dc.contributor.advisor | Klusák, Miroslav | |
dc.creator | Doskočilová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T23:38:37Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T23:38:37Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53867 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je provést heuristicky pojatou a přiměřeně redukovanou replikaci výzkumu B. Suttona-Smithe. B. Sutton-Smith se zaměřil na vývoj dětského vyprávění a nasbíral během svého dlouholetého výzkumu stovky příběhů od dětí ve věku od 2 do 10 let. Na základě analýzy těchto příběhů vytvořil teorii, kterou pak společně s vybranými příběhy uveřejnil ve své monografii The folkstories of children. Pro sběr dat jsem podle jeho vzoru zvolila školní prostředí. Zaměřila jsem se však na děti ve věku od 8 do 15 let. Na příběhy jsem pak aplikovala vybrané techniky analýzy, které užíval i Sutton-Smith. V příbězích jsem především sledovala úroveň řešení konfliktu, povahu konfliktu a styl řešení konfliktu. Svá zjištění jsem následně porovnala se Sutton-Smithovými závěry. Na rozdíl od Suttona-Smithe jsem nezjistila významný věkový gradient v úrovni řešení konfliktu v příbězích, zjistila jsem však rozdíl mezi dívkami a chlapci v užívání těchto úrovní. Je důležité mít na paměti, že jsem pracovala s nesrovnatelně menším vzorkem než Sutton-Smith a také s jinou odlišnou věkovou skupinou, což mohlo způsobit tyto odlišné výsledky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main purpose of this bachelor thesis is to carry out heuristically conceived and adequately reduced replication of B. Sutton-Smith research. B. Sutton-Smith focused on children narration development and during his long term research he collected hundreds of stories from children aged 2 - 10. Based on this stories' analysis he created a theory which he later published together with selected stories in his monograph called The folkstories of children. In accordance with B. Sutton-Smith method I chose school enviroment for my data collection. Nevertheles I focused on children aged 8 - 15 and applied certain Sutton-Smith analysis techniques on collected stories. I have particulary observed the conflict resolution level, nature of the conflict and the way the conflict is solved. Subsenquently I have compared my findings with Sutton-Smith conclusions. In stories - unlike Sutton-Smith - I have not found significant age gradient on the level of conflict solution. Nevertheless I have detected a difference in usage of these levels amongst girls and boys. It is important to bear in mind I worked with incomparably smaller sample than Sutton-Smith did and my age group was different too. All these aspects might have led to these dissimilar results | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Vyprávění,školní věk | cs_CZ |
dc.subject | Veršované příběhy | cs_CZ |
dc.subject | Příběhy se zápletkou | cs_CZ |
dc.subject | řešení konfliktu | cs_CZ |
dc.subject | povaha konfliktu | cs_CZ |
dc.subject | styl řešení konfliktu | cs_CZ |
dc.subject | Story | en_US |
dc.subject | school age | en_US |
dc.subject | Verse stories | en_US |
dc.subject | Plot stories | en_US |
dc.subject | conflict resolution | en_US |
dc.subject | nature of conflict | en_US |
dc.subject | styl of conflict resolution | en_US |
dc.title | Vyprávění dětí školního věku - jejich folkstories | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-18 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 118643 | |
dc.title.translated | Folkstories of school-age children | en_US |
dc.contributor.referee | Viktorová, Ida | |
dc.identifier.aleph | 001601419 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce je provést heuristicky pojatou a přiměřeně redukovanou replikaci výzkumu B. Suttona-Smithe. B. Sutton-Smith se zaměřil na vývoj dětského vyprávění a nasbíral během svého dlouholetého výzkumu stovky příběhů od dětí ve věku od 2 do 10 let. Na základě analýzy těchto příběhů vytvořil teorii, kterou pak společně s vybranými příběhy uveřejnil ve své monografii The folkstories of children. Pro sběr dat jsem podle jeho vzoru zvolila školní prostředí. Zaměřila jsem se však na děti ve věku od 8 do 15 let. Na příběhy jsem pak aplikovala vybrané techniky analýzy, které užíval i Sutton-Smith. V příbězích jsem především sledovala úroveň řešení konfliktu, povahu konfliktu a styl řešení konfliktu. Svá zjištění jsem následně porovnala se Sutton-Smithovými závěry. Na rozdíl od Suttona-Smithe jsem nezjistila významný věkový gradient v úrovni řešení konfliktu v příbězích, zjistila jsem však rozdíl mezi dívkami a chlapci v užívání těchto úrovní. Je důležité mít na paměti, že jsem pracovala s nesrovnatelně menším vzorkem než Sutton-Smith a také s jinou odlišnou věkovou skupinou, což mohlo způsobit tyto odlišné výsledky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main purpose of this bachelor thesis is to carry out heuristically conceived and adequately reduced replication of B. Sutton-Smith research. B. Sutton-Smith focused on children narration development and during his long term research he collected hundreds of stories from children aged 2 - 10. Based on this stories' analysis he created a theory which he later published together with selected stories in his monograph called The folkstories of children. In accordance with B. Sutton-Smith method I chose school enviroment for my data collection. Nevertheles I focused on children aged 8 - 15 and applied certain Sutton-Smith analysis techniques on collected stories. I have particulary observed the conflict resolution level, nature of the conflict and the way the conflict is solved. Subsenquently I have compared my findings with Sutton-Smith conclusions. In stories - unlike Sutton-Smith - I have not found significant age gradient on the level of conflict solution. Nevertheless I have detected a difference in usage of these levels amongst girls and boys. It is important to bear in mind I worked with incomparably smaller sample than Sutton-Smith did and my age group was different too. All these aspects might have led to these dissimilar results | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016014190106986 | |