Show simple item record

Tales of scientific talent - a qualitative study of the development of gifted young adults
dc.contributor.advisorMudrák, Jiří
dc.creatorHolčáková, Martina
dc.date.accessioned2017-05-16T00:42:45Z
dc.date.available2017-05-16T00:42:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54107
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je vhled do problematiky nadaných studentů, konkrétně se zaměřuje na specifičtější oblast přírodovědného nadání. Jedná se o kvalitativní studii a z toho důvodu čítá výzkumný vzorek pouhé čtyři jedince. Použita je metoda případové studie, prostřednictvím které jsou detailně analyzovány konkrétní případy. V teoretické části se zaměřuji na představení základních východisek týkajících se tématu nadání. Na tato teoretická východiska navazuje empirická část. V té jsou zpracovány výpovědi jednotlivých studentů a studentek nadaných v oblasti přírodních věd, kteří vyprávějí vlastní dosavadní životní příběh. Cílem práce je analyzovat faktory, které mohou utvářet vývoj nadaných mladých dospělých projevujících v některé oblasti přírodní vědy výjimečné nadání. Dalším stanoveným cílem je popsat jaký význam může získávat nadání v jejich životě a jaká je jejich perspektiva budoucnosti v oblasti jejich nadání.cs_CZ
dc.description.abstractThe present bachelor's thesis focuses on the problems of gifted students, specifically on the students gifted in natural sciences. Methodologically, it represents a qualitative multiple-case study in which I explored in detail educational careers of four cases, i.e. individual students gifted in science. In the theoretical part, I introduced the basic concepts and theories of giftedness. In the following empirical part I conducted semi-structured interviews with the participants which were subsequently processed by thematic analysis. The main goal of the study is to analyze the factors that may shape the development of the scientific talent. I strive to understand the meaning, which the talent acquired in the lives of researched individuals and how it influenced their perspective of their future professional careers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjecttalentcs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectkvalitativní studiecs_CZ
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjecttalenten_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectqualitative studyen_US
dc.titlePříběhy přírodovědného nadání - kvalitativní studie vývoje nadaných mladých dospělýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId120660
dc.title.translatedTales of scientific talent - a qualitative study of the development of gifted young adultsen_US
dc.contributor.refereeRendl, Miroslav
dc.identifier.aleph001601884
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem bakalářské práce je vhled do problematiky nadaných studentů, konkrétně se zaměřuje na specifičtější oblast přírodovědného nadání. Jedná se o kvalitativní studii a z toho důvodu čítá výzkumný vzorek pouhé čtyři jedince. Použita je metoda případové studie, prostřednictvím které jsou detailně analyzovány konkrétní případy. V teoretické části se zaměřuji na představení základních východisek týkajících se tématu nadání. Na tato teoretická východiska navazuje empirická část. V té jsou zpracovány výpovědi jednotlivých studentů a studentek nadaných v oblasti přírodních věd, kteří vyprávějí vlastní dosavadní životní příběh. Cílem práce je analyzovat faktory, které mohou utvářet vývoj nadaných mladých dospělých projevujících v některé oblasti přírodní vědy výjimečné nadání. Dalším stanoveným cílem je popsat jaký význam může získávat nadání v jejich životě a jaká je jejich perspektiva budoucnosti v oblasti jejich nadání.cs_CZ
uk.abstract.enThe present bachelor's thesis focuses on the problems of gifted students, specifically on the students gifted in natural sciences. Methodologically, it represents a qualitative multiple-case study in which I explored in detail educational careers of four cases, i.e. individual students gifted in science. In the theoretical part, I introduced the basic concepts and theories of giftedness. In the following empirical part I conducted semi-structured interviews with the participants which were subsequently processed by thematic analysis. The main goal of the study is to analyze the factors that may shape the development of the scientific talent. I strive to understand the meaning, which the talent acquired in the lives of researched individuals and how it influenced their perspective of their future professional careers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV