Show simple item record

Respecting needs of preschool children in nursery schools operating under different curricula
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorHaová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-15T21:18:32Z
dc.date.available2017-05-15T21:18:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53413
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje porovnání přístupů k respektování potřeb dětí v mateřských školách českých a mateřských školách britských existujících na území České republiky. Zabývá se dokumentem Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a britským rámcovým dokumentem Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Pomocí obsahové analýzy práce rozebírá oba dokumenty a zjišťuje jejich přístup k upokojení potřeb dětí. Druhá část výzkumu, pozorování, zjišťuje, jak jsou potřeby dle Maslow pyramidy uspokojovány v praxi těchto mateřských škol. Použitím obsahové analýzy a pozorování dochází k poznání, jestli praxe mateřských škol odpovídá svým vzdělávacím programům v oblasti uspokojování potřeb dětí.cs_CZ
dc.description.abstractThe Thesis is devoted to the comparison of respecting children needs in Czech nursery schools and British nursery schools in the Czech Republic. It is concerned with the Czech statutory framework called Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání and the British document called the Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Using content analysis the work examines both the documents and determines their approaches to satisfy needs of children. The second part of the research, conducted through observation, is figuring out how needs according to the Maslow A. are met in the practise of these nurseries. The content analysis and observation is used to discern whether the practise of the nurseries corresponds with their educational program in the area of satisfying children needs.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpřirozené lidské potřebycs_CZ
dc.subjectMaslowova pyramida potřebcs_CZ
dc.subjectpředškolní věk dětícs_CZ
dc.subjectkurikulumcs_CZ
dc.subjectpre - primární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectbritský rámcový program pro předškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectnatural human needsen_US
dc.subjectMaslow's hierarchy of needsen_US
dc.subjectpreschool childrenen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectpre - primary educationen_US
dc.subjectFramework for preschool educationen_US
dc.subjectBritish Statutory Framework for the Early Years Foundation Stageen_US
dc.titleRespektování potřeb předškolních dětí v mateřských školách pracujících dle různých kurikulcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-11
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95058
dc.title.translatedRespecting needs of preschool children in nursery schools operating under different curriculaen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001595800
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje porovnání přístupů k respektování potřeb dětí v mateřských školách českých a mateřských školách britských existujících na území České republiky. Zabývá se dokumentem Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a britským rámcovým dokumentem Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Pomocí obsahové analýzy práce rozebírá oba dokumenty a zjišťuje jejich přístup k upokojení potřeb dětí. Druhá část výzkumu, pozorování, zjišťuje, jak jsou potřeby dle Maslow pyramidy uspokojovány v praxi těchto mateřských škol. Použitím obsahové analýzy a pozorování dochází k poznání, jestli praxe mateřských škol odpovídá svým vzdělávacím programům v oblasti uspokojování potřeb dětí.cs_CZ
uk.abstract.enThe Thesis is devoted to the comparison of respecting children needs in Czech nursery schools and British nursery schools in the Czech Republic. It is concerned with the Czech statutory framework called Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání and the British document called the Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Using content analysis the work examines both the documents and determines their approaches to satisfy needs of children. The second part of the research, conducted through observation, is figuring out how needs according to the Maslow A. are met in the practise of these nurseries. The content analysis and observation is used to discern whether the practise of the nurseries corresponds with their educational program in the area of satisfying children needs.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV