Show simple item record

"Zlej negr": Hypermaskulinita v afroamerické kultuře
dc.contributor.advisorRobbins, David Lee
dc.creatorSedlák, Ladislav
dc.date.accessioned2017-05-16T00:44:17Z
dc.date.available2017-05-16T00:44:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54112
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analyzovat a interpretovat hypermaskulinní prvky v performanci Afroamerických rapperů. Zkoumá její principy a zároveň nastiňuje možný vliv rapové hudby na veřejnost, čímž reaguje na neustálou kritiku tohoto kontroverzního žánru. Úvod diplomové práce je věnován historickému kontextu celé problematiky a popisuje narušení maskulinních rolí v Afroamerické komunitě v době otroctví a přibližuje vliv diskriminace a rasismu na chápání maskulinity. Kontext problému, který je klíčový k pochopení vývoje dnešních postav v rapových textech, je rozšířen o rozbor relevantních tendencí Afroamerického folkloru oslavující hypermaskulinitu a s ní spojené násilí a kriminalitu. Se všemi těmito prvky se setkáváme při studiu rapových textů. V následujících dvou kapitolách je popsán vztah autenticity v rapu a performativity genderu. Poznatky v kapitole o genderu vychází z teorie Judith Butler, především pak z její knihy Gender Trouble. Pojem autenticity je kriticky zkoumán ve spojení s uměním obecně, později ve vztahu k rapové hudbě. V závěrečných kapitolách se diplomová práce zabývá kategorizací maskulinních typů a popisuje čtyři základní postavy, které se opakovaně objevují v rapu. Všechny maskulinní typy jsou ilustrovány na příkladech.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to analyze and interpret the hypermasculine elements of African American performance in rap music. It shall examine the ways in which the performance works as well as its possible influence on the public; therefore, it shall also react to the widespread criticism of the genre. In order to understand the complexity of the issue, it sketches the history of African American men struggling to attain their manhood and it points out the damage done to African American masculinity during the era of slavery and the following period of Reconstruction. Moreover, it is necessary to trace back the inspiration that helped to constitute the hypermasculine images. To do that, we shall look into the folkloric tradition of figures such as the "bad nigger" and "badman" or "bad nigga;" and we shall see how these personas transformed into the modern figures of "gangstas," pimps and hip hop revolutionaries. In the next two chapters, the thesis discusses the relation of rap music authenticity and the performativity of gender, which is based on Judith Butler's gender theory as described in her book Gender Trouble. Regarding authenticity, we shall dissect the term itself and its potential meaning for a work of art. In the last few chapters, the thesis attempts to categorize hip hop masculinity...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmaskulinita,rap,nasili,gangsta,performativitacs_CZ
dc.subjectAfroamericanecs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectmasculinity,rap,violence,gangsta,performativity,African Americans,genderen_US
dc.title"Bad Nigga": Hypermasculinity in African American Cultureen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId127365
dc.title.translated"Zlej negr": Hypermaskulinita v afroamerické kultuřecs_CZ
dc.contributor.refereeUlmanová, Hana
dc.identifier.aleph001624660
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je analyzovat a interpretovat hypermaskulinní prvky v performanci Afroamerických rapperů. Zkoumá její principy a zároveň nastiňuje možný vliv rapové hudby na veřejnost, čímž reaguje na neustálou kritiku tohoto kontroverzního žánru. Úvod diplomové práce je věnován historickému kontextu celé problematiky a popisuje narušení maskulinních rolí v Afroamerické komunitě v době otroctví a přibližuje vliv diskriminace a rasismu na chápání maskulinity. Kontext problému, který je klíčový k pochopení vývoje dnešních postav v rapových textech, je rozšířen o rozbor relevantních tendencí Afroamerického folkloru oslavující hypermaskulinitu a s ní spojené násilí a kriminalitu. Se všemi těmito prvky se setkáváme při studiu rapových textů. V následujících dvou kapitolách je popsán vztah autenticity v rapu a performativity genderu. Poznatky v kapitole o genderu vychází z teorie Judith Butler, především pak z její knihy Gender Trouble. Pojem autenticity je kriticky zkoumán ve spojení s uměním obecně, později ve vztahu k rapové hudbě. V závěrečných kapitolách se diplomová práce zabývá kategorizací maskulinních typů a popisuje čtyři základní postavy, které se opakovaně objevují v rapu. Všechny maskulinní typy jsou ilustrovány na příkladech.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to analyze and interpret the hypermasculine elements of African American performance in rap music. It shall examine the ways in which the performance works as well as its possible influence on the public; therefore, it shall also react to the widespread criticism of the genre. In order to understand the complexity of the issue, it sketches the history of African American men struggling to attain their manhood and it points out the damage done to African American masculinity during the era of slavery and the following period of Reconstruction. Moreover, it is necessary to trace back the inspiration that helped to constitute the hypermasculine images. To do that, we shall look into the folkloric tradition of figures such as the "bad nigger" and "badman" or "bad nigga;" and we shall see how these personas transformed into the modern figures of "gangstas," pimps and hip hop revolutionaries. In the next two chapters, the thesis discusses the relation of rap music authenticity and the performativity of gender, which is based on Judith Butler's gender theory as described in her book Gender Trouble. Regarding authenticity, we shall dissect the term itself and its potential meaning for a work of art. In the last few chapters, the thesis attempts to categorize hip hop masculinity...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV