Show simple item record

lll
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorRathausová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-15T21:05:53Z
dc.date.available2017-05-15T21:05:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53381
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis dealt with the basic elements of gymnastics in nursery schools in relation to education teachers. The aim of the study was to determine whether education kindergarten teachers in physical education, acquired at secondary pedagogical schools and faculties, is sufficient for quality management of physical activities and specifically gymnastic activities in nursery schools. The paper used two research methods: analysis of educational programs teaching schools from internet sources and interview teachers of kindergartens. The research was divided into three thematic areas. In the first part was analyzed curricula for secondary school teachers and teaching faculties devoted to physical education, has been found to the current state of education in this area. The second was investigated by questionnaire method glance graduates on their education in physical education. Emphasis was placed on their particular experience and personal opinion. The third area is also through the questionnaire dealt with the application of acquired knowledge and skills of teachers in practice. By analyzing the data the third lap was detected level of sports activities in the field of gymnastics to children in kindergartens.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectOdborné vzdělávání učitelekcs_CZ
dc.subjectpraxecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectgymnastikacs_CZ
dc.subjectVocational training teachersen_US
dc.subjectpracticeen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectphysical training,gymen_US
dc.titlePrvky základní gymnastiky v mateřské škole ve vztahu ke vzdělávání učitelek.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-11
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId105837
dc.title.translatedlllen_US
dc.contributor.refereeMojžíš, Otakar
dc.identifier.aleph001595796
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis dealt with the basic elements of gymnastics in nursery schools in relation to education teachers. The aim of the study was to determine whether education kindergarten teachers in physical education, acquired at secondary pedagogical schools and faculties, is sufficient for quality management of physical activities and specifically gymnastic activities in nursery schools. The paper used two research methods: analysis of educational programs teaching schools from internet sources and interview teachers of kindergartens. The research was divided into three thematic areas. In the first part was analyzed curricula for secondary school teachers and teaching faculties devoted to physical education, has been found to the current state of education in this area. The second was investigated by questionnaire method glance graduates on their education in physical education. Emphasis was placed on their particular experience and personal opinion. The third area is also through the questionnaire dealt with the application of acquired knowledge and skills of teachers in practice. By analyzing the data the third lap was detected level of sports activities in the field of gymnastics to children in kindergartens.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV