Show simple item record

Problems in integration of foreign children in educational system of the Czech Republic
dc.contributor.advisorFrič, Pavol
dc.creatorMyslivečková, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-25T10:26:48Z
dc.date.available2020-08-25T10:26:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53547
dc.description.abstractThis bachelor's theses deals with problems which are setted in the integration of foreign pupils into educational system in Czech republic and which are needed to overcome during the integrational process by these pupils. The issue of the foreign children integration is really important and actual topic, but doesn't have the appropriate attention. The goal of this bachelor's theses is the confrontation of theoretical conceptions and plans of integration whig informations about it's process and implementation in reality. Because of made talks with people who are contributing the integration of foreign children, the pedagogues, thein assistants and non-governanmental organization workers, this bachelor's theses is pointing out the problems and the barrier which are setted in integrational process and which needed to master by these people and foreign children. The efficiency of the foreign pupils integration in primary schools is evaluated by the theory of integration by David Lockwood, which dimensions represents the barriers of successful inclusion of foreign children into czech school educational system and whole society. From analysis of talks resulted than the actor, Ministry of Education, who should endeavor the most in the problem of integration of foreign children into primary schools, does...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problémy, které nastávají v integraci žáků cizinců do školského vzdělávacího systému v České republice a které musejí tito žáci v průběhu procesu začleňování překonávat. Problematika integrace dětí cizinců je velmi důležitým a duálním tématem, nedostává se jí však náležité pozornosti. Práce si klade za cíl konfrontaci teoretických koncepcí a plánů integrace s informacemi o jejich průběhu a naplňování v praxi. Díky uskutečněným rozhovorům s lidmi, kteří se na integraci dětí cizinců přímo podílí, tedy s pedagogy, jejich asistenty a pracovníky nestátních neziskových organizací, upozorňuje práce na problémy a bariéry, které v procesu integrace nastávají, a které musí tito lidé spolu s dětmi cizinci překonávat. Efektivitu integrace žáků cizinců na základních školách hodnotí pomocí teorie integrace Davida Lockwooda, jejíž dimenze představují jednotlivé bariéry úspěšného začleňování dětí cizinců do českého školního prostředí i celé společnosti. Přesto, že z analýzy rozhovorů vyplynulo, že aktér, který by se měl o integraci dětí cizinců do vzdělávacího systému zasluhovat nejvíce, tedy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, nevyvíjí téměř žádnou aktivitu, díky snaze a ochotě pedagogů se přesto daří tyto žáky do školního prostředí i do společnosti vcelku dobře začlenit.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectIntegration of foreign childrenen_US
dc.subjectsocial integrationen_US
dc.subjectsystemm integrationen_US
dc.subjecteducational systemen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectbarriers in integrational processen_US
dc.subjectIntegrace dětí cizincůcs_CZ
dc.subjectsociální integracecs_CZ
dc.subjectsystémová integracecs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectbariéry v procesucs_CZ
dc.titleProblém v integraci dětí cizinců do školského vzdělávacího systému v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125862
dc.title.translatedProblems in integration of foreign children in educational system of the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKlusáček, Jan
dc.identifier.aleph001612462
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problémy, které nastávají v integraci žáků cizinců do školského vzdělávacího systému v České republice a které musejí tito žáci v průběhu procesu začleňování překonávat. Problematika integrace dětí cizinců je velmi důležitým a duálním tématem, nedostává se jí však náležité pozornosti. Práce si klade za cíl konfrontaci teoretických koncepcí a plánů integrace s informacemi o jejich průběhu a naplňování v praxi. Díky uskutečněným rozhovorům s lidmi, kteří se na integraci dětí cizinců přímo podílí, tedy s pedagogy, jejich asistenty a pracovníky nestátních neziskových organizací, upozorňuje práce na problémy a bariéry, které v procesu integrace nastávají, a které musí tito lidé spolu s dětmi cizinci překonávat. Efektivitu integrace žáků cizinců na základních školách hodnotí pomocí teorie integrace Davida Lockwooda, jejíž dimenze představují jednotlivé bariéry úspěšného začleňování dětí cizinců do českého školního prostředí i celé společnosti. Přesto, že z analýzy rozhovorů vyplynulo, že aktér, který by se měl o integraci dětí cizinců do vzdělávacího systému zasluhovat nejvíce, tedy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, nevyvíjí téměř žádnou aktivitu, díky snaze a ochotě pedagogů se přesto daří tyto žáky do školního prostředí i do společnosti vcelku dobře začlenit.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's theses deals with problems which are setted in the integration of foreign pupils into educational system in Czech republic and which are needed to overcome during the integrational process by these pupils. The issue of the foreign children integration is really important and actual topic, but doesn't have the appropriate attention. The goal of this bachelor's theses is the confrontation of theoretical conceptions and plans of integration whig informations about it's process and implementation in reality. Because of made talks with people who are contributing the integration of foreign children, the pedagogues, thein assistants and non-governanmental organization workers, this bachelor's theses is pointing out the problems and the barrier which are setted in integrational process and which needed to master by these people and foreign children. The efficiency of the foreign pupils integration in primary schools is evaluated by the theory of integration by David Lockwood, which dimensions represents the barriers of successful inclusion of foreign children into czech school educational system and whole society. From analysis of talks resulted than the actor, Ministry of Education, who should endeavor the most in the problem of integration of foreign children into primary schools, does...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016124620106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV