Pojetí sexuální výchovy na 2. stupni ZŠ
Conception of Sex Education at 2nd Grade of Primary School
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53022Identifikátory
SIS: 122674
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sexuální výchova, Rámcový vzdělávací program, základní škola, metodika sexuální výchovy, sexualitaKlíčová slova (anglicky)
Sex education, Framework Educational Programme, primary school, methodology of sex education, sexualityBakalářská práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývá historickými proměnami sexuality z hlediska filosofie. Dále se zaměřuje na biologické, psychické a sociální podmínky ovlivňující výchovně vzdělávací proces. Součástí je popis historického vývoje a současného pojetí sexuální výchovy zakotveného v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělávání, na nějž navazuje stručná metodika sexuální výchovy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli konkrétních základních škol. Klíčová slova Metodika sexuální výchovy, Rámcový vzdělávací program, sexualita, sexuální výchova, základní škola
The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with historical transformations of sexuality in terms of philosophy. It also focuses on the biological, psychological and social conditions affecting the educational process. It includes a description of the historical development and current concepts of sex education enshrined in the Framework Educational Programme for Basic Education. This is followed by the methodology of sex education. The practical part deals with qualitative research, consisting of interviews with teachers of specific primary schools. Key words Methodology of sex education, Framework educational programme, sexuality, sex education, primary school