Marketingová komunikace HC Slavia Praha v sezoně 2011/2012
Marketing communitation of HC Slavia Praha in the Season 2011/2012
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53909Identifiers
Study Information System: 130381
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketing, marketingová komunikace, hokej, Slavia, promotion, reklama, public relationsKeywords (English)
marketing, marketing communication, hockey, Slavia, promotion, advertising, public relationsNázev: Marketingová komunikace HC Slavia Praha Cíle: Cílem práce je zanalyzovat marketingový a komunikační mix hokejového klubu Slavia Praha a upozornit na jeho přednosti a nedostatky. Dalším úkolem pak je, navrhnout možná opatření, která by vedla ke zlepšení marketingové komunikace a celého marketingového mixu. Metody: Pro výzkumné šetření je užita metoda analýzy interních a externích faktorů, interview, případové studie, analýza dokumentů a pozorování. Výsledky: Po zanalyzování marketingové komunikace HC Slavia Praha byla zjištěna řada nedostatků. V osmé kapitole práce řešitel práce navrhuje, jak je v praxi řešit. Klíčová slova: marketing, marketingová komunikace, hokej, Slavia, promotion, reklama, public relations
Title: Marketing Communications of HC Slavia Praha Objectives: The aim of this work is to analyze marketing and marketing communication mix of Slavia Prague Hockey Club and to highlight its strengths and weaknesses. The next task is to suggest possible solutions that would improve marketing communications and the marketing mix. Methods: In the work are used methods of analysis of internal and external factors, interviews, case studies, document analysis and observation. Results: After analyzing marketing communications HC Slavia Praha were found a number of shortcomings. In the eighth chapter of the thesis is mentioned how to solve them. Keywords: marketing, marketing communication, hockey, Slavia, promotion, advertising, public relations