Zobrazit minimální záznam

Topofilie a útěkářství: poetika místa v meziválečném díle (1927-1938) W.H. Audena
dc.contributor.advisorMánek, Bohuslav
dc.creatorVít, Ladislav
dc.date.accessioned2020-11-26T16:05:19Z
dc.date.available2020-11-26T16:05:19Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53221
dc.description.abstractThis work focuses on Wystan Hugh Auden's (1907-1973) early poetry (1927-1938) and analyzes its engagement with places, landscapes and local cultures. The scope is limited to the interwar years, when Auden started to write poetry, entered the literary stage and formed his ethical stances, poetics and a personal voice within one of the most socially arduous and aesthetically innovative periods of recent history. This turns his 1920s and 1930s work into a fertile ground for research, which is evidenced by the large body of extant criticism scrutinizing the technical aspects of Auden's interwar poetry as well as its reflection of the poet's affinity with Marxism and the politically conscious intelligentsia of his generation. While sharing the same historical focus, this dissertation diverges from existing scholarship and traces the character of Auden's imaginative dynamic, which renders an inscription of the physical world into art. Auden was highly emotionally and intellectually responsive to particular places, environmental types, human spatial experience and their embedment in arts. This work examines his engagement with Alston Moor in the Northern Pennines, Iceland and England. In his prose, the former two are constructed as sacred places and asylums for his imaginative and physical escapism. The...en_US
dc.description.abstractv českém jazyce Tato disertační práce se zabývá ranou poezií (1927-1938) britského básníka Wystana H. Audena (1907-1973) a zaměřuje se na poetiku místa. Časově se soustředí na první a zároveň nejdynamičtější fázi jeho básnické tvorby. V tomto období Auden započal velmi uvědomělé, disciplinované a už tehdy mimořádně ctižádostivé hledání svého osobitého básnického hlasu. Silný a proměnlivý myšlenkový náboj Audenovy poezie let třicátých nesly oslnivá dikce a vytříbený styl spájející ryze současné prvky s tradičními. Kombinace těchto obsahových a formálních aspektů představovala hybnou sílu, jež začínajícího básníka vynesla do samého středu meziválečné literární scény. Tyto faktory zároveň poutají největší pozornost literárních kritiků, kteří kladou hlavní důraz na technické stránky Audenovy rané poezie a zajímají se o míru i povahu jejího odrazu básníkova zájmu o freudovskou psychologii a o jeho politickou angažovanost. Tato disertační práce sdílí zájem o tuto fázi Audenovy tvorby, ale přesouvá svou pozornost na literární topografii. Vychází z výjimečné vnímavosti, kterou básník již od dětství projevoval ke struktuře materiálního světa, krajině, krajinným typům, ale i jejich literárnímu zobrazení a vazbám, které mezi nimi a lidským subjektem vznikají. Věnuje se třem místům, pro Audena představujícím...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTopophilia and Escapism: W.H.Auden's Interwar Poetics of Place (1927-1938)en_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-20
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId28107
dc.title.translatedTopofilie a útěkářství: poetika místa v meziválečném díle (1927-1938) W.H. Audenacs_CZ
dc.contributor.refereeSukdolová, Alice
dc.contributor.refereeFranková, Milada
dc.identifier.aleph001602693
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglická a americká literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglická a americká literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csv českém jazyce Tato disertační práce se zabývá ranou poezií (1927-1938) britského básníka Wystana H. Audena (1907-1973) a zaměřuje se na poetiku místa. Časově se soustředí na první a zároveň nejdynamičtější fázi jeho básnické tvorby. V tomto období Auden započal velmi uvědomělé, disciplinované a už tehdy mimořádně ctižádostivé hledání svého osobitého básnického hlasu. Silný a proměnlivý myšlenkový náboj Audenovy poezie let třicátých nesly oslnivá dikce a vytříbený styl spájející ryze současné prvky s tradičními. Kombinace těchto obsahových a formálních aspektů představovala hybnou sílu, jež začínajícího básníka vynesla do samého středu meziválečné literární scény. Tyto faktory zároveň poutají největší pozornost literárních kritiků, kteří kladou hlavní důraz na technické stránky Audenovy rané poezie a zajímají se o míru i povahu jejího odrazu básníkova zájmu o freudovskou psychologii a o jeho politickou angažovanost. Tato disertační práce sdílí zájem o tuto fázi Audenovy tvorby, ale přesouvá svou pozornost na literární topografii. Vychází z výjimečné vnímavosti, kterou básník již od dětství projevoval ke struktuře materiálního světa, krajině, krajinným typům, ale i jejich literárnímu zobrazení a vazbám, které mezi nimi a lidským subjektem vznikají. Věnuje se třem místům, pro Audena představujícím...cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on Wystan Hugh Auden's (1907-1973) early poetry (1927-1938) and analyzes its engagement with places, landscapes and local cultures. The scope is limited to the interwar years, when Auden started to write poetry, entered the literary stage and formed his ethical stances, poetics and a personal voice within one of the most socially arduous and aesthetically innovative periods of recent history. This turns his 1920s and 1930s work into a fertile ground for research, which is evidenced by the large body of extant criticism scrutinizing the technical aspects of Auden's interwar poetry as well as its reflection of the poet's affinity with Marxism and the politically conscious intelligentsia of his generation. While sharing the same historical focus, this dissertation diverges from existing scholarship and traces the character of Auden's imaginative dynamic, which renders an inscription of the physical world into art. Auden was highly emotionally and intellectually responsive to particular places, environmental types, human spatial experience and their embedment in arts. This work examines his engagement with Alston Moor in the Northern Pennines, Iceland and England. In his prose, the former two are constructed as sacred places and asylums for his imaginative and physical escapism. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016026930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV