pre-school teachers in drama teaching. In the empirical part I explore the approach to drama education in pre-school education in Jindřichův Hradec and preparedness of local teachers in the field of competences in drama teaching. The research has shown that most teachers consider drama education one of the most important elements of pre-school education. They have social and personality competences, among which they include empathy, understanding, tolerance, patience and ability to develop positive relations among children. However hardly anyone is concerned with theory.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectkompetence pedagogůcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectprožívánícs_CZ
dc.subjectDrama educationen_US
dc.subjectcompetencies of pedagoguesen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjectenjoymenten_US
dc.titleKompetence pedagogů předškolního vzdělávání pro výuku dramatické výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-11
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119025
dc.title.translatedCompetences of pre-school teachers in drama teachingen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001595826
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je rozdělena do dvou celků, na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole věnuje obecně předškolnímu vzdělávání. Výchovně vzdělávacímu poslání mateřských škol v souladu s RVP PV, specifikám dítěte předškolního věku, učiteli mateřské školy a jeho profesním kompetencím. Druhá a třetí kapitola teoretické části pojednávají o dramatické výchově v mateřské škole a o kompetencích předškolních pedagogů pro výuku dramatické výchovy. V empirické části zjišťuji pojetí dramatické výchovy v předškolním vzdělávání v Jindřichově Hradci a vybavenost zdejších pedagogů v oblasti jejich kompetencí pro výuku dramatické výchovy. Z výzkumného šetření vyplynulo, že většina učitelek považuje dramatickou výchovu za jeden z nejvýznamnějších prvků předškolního vzdělávání. Disponují sociálními a osobnostními kompetencemi, mezi které řadí empatii, porozumění, toleranci a trpělivost a schopnost rozvíjet pozitivní vztahy mezi dětmi. Teorií se však zabývá málokdo.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is divided into two blocks - the theoretical part and the empirical part. The first chapter of the theoretical part deals with pre-school education in general, with the educational mission of kindergartens in compliance with the FEP PSE, with pre- school age specifics, with a kindergarten teacher and his/her professional competences. The second and the third chapters deal with drama education in a kindergarten and with competences of pre-school teachers in drama teaching. In the empirical part I explore the approach to drama education in pre-school education in Jindřichův Hradec and preparedness of local teachers in the field of competences in drama teaching. The research has shown that most teachers consider drama education one of the most important elements of pre-school education. They have social and personality competences, among which they include empathy, understanding, tolerance, patience and ability to develop positive relations among children. However hardly anyone is concerned with theory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015958260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV