dc.contributor.advisor | Červinková Poesová, Kristýna | |
dc.creator | Julišová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T22:53:31Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T22:53:31Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53716 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na popis hlavních znaků akcentů anglického jazyka používaných mluvčími v Severním Irsku a na využití těchto akcentů ve školní výuce anglického jazyka. V teoretické části text předkládá informace o vývoji anglického jazyka v dané lokalitě. Udává dělení akcentů a jejich podrobnější charakteristiku v porovnání s britským standardem. Následující praktická část je pak zaměřena na aplikaci těchto teoretických poznatků a jejich využití ve výuce anglického jazyka v prostředí českého gymnázia. Popisuje proces přípravy výukových materiálů a plánu hodiny a jejich následnou aplikaci v ukázkových hodinách. Hodnocení zahrnutých aktivit je založeno na zpětné vazbě studentů, o které pojednává poslední kapitola. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the major accents of English used by Northern Irish speakers and their application in teaching English as a foreign language. In the theoretical part of the text, the fundamental information concerning the language development in the given area is put forward. Furthermore, it concentrates on the division of particular accents and attempts for their characterisation in comparison to Received Pronunciation. In the following practical part, the text concentrates on the application of the theoretical findings in lessons for English language students at a Czech grammar school. It describes the preparation of the teaching materials and of the lesson plan, and their subsequent application in sample lessons. The evaluation of the activities is based on the student feedback which is discussed in the final chapter. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Severoirské akcenty | cs_CZ |
dc.subject | výuka výslovnosti | cs_CZ |
dc.subject | výuka akcentů | cs_CZ |
dc.subject | rhoticita | cs_CZ |
dc.subject | intonace | cs_CZ |
dc.subject | Northern Irish accents | en_US |
dc.subject | pronunciation teaching | en_US |
dc.subject | accent teaching | en_US |
dc.subject | rhoticity | en_US |
dc.subject | intonation | en_US |
dc.title | Teaching Northern Irish Accents | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-01-17 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 95958 | |
dc.title.translated | Výuka severoirských akcentů angličtiny | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Žďárek, Karel | |
dc.identifier.aleph | 001676686 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - History | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zaměřuje na popis hlavních znaků akcentů anglického jazyka používaných mluvčími v Severním Irsku a na využití těchto akcentů ve školní výuce anglického jazyka. V teoretické části text předkládá informace o vývoji anglického jazyka v dané lokalitě. Udává dělení akcentů a jejich podrobnější charakteristiku v porovnání s britským standardem. Následující praktická část je pak zaměřena na aplikaci těchto teoretických poznatků a jejich využití ve výuce anglického jazyka v prostředí českého gymnázia. Popisuje proces přípravy výukových materiálů a plánu hodiny a jejich následnou aplikaci v ukázkových hodinách. Hodnocení zahrnutých aktivit je založeno na zpětné vazbě studentů, o které pojednává poslední kapitola. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the major accents of English used by Northern Irish speakers and their application in teaching English as a foreign language. In the theoretical part of the text, the fundamental information concerning the language development in the given area is put forward. Furthermore, it concentrates on the division of particular accents and attempts for their characterisation in comparison to Received Pronunciation. In the following practical part, the text concentrates on the application of the theoretical findings in lessons for English language students at a Czech grammar school. It describes the preparation of the teaching materials and of the lesson plan, and their subsequent application in sample lessons. The evaluation of the activities is based on the student feedback which is discussed in the final chapter. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016766860106986 | |