Show simple item record

Communication of the City of Hradec Králové in Years 2009-2011
dc.contributor.advisorDolanská, Nora
dc.creatorBaláž, Ondřej
dc.date.accessioned2020-02-14T13:52:16Z
dc.date.available2020-02-14T13:52:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53930
dc.description.abstractThis research report on Communication of the City of Hradec Kralove in Years 2009-2011 analyses the communication activities carried out by the statutory city of Hradec Kralove particularly in tourism. It distinguishes communication within the Czech Republic and abroad. The work investigates promotion activites in the city's information centres, tourism organizations, tourism fairs and cooperation with twinned cities. The aim was to establish the effectiveness of communication channels and if Hradec Kralove manages its communication in tourism through destination management. In the research report, the city itself is seen from the vantage point of its history, urbanism and main tourist attractions. SWOT analysis comes from the literature material and describes deficiencies and successful enterprises of Hradec Kralove's communication to visitors. The analysis also implies other opportunities for the city. The literature work also contains particular suggestions for improving the city's destination managent in the future. These ideas should help the city strenghten its positioning among other cities as a city of cultural events and host city of important congresses.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce na téma Komunikace města Hradec Králové v letech 2009-2011 analyzuje komunikační aktivity vyvíjené statutárním městem Hradcem Králové zejména v oblasti cestovního ruchu. Rozlišuje přitom komunikaci v České republice a v zahraničí. Práce zkoumá jednotlivé propagační aktivity - jak v rámci informačních center, sdruženích cestovního ruchu, prezentace na veletrzích, - tak i prostřednictvím spolupráce s partnerskými městy. Cílem bylo zjistit, do jaké míry jsou tyto kanály využívány efektivně a zda Hradec Králové svou komunikaci v cestovním ruchu řídí plánovitě v rámci destinančího managementu. Pozornost je věnována i samotnému městu z pohledu historie, urbanismu a hlavních turistických atraktivit. Ze zpracovaného materiálu vychází SWOT analýza, která popisuje nedostatky a vyzdvihuje úspěšné počiny Hradce Králové v komunikaci k návštěvníkům. Analýza zárověn naznačuje příležitosti města. Práce obsahuje konkrétní doporučení pro zlepšení destinačního managementu města tak, aby se Hradec Králové v budoucnu mohl lépe prosadit a vymezit v konkurenci ostatních měst jako město kulturních akcí a hostitelské město významných kongresů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectHradec Kraloveen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjecttourism destinationen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectHradec Královécs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectcestovní ruchcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectdestinace cestovního ruchucs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.titleKomunikace města Hradec Králové v letech 2009-2011cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-29
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId132479
dc.title.translatedCommunication of the City of Hradec Králové in Years 2009-2011en_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph001558407
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma Komunikace města Hradec Králové v letech 2009-2011 analyzuje komunikační aktivity vyvíjené statutárním městem Hradcem Králové zejména v oblasti cestovního ruchu. Rozlišuje přitom komunikaci v České republice a v zahraničí. Práce zkoumá jednotlivé propagační aktivity - jak v rámci informačních center, sdruženích cestovního ruchu, prezentace na veletrzích, - tak i prostřednictvím spolupráce s partnerskými městy. Cílem bylo zjistit, do jaké míry jsou tyto kanály využívány efektivně a zda Hradec Králové svou komunikaci v cestovním ruchu řídí plánovitě v rámci destinančího managementu. Pozornost je věnována i samotnému městu z pohledu historie, urbanismu a hlavních turistických atraktivit. Ze zpracovaného materiálu vychází SWOT analýza, která popisuje nedostatky a vyzdvihuje úspěšné počiny Hradce Králové v komunikaci k návštěvníkům. Analýza zárověn naznačuje příležitosti města. Práce obsahuje konkrétní doporučení pro zlepšení destinačního managementu města tak, aby se Hradec Králové v budoucnu mohl lépe prosadit a vymezit v konkurenci ostatních měst jako město kulturních akcí a hostitelské město významných kongresů.cs_CZ
uk.abstract.enThis research report on Communication of the City of Hradec Kralove in Years 2009-2011 analyses the communication activities carried out by the statutory city of Hradec Kralove particularly in tourism. It distinguishes communication within the Czech Republic and abroad. The work investigates promotion activites in the city's information centres, tourism organizations, tourism fairs and cooperation with twinned cities. The aim was to establish the effectiveness of communication channels and if Hradec Kralove manages its communication in tourism through destination management. In the research report, the city itself is seen from the vantage point of its history, urbanism and main tourist attractions. SWOT analysis comes from the literature material and describes deficiencies and successful enterprises of Hradec Kralove's communication to visitors. The analysis also implies other opportunities for the city. The literature work also contains particular suggestions for improving the city's destination managent in the future. These ideas should help the city strenghten its positioning among other cities as a city of cultural events and host city of important congresses.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV