dc.contributor.advisor | Řezníčková, Dana | |
dc.creator | Šilhánová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T01:47:42Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T01:47:42Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/54336 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce navrhuje soubor tří komplexních geografických úloh s rozdílným tematickým zaměřením, jejichž podoba je inspirována šetřením přírodovědné gramotnosti PISA. Pomocí těchto úloh jsou pak ověřovány vybrané dovednosti a vědomosti žáků. Výzkum sleduje, jak se liší úroveň osvojení vybraných dovedností a vědomostí mezi žáky základních škol a osmiletých gymnázií a mezi chlapci a dívkami těchto škol. Výzkum je doplněn o dotazníkové šetření mezi učiteli testovaných žáků. Do testování bylo zapojeno 196 žáků ze sedmi základních škol a 202 žáků osmiletých gymnázií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis outlines a set of three complex geographical tasks with different thematic focus inspired by the PISA research of scientific literacy. Using these tasks selected skills and knowledge of students are verified. The research examines how different are levels of mastery of selected skills and knowledge of primary school students and eight-year gymnasium students, and among the boys and girls thereof. This research is complemented by a questionnaire survey among teachers of tested students. In the testing there were involved 196 students from seven primary schools and 202 students of eight-year schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | komplexní úlohy | cs_CZ |
dc.subject | geografické dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | výzkum PISA | cs_CZ |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs_CZ |
dc.subject | complex tasks | en_US |
dc.subject | geographical skills | en_US |
dc.subject | PISA research | en_US |
dc.subject | questionnaire survey | en_US |
dc.title | Komplexní geografické úlohy inspirované výzkumem PISA | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-16 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 100407 | |
dc.title.translated | Complex Geographical Tasks Inspired by PISA Research | en_US |
dc.contributor.referee | Matějček, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 001627700 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce navrhuje soubor tří komplexních geografických úloh s rozdílným tematickým zaměřením, jejichž podoba je inspirována šetřením přírodovědné gramotnosti PISA. Pomocí těchto úloh jsou pak ověřovány vybrané dovednosti a vědomosti žáků. Výzkum sleduje, jak se liší úroveň osvojení vybraných dovedností a vědomostí mezi žáky základních škol a osmiletých gymnázií a mezi chlapci a dívkami těchto škol. Výzkum je doplněn o dotazníkové šetření mezi učiteli testovaných žáků. Do testování bylo zapojeno 196 žáků ze sedmi základních škol a 202 žáků osmiletých gymnázií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis outlines a set of three complex geographical tasks with different thematic focus inspired by the PISA research of scientific literacy. Using these tasks selected skills and knowledge of students are verified. The research examines how different are levels of mastery of selected skills and knowledge of primary school students and eight-year gymnasium students, and among the boys and girls thereof. This research is complemented by a questionnaire survey among teachers of tested students. In the testing there were involved 196 students from seven primary schools and 202 students of eight-year schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016277000106986 | |