Show simple item record

Diagnosing issues of word stock in preschool children
dc.contributor.advisorHousarová, Blanka
dc.creatorMatušková, Klaudia
dc.date.accessioned2017-05-15T21:26:02Z
dc.date.available2017-05-15T21:26:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53431
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku diagnostikování slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, v které shrnujeme poznatky týkající se diagnostiky obecně, ale i konkrétně logopedické a slovní zásoby. Zaobíráme se specifikami předškolního věku a možnostmi testování slovní zásoby v tomto období, ale i odchylkami ve vývoji řeči. Teoretické poznatky o testování a adaptování zahraničních testů jsou poté konfrontovány s průběhem testování v praktické části. Praktická část se skládá z několika částí - adaptace amerického testu CREVT 2 na český jazyk, testování dětí s narušenou komunikační schopností a intaktní populace. KLÍČOVÁ SLOVA: diagnostika, předškolní věk, slovní zásoba, vývoj řeči, vývojová dysfázie, testování, adaptace testu.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on problems of diagnosing vocabulary by preschool children. The thesis consists of two main areas. This is a theoretical part in which summarizes findings concerning the diagnosis in general but also specifically speech and vocabulary. Get caught up in the specifics of preschool and testing capabilities vocabulary in this period but also variations in speech development. Theoretical knowledge about testing and adapting foreign tests are then confronted with the process of testing the practical part. The practical part consists of several parts - adaptation American test CREVT 2 in Czech language, testing of children with communication disorders and healthy populations. KEYWORDS: diagnosis, pre-school age, vocabulary, language development, speech disorders, testing, adaptation testen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika diagnostikování slovní zásoby u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107665
dc.title.translatedDiagnosing issues of word stock in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeDurdilová, Lucie
dc.identifier.aleph001604166
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku diagnostikování slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, v které shrnujeme poznatky týkající se diagnostiky obecně, ale i konkrétně logopedické a slovní zásoby. Zaobíráme se specifikami předškolního věku a možnostmi testování slovní zásoby v tomto období, ale i odchylkami ve vývoji řeči. Teoretické poznatky o testování a adaptování zahraničních testů jsou poté konfrontovány s průběhem testování v praktické části. Praktická část se skládá z několika částí - adaptace amerického testu CREVT 2 na český jazyk, testování dětí s narušenou komunikační schopností a intaktní populace. KLÍČOVÁ SLOVA: diagnostika, předškolní věk, slovní zásoba, vývoj řeči, vývojová dysfázie, testování, adaptace testu.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on problems of diagnosing vocabulary by preschool children. The thesis consists of two main areas. This is a theoretical part in which summarizes findings concerning the diagnosis in general but also specifically speech and vocabulary. Get caught up in the specifics of preschool and testing capabilities vocabulary in this period but also variations in speech development. Theoretical knowledge about testing and adapting foreign tests are then confronted with the process of testing the practical part. The practical part consists of several parts - adaptation American test CREVT 2 in Czech language, testing of children with communication disorders and healthy populations. KEYWORDS: diagnosis, pre-school age, vocabulary, language development, speech disorders, testing, adaptation testen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV