dc.contributor.advisor | Trojanová, Irena | |
dc.creator | Kouba, Roman | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T00:32:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T00:32:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/54068 | |
dc.description.abstract | Závěrečná bakalářská práce se zabývá stanovením kompetencí vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole, v teoretické části je vymezen termín kompetence s odkazy na literaturu a předchozí výzkum, zdůvodněn výběr teoretického, výchozího kompetenčního modelu, na jehož základě jsou vybrány kompetence k výzkumu, který dává odpověď na otázky týkající se požadovaných kompetencí pro VUOV, zda považují odborné kompetence za důležitější než kompetence ostatní a jaká míra důležitosti je přisuzována jednotlivým kompetencím. Součástí výzkumu je i zjištění, zda mají VUOV možnost využít svých manažerských kompetencí ke zkvalitnění výuky. V rámci výzkumného projektu byl proveden kvantitativní výzkum na středních odborných školách v Ústeckém kraji pomocí dotazníků, určených pro dvě skupiny respondentů, a to VUOV a ředitele škol, výsledky pak byly ověřeny strukturovaným pohovorem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (angl.) Thefinal thesis dealswithdeterminationofthecompetenceofthechiefteachersofprofessionaltrainingatsecondarys chools (CTPT). Thetheoretical part explainsthe term competence, introducesthelinks to theliterarysources and thepreviousresearch, givesreasonsforchoosingtheinitialtheoreticalcompetence model according to whichtheresearchcompetenceischosen. Theresearchgivesresponses to thequestionsconcerningthedemandedcompetencefor CTPT, whethertheprofessionalcompetenceis more importantthantheothers and howimportanttheindividualcompetences are. Theresearchalsoinvestigates in thepossibilityofusingtheCTPT'smanagingcompetence to improvetheirlessons. Theresearchprojectincludes a quantitativeresearchatsecondaryschools in the region of Ústí nad Labem making use ofquestionnairesdesignedfortwogroupsofrespondents - the CTPT and theheadteachers. Theoutcomesofthequestionnaires are verified in structuredinterviews. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Kompetence vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-19 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 133030 | |
dc.title.translated | Competence of the Chief Teachers of Professional Training at Secondary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Lisnerová, Romana | |
dc.identifier.aleph | 001601883 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Závěrečná bakalářská práce se zabývá stanovením kompetencí vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole, v teoretické části je vymezen termín kompetence s odkazy na literaturu a předchozí výzkum, zdůvodněn výběr teoretického, výchozího kompetenčního modelu, na jehož základě jsou vybrány kompetence k výzkumu, který dává odpověď na otázky týkající se požadovaných kompetencí pro VUOV, zda považují odborné kompetence za důležitější než kompetence ostatní a jaká míra důležitosti je přisuzována jednotlivým kompetencím. Součástí výzkumu je i zjištění, zda mají VUOV možnost využít svých manažerských kompetencí ke zkvalitnění výuky. V rámci výzkumného projektu byl proveden kvantitativní výzkum na středních odborných školách v Ústeckém kraji pomocí dotazníků, určených pro dvě skupiny respondentů, a to VUOV a ředitele škol, výsledky pak byly ověřeny strukturovaným pohovorem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (angl.) Thefinal thesis dealswithdeterminationofthecompetenceofthechiefteachersofprofessionaltrainingatsecondarys chools (CTPT). Thetheoretical part explainsthe term competence, introducesthelinks to theliterarysources and thepreviousresearch, givesreasonsforchoosingtheinitialtheoreticalcompetence model according to whichtheresearchcompetenceischosen. Theresearchgivesresponses to thequestionsconcerningthedemandedcompetencefor CTPT, whethertheprofessionalcompetenceis more importantthantheothers and howimportanttheindividualcompetences are. Theresearchalsoinvestigates in thepossibilityofusingtheCTPT'smanagingcompetence to improvetheirlessons. Theresearchprojectincludes a quantitativeresearchatsecondaryschools in the region of Ústí nad Labem making use ofquestionnairesdesignedfortwogroupsofrespondents - the CTPT and theheadteachers. Theoutcomesofthequestionnaires are verified in structuredinterviews. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016018830106986 | |