Show simple item record

Challenges in Promotional Texts
dc.contributor.advisorJanovec, Ladislav
dc.creatorWolfová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-15T18:13:29Z
dc.date.available2017-05-15T18:13:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52770
dc.description.abstractApely v reklamních textech Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat apely v reklamních sděleních. Analyzují se texty tištěných, televizních a internetových reklam. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakými reklamy apelují na recipienta a o které společenské hodnoty se při tom opírají. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.cs_CZ
dc.description.abstractChallenges in PromotionalTexts The goal of this thesis is to provide a comprehensive analysis of challenges in commercial advertisements. It will analyze texts of printed, television, internet advertisements The thesis will examine what approaches are used in marketing campaigns to challenge to the recipient's emotions as well as what social values are used for the challenges to be effective. There search will be based especially on stylistic and content analysisen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectapelcs_CZ
dc.subjectpersvazecs_CZ
dc.subjectadresátcs_CZ
dc.subjectrecipientcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectkomerční sdělenícs_CZ
dc.subjectprodejcs_CZ
dc.subjectnákup,emocecs_CZ
dc.subjecthodnotacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectcenacs_CZ
dc.subjectslogancs_CZ
dc.subjectproduktcs_CZ
dc.subjectcílová skupinacs_CZ
dc.subjectsdělenícs_CZ
dc.subjectklientcs_CZ
dc.subjectAdvertisement,challengeen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectrecipienten_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectcommercial communicationen_US
dc.subjectsaleen_US
dc.subjectpurchaseen_US
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectvalueen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectpriceen_US
dc.subjectsloganen_US
dc.subjectproducten_US
dc.subjecttarget groupen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectclienten_US
dc.titleApely v reklamních textechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-12
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95947
dc.title.translatedChallenges in Promotional Textsen_US
dc.contributor.refereeHolanová, Radka
dc.identifier.aleph001596217
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csApely v reklamních textech Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat apely v reklamních sděleních. Analyzují se texty tištěných, televizních a internetových reklam. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakými reklamy apelují na recipienta a o které společenské hodnoty se při tom opírají. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.cs_CZ
uk.abstract.enChallenges in PromotionalTexts The goal of this thesis is to provide a comprehensive analysis of challenges in commercial advertisements. It will analyze texts of printed, television, internet advertisements The thesis will examine what approaches are used in marketing campaigns to challenge to the recipient's emotions as well as what social values are used for the challenges to be effective. There search will be based especially on stylistic and content analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV