Zobrazit minimální záznam

Totalitarianism as a way to shoah
dc.contributor.advisorMocná, Dagmar
dc.creatorVodičková, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-15T20:55:51Z
dc.date.available2017-05-15T20:55:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53358
dc.description.abstractÚvod: Cílem této práce je pojednat o fenoménu šoa z co nejvíce úhlů a stran, abych se vyhnula zjednodušení a zobecnění. Výsledkem je vytvoření aktivity nastiňující žákům problematiku holocaustu, šoa. Chci skloubit očitá svědectví s uměleckoliterárním ztvárněním tématu šoa. Z důvodu větší odbornosti si jako výchozí body mé práce volím: I. obecnou charakteristiku totalitarismu, nebo-li systému, který dal šoa vzniknout, II. vhled do historických souvislostí, jelikož moje aktivita je využitelná ve více předmětech: literatura, občanská nauka a dějepis, je nutné, abych toto období zpracovala i faktograficky. III. V rámci umělecké literatury, která se tématu šoa dotýká ze strany "vinných", se pokusím demonstrovat imanenci destrukce lidské společnosti, což je také to, co by mělo zaznít i na závěr mé aktivity. IV. V závěrečné aktivitě budou skloubena očitá svědectví a umělecký text (které zpracovávají stejné historické události), bude nastíněno jejich didaktické využití v předmětech: občanská výchova, dějepis a literatura. Cílová aktivita bude interdisciplinární, protože je vytvořena hlavně pro potřeby SOŠ, jde o propojení více informačních zdrojů a jejich vzájemnou konfrontaci, což vede k menšímu zkreslování historické skutečnosti, rozvíjení kritického myšlení a uvědomění si, že literární text, se kterým v aktivitě...cs_CZ
dc.description.abstractIntroduction: The aim of this paper is to discuss the phenomenon of the Shoah from most angles and sides to avoid simplification and generalization. The result is the creation of activities for pupils outlining the Holocaust, the Shoah. I want to combine eyewitness testimony uměleckoliterárním rendition of the theme of the Shoah. For greater expertise as a starting point of my work I choose: I. general characteristics of totalitarianism or the system that gave rise to the Shoah, II. insight into historical context, as my activity is usable in more subjects: literature, civics and history is necessary for me this season prepared and factually. III. The art of literature related to the topic of the Shoah affected by the "wine", I will try to demonstrate the immanence of the destruction of human society, which is also what should be heard even at the end of my activities. IV. The final activity will be articulated eyewitness testimony and artistic text (which process the same historical events) will be outlined their educational use in the subjects: civics, history and literature. Target activity will be interdisciplinary, as it is mainly designed for the needs of secondary schools, for the interconnection of multiple information sources and their mutual confrontation, which leads to less distortion of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTotalitarismus-nacizace Evropy- šoa- povaha zločinu- umělecká literatura mapující fenomém banality zlacs_CZ
dc.subjectTotalitarianism - nacisation of Europe - shoah - nature of crime - art literature mapping phenomenon banality of evilen_US
dc.titleTotalitarismus jako cesta k šoacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-13
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97710
dc.title.translatedTotalitarianism as a way to shoahen_US
dc.contributor.refereeStracený, Josef
dc.identifier.aleph001600195
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚvod: Cílem této práce je pojednat o fenoménu šoa z co nejvíce úhlů a stran, abych se vyhnula zjednodušení a zobecnění. Výsledkem je vytvoření aktivity nastiňující žákům problematiku holocaustu, šoa. Chci skloubit očitá svědectví s uměleckoliterárním ztvárněním tématu šoa. Z důvodu větší odbornosti si jako výchozí body mé práce volím: I. obecnou charakteristiku totalitarismu, nebo-li systému, který dal šoa vzniknout, II. vhled do historických souvislostí, jelikož moje aktivita je využitelná ve více předmětech: literatura, občanská nauka a dějepis, je nutné, abych toto období zpracovala i faktograficky. III. V rámci umělecké literatury, která se tématu šoa dotýká ze strany "vinných", se pokusím demonstrovat imanenci destrukce lidské společnosti, což je také to, co by mělo zaznít i na závěr mé aktivity. IV. V závěrečné aktivitě budou skloubena očitá svědectví a umělecký text (které zpracovávají stejné historické události), bude nastíněno jejich didaktické využití v předmětech: občanská výchova, dějepis a literatura. Cílová aktivita bude interdisciplinární, protože je vytvořena hlavně pro potřeby SOŠ, jde o propojení více informačních zdrojů a jejich vzájemnou konfrontaci, což vede k menšímu zkreslování historické skutečnosti, rozvíjení kritického myšlení a uvědomění si, že literární text, se kterým v aktivitě...cs_CZ
uk.abstract.enIntroduction: The aim of this paper is to discuss the phenomenon of the Shoah from most angles and sides to avoid simplification and generalization. The result is the creation of activities for pupils outlining the Holocaust, the Shoah. I want to combine eyewitness testimony uměleckoliterárním rendition of the theme of the Shoah. For greater expertise as a starting point of my work I choose: I. general characteristics of totalitarianism or the system that gave rise to the Shoah, II. insight into historical context, as my activity is usable in more subjects: literature, civics and history is necessary for me this season prepared and factually. III. The art of literature related to the topic of the Shoah affected by the "wine", I will try to demonstrate the immanence of the destruction of human society, which is also what should be heard even at the end of my activities. IV. The final activity will be articulated eyewitness testimony and artistic text (which process the same historical events) will be outlined their educational use in the subjects: civics, history and literature. Target activity will be interdisciplinary, as it is mainly designed for the needs of secondary schools, for the interconnection of multiple information sources and their mutual confrontation, which leads to less distortion of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016001950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV