Zobrazit minimální záznam

Methods for solving selected vehicle routing problems and their implementation.
dc.contributor.advisorGrygarová, Libuše
dc.creatorDrobný, Michal
dc.date.accessioned2017-05-15T23:05:09Z
dc.date.available2017-05-15T23:05:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53754
dc.description.abstractS různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt.cs_CZ
dc.description.abstractVarious types of transportation issues are a common practice. The issue may be approached mainly as the distribution of products from suppliers to consumers while minimising distribution costs. The difference of real transportation issues predominantly relates to the considered restrictions, such as capacities of vehicles and orders, time windows and other special distribution restrictions. Transportation issues were already defined by F.L. Hitchcock in 1941 and since then, a wide range of stochastic and non- determinist methods providing solutions to transportation issues have been developed. Nevertheless, introducing distribution restrictions in resolving real-life problems makes it difficult for such methods to be applied. This thesis provides a compilation of the well-known determinist methods that may be used to resolve transportation issues. The methods that are appropriate for resolving real issues are discussed in more detail. The solution procedure of the selected method is demonstrated using simple examples and the results are compared with the results of other methods. An analysis of the above methods is used to design and implement new methods to resolve real transportation issues, their results being compared with the methods provided by the commercial software product.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectDopravní problémcs_CZ
dc.subjectúloha obchodního cestujícíhocs_CZ
dc.subjectpřiřazovací problémcs_CZ
dc.subjectvíceokruhový okružní problémcs_CZ
dc.subjectTransportation problemen_US
dc.subjecttravelling salesman problemen_US
dc.subjectbin packing problemen_US
dc.subjectvehicle routing problemen_US
dc.titleMetody řešení vybraných dopravních problémů a jejich implementace.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-20
dc.description.departmentDepartment of Applied Mathematicsen_US
dc.description.departmentKatedra aplikované matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId128939
dc.title.translatedMethods for solving selected vehicle routing problems and their implementation.en_US
dc.contributor.refereeZimmermann, Karel
dc.identifier.aleph001678365
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware Systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csS různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt.cs_CZ
uk.abstract.enVarious types of transportation issues are a common practice. The issue may be approached mainly as the distribution of products from suppliers to consumers while minimising distribution costs. The difference of real transportation issues predominantly relates to the considered restrictions, such as capacities of vehicles and orders, time windows and other special distribution restrictions. Transportation issues were already defined by F.L. Hitchcock in 1941 and since then, a wide range of stochastic and non- determinist methods providing solutions to transportation issues have been developed. Nevertheless, introducing distribution restrictions in resolving real-life problems makes it difficult for such methods to be applied. This thesis provides a compilation of the well-known determinist methods that may be used to resolve transportation issues. The methods that are appropriate for resolving real issues are discussed in more detail. The solution procedure of the selected method is demonstrated using simple examples and the results are compared with the results of other methods. An analysis of the above methods is used to design and implement new methods to resolve real transportation issues, their results being compared with the methods provided by the commercial software product.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016783650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV