Zobrazit minimální záznam

Folkstories of school-age children
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorDoskočilová, Aneta
dc.date.accessioned2017-05-15T23:38:37Z
dc.date.available2017-05-15T23:38:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53867
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je provést heuristicky pojatou a přiměřeně redukovanou replikaci výzkumu B. Suttona-Smithe. B. Sutton-Smith se zaměřil na vývoj dětského vyprávění a nasbíral během svého dlouholetého výzkumu stovky příběhů od dětí ve věku od 2 do 10 let. Na základě analýzy těchto příběhů vytvořil teorii, kterou pak společně s vybranými příběhy uveřejnil ve své monografii The folkstories of children. Pro sběr dat jsem podle jeho vzoru zvolila školní prostředí. Zaměřila jsem se však na děti ve věku od 8 do 15 let. Na příběhy jsem pak aplikovala vybrané techniky analýzy, které užíval i Sutton-Smith. V příbězích jsem především sledovala úroveň řešení konfliktu, povahu konfliktu a styl řešení konfliktu. Svá zjištění jsem následně porovnala se Sutton-Smithovými závěry. Na rozdíl od Suttona-Smithe jsem nezjistila významný věkový gradient v úrovni řešení konfliktu v příbězích, zjistila jsem však rozdíl mezi dívkami a chlapci v užívání těchto úrovní. Je důležité mít na paměti, že jsem pracovala s nesrovnatelně menším vzorkem než Sutton-Smith a také s jinou odlišnou věkovou skupinou, což mohlo způsobit tyto odlišné výsledky.cs_CZ
dc.description.abstractThe main purpose of this bachelor thesis is to carry out heuristically conceived and adequately reduced replication of B. Sutton-Smith research. B. Sutton-Smith focused on children narration development and during his long term research he collected hundreds of stories from children aged 2 - 10. Based on this stories' analysis he created a theory which he later published together with selected stories in his monograph called The folkstories of children. In accordance with B. Sutton-Smith method I chose school enviroment for my data collection. Nevertheles I focused on children aged 8 - 15 and applied certain Sutton-Smith analysis techniques on collected stories. I have particulary observed the conflict resolution level, nature of the conflict and the way the conflict is solved. Subsenquently I have compared my findings with Sutton-Smith conclusions. In stories - unlike Sutton-Smith - I have not found significant age gradient on the level of conflict solution. Nevertheless I have detected a difference in usage of these levels amongst girls and boys. It is important to bear in mind I worked with incomparably smaller sample than Sutton-Smith did and my age group was different too. All these aspects might have led to these dissimilar resultsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVyprávění,školní věkcs_CZ
dc.subjectVeršované příběhycs_CZ
dc.subjectPříběhy se zápletkoucs_CZ
dc.subjectřešení konfliktucs_CZ
dc.subjectpovaha konfliktucs_CZ
dc.subjectstyl řešení konfliktucs_CZ
dc.subjectStoryen_US
dc.subjectschool ageen_US
dc.subjectVerse storiesen_US
dc.subjectPlot storiesen_US
dc.subjectconflict resolutionen_US
dc.subjectnature of conflicten_US
dc.subjectstyl of conflict resolutionen_US
dc.titleVyprávění dětí školního věku - jejich folkstoriescs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118643
dc.title.translatedFolkstories of school-age childrenen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph001601419
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je provést heuristicky pojatou a přiměřeně redukovanou replikaci výzkumu B. Suttona-Smithe. B. Sutton-Smith se zaměřil na vývoj dětského vyprávění a nasbíral během svého dlouholetého výzkumu stovky příběhů od dětí ve věku od 2 do 10 let. Na základě analýzy těchto příběhů vytvořil teorii, kterou pak společně s vybranými příběhy uveřejnil ve své monografii The folkstories of children. Pro sběr dat jsem podle jeho vzoru zvolila školní prostředí. Zaměřila jsem se však na děti ve věku od 8 do 15 let. Na příběhy jsem pak aplikovala vybrané techniky analýzy, které užíval i Sutton-Smith. V příbězích jsem především sledovala úroveň řešení konfliktu, povahu konfliktu a styl řešení konfliktu. Svá zjištění jsem následně porovnala se Sutton-Smithovými závěry. Na rozdíl od Suttona-Smithe jsem nezjistila významný věkový gradient v úrovni řešení konfliktu v příbězích, zjistila jsem však rozdíl mezi dívkami a chlapci v užívání těchto úrovní. Je důležité mít na paměti, že jsem pracovala s nesrovnatelně menším vzorkem než Sutton-Smith a také s jinou odlišnou věkovou skupinou, což mohlo způsobit tyto odlišné výsledky.cs_CZ
uk.abstract.enThe main purpose of this bachelor thesis is to carry out heuristically conceived and adequately reduced replication of B. Sutton-Smith research. B. Sutton-Smith focused on children narration development and during his long term research he collected hundreds of stories from children aged 2 - 10. Based on this stories' analysis he created a theory which he later published together with selected stories in his monograph called The folkstories of children. In accordance with B. Sutton-Smith method I chose school enviroment for my data collection. Nevertheles I focused on children aged 8 - 15 and applied certain Sutton-Smith analysis techniques on collected stories. I have particulary observed the conflict resolution level, nature of the conflict and the way the conflict is solved. Subsenquently I have compared my findings with Sutton-Smith conclusions. In stories - unlike Sutton-Smith - I have not found significant age gradient on the level of conflict solution. Nevertheless I have detected a difference in usage of these levels amongst girls and boys. It is important to bear in mind I worked with incomparably smaller sample than Sutton-Smith did and my age group was different too. All these aspects might have led to these dissimilar resultsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016014190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV