Zobrazit minimální záznam

Algorithms and Principles in Mathematics Education
dc.contributor.advisorŠír, Zbyněk
dc.creatorPazourek, Karel
dc.date.accessioned2018-11-30T12:53:58Z
dc.date.available2018-11-30T12:53:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53347
dc.description.abstractThe thesis is devoted to the use of the algorithms and the principles in mathe- matical education, especially in the education of the divisibility. It is based on study of the Czech secondary school textbooks which were published since 1852. We mention briefly the history of the system of education since 1848 as well as the theory of divisibility. There are analyzed the algorithmic methods connected with divisibility commented in these textbooks. Two applications of the algorithms are pointed out. The algorithms can be used in education of talented students as it is done in the mathematical course of the Talnet project. The principles are the fundaments of commentary of the textbooks, the principle of induction is the base of the divisibility. In the appendix, there is a demonstration of graduated development of algorithm in the case of the Euclid algorithm.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá využitím algoritmů a principů ve vyučování matematice, zejmé- na ve výuce dělitelnosti. Opírá se zejména o výklad dělitelnosti v česky psa- ných učebnicích pro všeobecně vzdělávací školy, které byly vydané po roce 1852. V krátkosti je připomenuta historie školství po roce 1848, stejně tak teorie dě- litelnosti v rozsahu střední školy. Algoritmické postupy z kapitol o dělitelnosti z učebnic jsou posléze analyzovány, vyzdvihují se dva směry aplikace algoritmů. Algoritmy lze využít i ve vzdělávání talentovaných žáků, jak ukazuje matema- tický kurz projektu Talnet. Principy sehrávají roli základních kamenů výkladu, v dělitelnosti je vyzdvižen princip indukce. Přílohou práce je didaktický mate- riál ukazující možnost rozvíjení algoritmu na příkladu Eukleidova algoritmu pro hledání největšího společného dělitele.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleAlgoritmy a principy ve vyučování matematicecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-11-16
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId44765
dc.title.translatedAlgorithms and Principles in Mathematics Educationen_US
dc.contributor.refereeOdvárko, Oldřich
dc.contributor.refereeŠimša, Jaromír
dc.identifier.aleph001558404
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecné otázky matematiky a informatikycs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Questions of Mathematics and Information Scienceen_US
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecné otázky matematiky a informatikycs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Questions of Mathematics and Information Scienceen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá využitím algoritmů a principů ve vyučování matematice, zejmé- na ve výuce dělitelnosti. Opírá se zejména o výklad dělitelnosti v česky psa- ných učebnicích pro všeobecně vzdělávací školy, které byly vydané po roce 1852. V krátkosti je připomenuta historie školství po roce 1848, stejně tak teorie dě- litelnosti v rozsahu střední školy. Algoritmické postupy z kapitol o dělitelnosti z učebnic jsou posléze analyzovány, vyzdvihují se dva směry aplikace algoritmů. Algoritmy lze využít i ve vzdělávání talentovaných žáků, jak ukazuje matema- tický kurz projektu Talnet. Principy sehrávají roli základních kamenů výkladu, v dělitelnosti je vyzdvižen princip indukce. Přílohou práce je didaktický mate- riál ukazující možnost rozvíjení algoritmu na příkladu Eukleidova algoritmu pro hledání největšího společného dělitele.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is devoted to the use of the algorithms and the principles in mathe- matical education, especially in the education of the divisibility. It is based on study of the Czech secondary school textbooks which were published since 1852. We mention briefly the history of the system of education since 1848 as well as the theory of divisibility. There are analyzed the algorithmic methods connected with divisibility commented in these textbooks. Two applications of the algorithms are pointed out. The algorithms can be used in education of talented students as it is done in the mathematical course of the Talnet project. The principles are the fundaments of commentary of the textbooks, the principle of induction is the base of the divisibility. In the appendix, there is a demonstration of graduated development of algorithm in the case of the Euclid algorithm.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990015584040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV