Show simple item record

Integration of Environmental Topic in Foreign Language Teaching with Special Focus on German Language
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorVávra, Zdeněk
dc.date.accessioned2019-02-19T11:45:56Z
dc.date.available2019-02-19T11:45:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52918
dc.description.abstract*** Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý *** Abstrakt NÁZEV: Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý AUTOR: Zdeněk Vávra KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky ŠKOLITEL: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce jsou teoretická východiska integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků a nástroje pro uplatnění těchto východisek ve školní praxi (didaktické prostředky, metodické postupy, psychologické aspekty). Cílem disertace je přispět k řešení integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků. První dvě části čerpají kompilačním způsobem z dostupné sekundární literatury, učebnicových souborů, didaktizovaných i autentických materiálů, materiálů vytvořených autorem disertační práce či dalších pomůcek (zpěvníky, společenské hry, skládanky, obrazové zdroje, předmětné pomůcky). Aplikovaná třetí část se zabývá postoji vybraných subjektů k integraci environmentálních témat do výuky cizích jazyků, analýzou environmentálních témat ve vybraných učebnicích německého jazyka a posouzením účinnosti metodických postupů ve výuce cizích jazyků. Jsou využity metoda dotazníku, explorativní metoda, analýza pedagogických dokumentů, verbálně projektivní...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Integration of Environmental Topic in Foreign Language Teaching with Special Focus on German Language AUTHOR: Zdeněk Vávra DEPARTMENT: Charles University in Prague, Faculty of Education, German Studies Department SUPERVISOR: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRACT: The PhD thesis deals with theoretical premises of environmental topic integration in foreign language teaching and relevant tools necessary for the implementation of these premises in teaching practice (teaching aids, teaching methods, psychological aspects). The objective of the thesis is to contribute to further integration of environmental topic in foreign language teaching. Part I and II draw upon available secondary literature, textbook materials, teaching and authentic materials (including those written by the author of the thesis), and other teaching aids (songbooks, parlour games, jigsaw puzzles, pictorial materials, and other objects). Part III (applied research) is concerned with attitudes of selected stakeholder groups towards integration of environmental topic in foreign language teaching, analysis of environmental topic in selected German textbooks, and efficiency assessment of the methodology in relation to foreign language teaching. The methodology of the research is based on questionnaires, exploration methods,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německýcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-19
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93630
dc.title.translatedIntegration of Environmental Topic in Foreign Language Teaching with Special Focus on German Languageen_US
dc.contributor.refereeŽofková, Hana
dc.contributor.refereeOndráková, Jana
dc.identifier.aleph001626378
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs*** Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý *** Abstrakt NÁZEV: Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý AUTOR: Zdeněk Vávra KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky ŠKOLITEL: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce jsou teoretická východiska integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků a nástroje pro uplatnění těchto východisek ve školní praxi (didaktické prostředky, metodické postupy, psychologické aspekty). Cílem disertace je přispět k řešení integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků. První dvě části čerpají kompilačním způsobem z dostupné sekundární literatury, učebnicových souborů, didaktizovaných i autentických materiálů, materiálů vytvořených autorem disertační práce či dalších pomůcek (zpěvníky, společenské hry, skládanky, obrazové zdroje, předmětné pomůcky). Aplikovaná třetí část se zabývá postoji vybraných subjektů k integraci environmentálních témat do výuky cizích jazyků, analýzou environmentálních témat ve vybraných učebnicích německého jazyka a posouzením účinnosti metodických postupů ve výuce cizích jazyků. Jsou využity metoda dotazníku, explorativní metoda, analýza pedagogických dokumentů, verbálně projektivní...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Integration of Environmental Topic in Foreign Language Teaching with Special Focus on German Language AUTHOR: Zdeněk Vávra DEPARTMENT: Charles University in Prague, Faculty of Education, German Studies Department SUPERVISOR: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRACT: The PhD thesis deals with theoretical premises of environmental topic integration in foreign language teaching and relevant tools necessary for the implementation of these premises in teaching practice (teaching aids, teaching methods, psychological aspects). The objective of the thesis is to contribute to further integration of environmental topic in foreign language teaching. Part I and II draw upon available secondary literature, textbook materials, teaching and authentic materials (including those written by the author of the thesis), and other teaching aids (songbooks, parlour games, jigsaw puzzles, pictorial materials, and other objects). Part III (applied research) is concerned with attitudes of selected stakeholder groups towards integration of environmental topic in foreign language teaching, analysis of environmental topic in selected German textbooks, and efficiency assessment of the methodology in relation to foreign language teaching. The methodology of the research is based on questionnaires, exploration methods,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV