Show simple item record

Zoorehabilitation in process of education
dc.contributor.advisorJančaříková, Kateřina
dc.creatorBravencová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-15T19:41:07Z
dc.date.available2017-05-15T19:41:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53115
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou chovů a návštěvních programů se zvířaty (možnosti, důvody, pozitiva, negativa, hodnocení rodičů a personálu) v mateřských školách ve dvou nejlidnatějších krajích ČR. Dále podrobně rozebírá vliv přítomnosti vybraných bezobratlých zvířat na děti předškolního věku ve dvou určených mateřských školách a zjišťuje postoje a hodnocení chovu zvířat rodiči dětí ve zvolených třídách. Jedná se o kombinovaný empirický aplikovaný výzkum, jehož metodami jsou přímé zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivce i skupiny, pořizování videozáznamu, explorativní metoda - dotazník (pro rodiče dětí ve třídě a pro mateřské školy) a analýza dat z dotazníků a evaluace zjištěných výsledků. Práce je rozdělena do tří částí podle cílové skupiny, na kterou je výzkum zaměřen. Výsledky vypovídají a ve shodě s dále uvedenou literaturou potvrzují důležitost stálé přítomnosti zvířat v blízkosti dětí předškolního věku a to hned v několika oblastech rozvoje jejich osobnosti (emoce, environmentální cítění, komunikace, motivace, odpovědnost, ohleduplnost, soustředěnost, pozornost, smysly, zájem, zklidnění, poznání - koloběh života a charakteristiky zvířat). Personál a rodiče ale často nejednají v zájmu dítěte nebo mu jdou opačným příkladem. Vyskytující se problémy okolo chovu a návštěvních programů...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with breeding and visiting programs with animals (options, reasons, positives and negatives, evaluation of parents and staff) in kindergartens in the two most populous regions in the Czech Republic. Further it provides an in depth analysis of influence of selected invertebrate animals on preschool children in two specified kindergartens and looks into parent's attitudes and evaluation of animal breeding in the chosen classes. It is a combinated empirical applied research whose methods are directly participated unstructured observation of individuals or groups, video recording, explorative method - questionnaire (for the children's parents in the class and for the kindergartens) and analysis of qualitative data from the questionnaires and evaluation of the results. The thesis is divided into three parts according to the target group on which the research is focused. Both the results and the specified literature confirm the importance of continuous presense of animals in the proximity of preschool aged children in several areas of their personality development (emotions, environmental feelings, communication, motivation, responsibility, thoughtfulness, concentration, attention, senses, interest, calming down, cognition - the cycle of life and animal characteristics). Staff and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZoorehabilitacecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectzvířecs_CZ
dc.subjectchovcs_CZ
dc.subjectnávštěvní programcs_CZ
dc.subjectpozitivacs_CZ
dc.subjectnegativacs_CZ
dc.subjectzúčastněné pozorovánícs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectpersonálcs_CZ
dc.subjectpraxecs_CZ
dc.subjectZoorehabilitationen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectchild in the preschool ageen_US
dc.subjectanimalen_US
dc.subjectbreedingen_US
dc.subjectvisiting programen_US
dc.subjectpositives and negativesen_US
dc.subjectparticipated observationen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectstaffen_US
dc.subjectpedagogical practiceen_US
dc.titleZoorehabilitace v pedagogické praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-09
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97915
dc.title.translatedZoorehabilitation in process of educationen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001558784
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá problematikou chovů a návštěvních programů se zvířaty (možnosti, důvody, pozitiva, negativa, hodnocení rodičů a personálu) v mateřských školách ve dvou nejlidnatějších krajích ČR. Dále podrobně rozebírá vliv přítomnosti vybraných bezobratlých zvířat na děti předškolního věku ve dvou určených mateřských školách a zjišťuje postoje a hodnocení chovu zvířat rodiči dětí ve zvolených třídách. Jedná se o kombinovaný empirický aplikovaný výzkum, jehož metodami jsou přímé zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivce i skupiny, pořizování videozáznamu, explorativní metoda - dotazník (pro rodiče dětí ve třídě a pro mateřské školy) a analýza dat z dotazníků a evaluace zjištěných výsledků. Práce je rozdělena do tří částí podle cílové skupiny, na kterou je výzkum zaměřen. Výsledky vypovídají a ve shodě s dále uvedenou literaturou potvrzují důležitost stálé přítomnosti zvířat v blízkosti dětí předškolního věku a to hned v několika oblastech rozvoje jejich osobnosti (emoce, environmentální cítění, komunikace, motivace, odpovědnost, ohleduplnost, soustředěnost, pozornost, smysly, zájem, zklidnění, poznání - koloběh života a charakteristiky zvířat). Personál a rodiče ale často nejednají v zájmu dítěte nebo mu jdou opačným příkladem. Vyskytující se problémy okolo chovu a návštěvních programů...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with breeding and visiting programs with animals (options, reasons, positives and negatives, evaluation of parents and staff) in kindergartens in the two most populous regions in the Czech Republic. Further it provides an in depth analysis of influence of selected invertebrate animals on preschool children in two specified kindergartens and looks into parent's attitudes and evaluation of animal breeding in the chosen classes. It is a combinated empirical applied research whose methods are directly participated unstructured observation of individuals or groups, video recording, explorative method - questionnaire (for the children's parents in the class and for the kindergartens) and analysis of qualitative data from the questionnaires and evaluation of the results. The thesis is divided into three parts according to the target group on which the research is focused. Both the results and the specified literature confirm the importance of continuous presense of animals in the proximity of preschool aged children in several areas of their personality development (emotions, environmental feelings, communication, motivation, responsibility, thoughtfulness, concentration, attention, senses, interest, calming down, cognition - the cycle of life and animal characteristics). Staff and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015587840106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV