Show simple item record

"Worst thing about it is that it is a must..." Roma and the Education System in the Czech Republic
dc.contributor.advisorKučera, Miloš
dc.creatorLevínská, Markéta
dc.date.accessioned2019-02-19T13:45:50Z
dc.date.available2019-02-19T13:45:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53314
dc.description.abstractNÁZEV: "A nejhorší na tom je, že je to povinný…" Romové ve vzdělávacím systému České Republiky AUTOR: Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. KATEDRA: Psychologie ŠKOLITEL: doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce prezentuje výsledky etnografických výzkumů, které probíhaly od roku 2005 do roku 2012. V teoretické části se věnuje analýze kognitivního procesu a hledá příčiny předsudečného myšlení. V praktické části jsou představeny dílčí tematické články, jejichž cílem je nahlédnout problematiku vzdělávání Romů v České republice z různých úhlů pohledu. První článek seznamuje s legislativní stránkou a postojem České vlády. Dále se praktická část dělí na dvě oblasti, v první jsou dva výstupy z výzkumů v městské romské komunitě. První text Eliška je zaměřen na analýzu identity představitelky místní komunity; druhý text Romanka zachycuje přestup romské dívky ze základní školy na školu praktickou. Druhá oblast obsahuje kapitoly z terénního výzkumu venkovských vyloučených lokalit. V kapitole Všední den v Alfě je zachycena problematika vzniku vyloučených lokalit a vztahu majority a minority. Kapitola Funkce kulturních modelů ve vzdělávání představuje emický pohled na vzdělávání. Metodologicky se práce hlásí ke kvalitativnímu typu výzkumu, který je inspirován především etnografií; data jsou sbírána zúčastněným...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: "The worst thing about it is that it is a must…" Roma and the Education System in the Czech Republic AUTHOR: Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. DEPARTMENT: Psychology SUPERVISOR: doc. PhDr. Miloš Kučera, Ph.D. ABSTRACT: The dissertation thesis presents the results of ethnographic research conducted between 2005 and 2012. The theoretical part provides an analysis of the cognitive process and looks for causes of prejudiced thinking. The practical part presents a number of topical articles with the intention to present the issues relating to the education of Roma in the Czech Republic from different perspectives. The first article deals with the Czech legislation and with the position of the Czech government. The rest of the practical part is divided into two sections - the first section presents two sets of outputs from researches conducted in an urban Roma community. The first article titled Eliška analyses the identity of a representative of the local community; the other, titled Romanka, describes the transfer of a Roma girl from elementary school to practical school. The second section contains chapters presenting field research in excluded rural areas. The chapter A weekday in Alfa addresses the issues of emergence of socially excluded locations and relationship between the majority and the minority....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectvyloučené lokalitycs_CZ
dc.subjectpředsudkycs_CZ
dc.subjectkvalitativní přístupcs_CZ
dc.subjectRomaen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectexcluded locationsen_US
dc.subjectprejudicesen_US
dc.subjectqualitative approachen_US
dc.title"A nejhorší na tom je, že je to povinný..." Romové ve vzdělávacím systému České Republikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-21
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId124350
dc.title.translated"Worst thing about it is that it is a must..." Roma and the Education System in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.contributor.refereeUherek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001603058
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: "A nejhorší na tom je, že je to povinný…" Romové ve vzdělávacím systému České Republiky AUTOR: Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. KATEDRA: Psychologie ŠKOLITEL: doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce prezentuje výsledky etnografických výzkumů, které probíhaly od roku 2005 do roku 2012. V teoretické části se věnuje analýze kognitivního procesu a hledá příčiny předsudečného myšlení. V praktické části jsou představeny dílčí tematické články, jejichž cílem je nahlédnout problematiku vzdělávání Romů v České republice z různých úhlů pohledu. První článek seznamuje s legislativní stránkou a postojem České vlády. Dále se praktická část dělí na dvě oblasti, v první jsou dva výstupy z výzkumů v městské romské komunitě. První text Eliška je zaměřen na analýzu identity představitelky místní komunity; druhý text Romanka zachycuje přestup romské dívky ze základní školy na školu praktickou. Druhá oblast obsahuje kapitoly z terénního výzkumu venkovských vyloučených lokalit. V kapitole Všední den v Alfě je zachycena problematika vzniku vyloučených lokalit a vztahu majority a minority. Kapitola Funkce kulturních modelů ve vzdělávání představuje emický pohled na vzdělávání. Metodologicky se práce hlásí ke kvalitativnímu typu výzkumu, který je inspirován především etnografií; data jsou sbírána zúčastněným...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: "The worst thing about it is that it is a must…" Roma and the Education System in the Czech Republic AUTHOR: Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. DEPARTMENT: Psychology SUPERVISOR: doc. PhDr. Miloš Kučera, Ph.D. ABSTRACT: The dissertation thesis presents the results of ethnographic research conducted between 2005 and 2012. The theoretical part provides an analysis of the cognitive process and looks for causes of prejudiced thinking. The practical part presents a number of topical articles with the intention to present the issues relating to the education of Roma in the Czech Republic from different perspectives. The first article deals with the Czech legislation and with the position of the Czech government. The rest of the practical part is divided into two sections - the first section presents two sets of outputs from researches conducted in an urban Roma community. The first article titled Eliška analyses the identity of a representative of the local community; the other, titled Romanka, describes the transfer of a Roma girl from elementary school to practical school. The second section contains chapters presenting field research in excluded rural areas. The chapter A weekday in Alfa addresses the issues of emergence of socially excluded locations and relationship between the majority and the minority....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV