Show simple item record

Mapping foreign researches of relationship between children and media (EU-choses time period)
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorTomčíková, Nelly
dc.date.accessioned2020-02-14T13:49:06Z
dc.date.available2020-02-14T13:49:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53939
dc.description.abstractThe thesis is focused on mapping of the foreign research on the relation between media (television and the Internet) and children within EU for the period of 1990-2010. Television emerged in the lives of children in 1950s and immediately became the focus of the media studies. First crucial study which has influenced development of media and children research for the next decades was study Television and the child (1958) conducted in Great Britain. Since then we have been able to follow several changes in research agenda. First change is how the child is understood for the research purposes, then the shift from media effects to media meanings and uses and last but not least shift from television to the media environment. The most of media research on children between 1990 and 2010 has been carried out in Great Britain, Germany and Nordic countries. Most of European countries have long tradition of qualitative as well as quantitative research. However, some of the countries (e.g. the Czech Republic) used mostly quantitative methods when conducting media research with children. These countries have implemented qualitative methods after 1990. One of the most important projects of mapping Internet research is EU Kids Online. Currently there are 33 European countries participating in this project. EU...en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je mapování zahraničních výzkumů zabývajících se vztahem médií (televize a internetu) a dětí v zemích EU za období 1990 až 2010. Televize se v životech dětí objevuje v padesátých letech minulého století a ihned se stává předmětem zájmů mnoha studií. První stěžejní studií, jež předznamenala vývoj tohoto tématu na příštích několik desítek let, je studie Televize a dítě z roku 1958, která proběhla ve Velké Británii. Od té doby došlo ke změně pohledu výzkumníků na dítě, k posunu od zkoumání mediálních účinků ke zkoumání mediálních významů a užívání a k posunu od televize k mediálnímu prostředí. Hlavními evropskými zeměmi, jež se velkou měrou podílejí na výzkumné práci tohoto tématu mezi roky 1990 a 2010 jsou Velká Británie, Německo a Severské země. Většina evropských zemí má dlouhodobou tradici kvalitativního a kvantitativního výzkumu vztahu médií a dětí. Některé země, mezi něž patří i Česká republika, používaly při zkoumání vlivu médií na děti převážně metody kvantitativní. Kvalitativní metody se v těchto zemích zavádějí až po roce 1990. Jedním z nejdůležitějších projektů mapování výzkumu internetu, do kterého je v současné době zapojeno 33 zemí Evropy, se nazývá EU Kids Online. Svůj význam má tento projekt nejen z hlediska toho, že se v rámci něho sdružují a sdílejí informace a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectyoung peopleen_US
dc.subjectEUen_US
dc.subjectEU Kids Onlineen_US
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectmladí lidécs_CZ
dc.subjectEUcs_CZ
dc.subjectEU Kids Onlinecs_CZ
dc.titleZmapování zahraničních výzkumů o vztahu dětí a médií (se zaměřením na EU - vybraná období)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-21
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId97780
dc.title.translatedMapping foreign researches of relationship between children and media (EU-choses time period)en_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lucie
dc.identifier.aleph001558286
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je mapování zahraničních výzkumů zabývajících se vztahem médií (televize a internetu) a dětí v zemích EU za období 1990 až 2010. Televize se v životech dětí objevuje v padesátých letech minulého století a ihned se stává předmětem zájmů mnoha studií. První stěžejní studií, jež předznamenala vývoj tohoto tématu na příštích několik desítek let, je studie Televize a dítě z roku 1958, která proběhla ve Velké Británii. Od té doby došlo ke změně pohledu výzkumníků na dítě, k posunu od zkoumání mediálních účinků ke zkoumání mediálních významů a užívání a k posunu od televize k mediálnímu prostředí. Hlavními evropskými zeměmi, jež se velkou měrou podílejí na výzkumné práci tohoto tématu mezi roky 1990 a 2010 jsou Velká Británie, Německo a Severské země. Většina evropských zemí má dlouhodobou tradici kvalitativního a kvantitativního výzkumu vztahu médií a dětí. Některé země, mezi něž patří i Česká republika, používaly při zkoumání vlivu médií na děti převážně metody kvantitativní. Kvalitativní metody se v těchto zemích zavádějí až po roce 1990. Jedním z nejdůležitějších projektů mapování výzkumu internetu, do kterého je v současné době zapojeno 33 zemí Evropy, se nazývá EU Kids Online. Svůj význam má tento projekt nejen z hlediska toho, že se v rámci něho sdružují a sdílejí informace a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on mapping of the foreign research on the relation between media (television and the Internet) and children within EU for the period of 1990-2010. Television emerged in the lives of children in 1950s and immediately became the focus of the media studies. First crucial study which has influenced development of media and children research for the next decades was study Television and the child (1958) conducted in Great Britain. Since then we have been able to follow several changes in research agenda. First change is how the child is understood for the research purposes, then the shift from media effects to media meanings and uses and last but not least shift from television to the media environment. The most of media research on children between 1990 and 2010 has been carried out in Great Britain, Germany and Nordic countries. Most of European countries have long tradition of qualitative as well as quantitative research. However, some of the countries (e.g. the Czech Republic) used mostly quantitative methods when conducting media research with children. These countries have implemented qualitative methods after 1990. One of the most important projects of mapping Internet research is EU Kids Online. Currently there are 33 European countries participating in this project. EU...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV