dc.contributor.advisor | Fulková, Marie | |
dc.creator | Špidlová, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T21:28:56Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T21:28:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53439 | |
dc.description.abstract | Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.description.abstract | Anotation: Špidlová, Z.: Clothing as a means for self-identification and self-representation and possible didactic applications of the theme in art education. [Diploma thesis] Prague, 2013 - Charles University in Prague, Faculty of Education, Art education, 224 p. (Attachements: Diary and file documenting the art part of diploma thesis) This thesis examines the phenomenon of clothing, its semiotic function in the context of postmodern society and social aspects with emphasis on identification with a particular social group. The research brings knowledge about two groups, their clothing and social contexts. The groups are the costume culture of the Alto Minho in Portugal and the goth subculture. The results of the research are directly connected to the art part, the output of which is a clothing model combining elements of both of these groups. Didactic section presents findings on the diversity of interpretation of students from the seventh grade of basic school and the second year of middle school when dealing with the topic of identity and subculture applied on clothing. Key words: clothes, identity, self-presentation, self-identification, subculture, materials creation, postmodern society, art education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | oděv | cs_CZ |
dc.subject | identita | cs_CZ |
dc.subject | sebeprezentace | cs_CZ |
dc.subject | sebeidentifikace | cs_CZ |
dc.subject | subkultura | cs_CZ |
dc.subject | textilní tvorba | cs_CZ |
dc.subject | postmoderní společnost | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | clothes | en_US |
dc.subject | identity | en_US |
dc.subject | self-presentation | en_US |
dc.subject | self-identification | en_US |
dc.subject | subculture | en_US |
dc.subject | materials creation | en_US |
dc.subject | postmodern society | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.title | Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-19 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119361 | |
dc.title.translated | Clothing as a means for self-identification and self-representation and possible didactic applications of the theme in Art Education. | en_US |
dc.contributor.referee | Hazuková, Helena | |
dc.identifier.aleph | 001613017 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.abstract.en | Anotation: Špidlová, Z.: Clothing as a means for self-identification and self-representation and possible didactic applications of the theme in art education. [Diploma thesis] Prague, 2013 - Charles University in Prague, Faculty of Education, Art education, 224 p. (Attachements: Diary and file documenting the art part of diploma thesis) This thesis examines the phenomenon of clothing, its semiotic function in the context of postmodern society and social aspects with emphasis on identification with a particular social group. The research brings knowledge about two groups, their clothing and social contexts. The groups are the costume culture of the Alto Minho in Portugal and the goth subculture. The results of the research are directly connected to the art part, the output of which is a clothing model combining elements of both of these groups. Didactic section presents findings on the diversity of interpretation of students from the seventh grade of basic school and the second year of middle school when dealing with the topic of identity and subculture applied on clothing. Key words: clothes, identity, self-presentation, self-identification, subculture, materials creation, postmodern society, art education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016130170106986 | |