dc.contributor.advisor | Pišlová, Simona | |
dc.creator | Kožichová, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T22:49:18Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T22:49:18Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53699 | |
dc.description.abstract | Jazyková výchova prolíná všemi činnostmi v mateřské škole. V teoretické části své diplomové práce se věnuji rozvíjení jazykových dovedností předškolních dětí. Vývoji řeči a jazyka u předškolních dětí, jak v rodině, tak v mateřské škole. Správnému rozvoji řeči ve všech jazykových rovinách. Zabývám se zpracováním jazykové výchovy v současném kurikulu předškolní výchovy, jazykovými kompetencemi, které by mělo předškolní dítě zvládnout před odchodem do základní školy. Objasňuji terminologii jazykové výchovy a rozvoje předčtenářských dovedností jako její součásti, dále zdůvodňuji důležitost této výchovy před tím, než se dítě učí číst. Kladu důraz na seznamování dětí s knihou, na správný mluvní vzor učitelky v mateřské škole. V závěru své práce se zabývám poruchami řeči a poruchou učení dyslexií.V praktické části své diplomové práce ukazuji vytvořený projekt rozvoje jazykové výchovy, který prolíná činnostmi řízenými i volnými v mateřské škole. V projektu chci ukázat, jak jsem prakticky rozvíjela jazykové a předčtenářské dovednosti u dětí před odchodem do základní školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Language education permeates all nursery school activities. Theoretical part of this thesis is devoted into three parts: developing the language skills of preschool children, speech and language development in preschool children at home and in the nursery school, the proper development of speech at all language levels. I deal with the processing of language education in the current curriculum for preschool education, language competence, which should preschool child handle before attending primary school. I clarify the terminology, language education and the development of pre-reading skills, I give reasons for the importance of education before a child learns to read. I emphasize to familiarizing children with the book, the correct speech pattern of nursery school teachers. At the end of my work I deal with speech and learning disability dyslexia. In the practical part of my thesis I demonstrate created project of the development of language education which permeates controlled and free activities in a nursery school. In the project I want to show you how I have practically developed language and pre-reading skills of children before attending primary school. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | jazyk | cs_CZ |
dc.subject | řeč | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | jazykové dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací projekt | cs_CZ |
dc.subject | Preschool Age | en_US |
dc.subject | Language | en_US |
dc.subject | Speech | en_US |
dc.subject | Nursery School | en_US |
dc.subject | Family | en_US |
dc.subject | Language Skills | en_US |
dc.subject | Educational Project | en_US |
dc.title | Jazykové dovednosti v předškolním věku a jejich rozvíjení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-01-09 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119841 | |
dc.title.translated | Language Skills in Preschool Age and their Development | en_US |
dc.contributor.referee | Janovec, Ladislav | |
dc.identifier.aleph | 001674936 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Jazyková výchova prolíná všemi činnostmi v mateřské škole. V teoretické části své diplomové práce se věnuji rozvíjení jazykových dovedností předškolních dětí. Vývoji řeči a jazyka u předškolních dětí, jak v rodině, tak v mateřské škole. Správnému rozvoji řeči ve všech jazykových rovinách. Zabývám se zpracováním jazykové výchovy v současném kurikulu předškolní výchovy, jazykovými kompetencemi, které by mělo předškolní dítě zvládnout před odchodem do základní školy. Objasňuji terminologii jazykové výchovy a rozvoje předčtenářských dovedností jako její součásti, dále zdůvodňuji důležitost této výchovy před tím, než se dítě učí číst. Kladu důraz na seznamování dětí s knihou, na správný mluvní vzor učitelky v mateřské škole. V závěru své práce se zabývám poruchami řeči a poruchou učení dyslexií.V praktické části své diplomové práce ukazuji vytvořený projekt rozvoje jazykové výchovy, který prolíná činnostmi řízenými i volnými v mateřské škole. V projektu chci ukázat, jak jsem prakticky rozvíjela jazykové a předčtenářské dovednosti u dětí před odchodem do základní školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Language education permeates all nursery school activities. Theoretical part of this thesis is devoted into three parts: developing the language skills of preschool children, speech and language development in preschool children at home and in the nursery school, the proper development of speech at all language levels. I deal with the processing of language education in the current curriculum for preschool education, language competence, which should preschool child handle before attending primary school. I clarify the terminology, language education and the development of pre-reading skills, I give reasons for the importance of education before a child learns to read. I emphasize to familiarizing children with the book, the correct speech pattern of nursery school teachers. At the end of my work I deal with speech and learning disability dyslexia. In the practical part of my thesis I demonstrate created project of the development of language education which permeates controlled and free activities in a nursery school. In the project I want to show you how I have practically developed language and pre-reading skills of children before attending primary school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016749360106986 | |