dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Kozlíková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T18:07:56Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T18:07:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/52748 | |
dc.description.abstract | Cílem práce byla prezentace dosavadních poznatků z oblasti globálního rozvojového vzdělávání, kdy v teoretické části jsem charakterizovala globální rozvojové vzdělávání v rovině definice, cílů, principů a témat. Představili jsme si Národní strategii globálního rozvojového vzdělávání pro roky 2011 - 2015 a nevládní neziskové organizace. Vysvětlili jsme si globální rozvojové vzdělání ve vztahu k rámcovým vzdělávacím programům pro gymnaziální a odborné vzdělání a jeho povinných součástí. Na praktických ukázkách jsme si ukázali kulturně - standardní a transkulturní přístup. Praktická část nám umožnila nahlédnout do dramaturgie semináře pro budoucí středoškolské učitele, který byl z části realizován na Husitské teologické fakultě University Karlovy pro budoucí učitele předmětů náboženství, etiky a filozofie pro střední školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The objective of this work was presentation of existing findings of global development education. In the theory part I described global development education in the definition of principles, themes and tasks. We introduced the National strategy of global development education for years 2011 - 2015 and non goverment organizations. We explained yourself global development education in relation to general educational programs for a gymnasial and secondary vocational education and its compulsory components. We show ourself cultural- standard and transcultural approach on a practical examples. The Hussite theological faculty of Charles University realized in part a seminar for future high school teachers of philosophy, ethics and religion. We had a opportunity to get acquainted with a dramaturgy of this seminar in our practical segment. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Příprava budoucích středoškolských učitelů v oblasti globálního rozvojového vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-14 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119547 | |
dc.title.translated | Secondary Teacher Preparation In the Field of Global Development Education | en_US |
dc.contributor.referee | Sekot, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001600360 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce byla prezentace dosavadních poznatků z oblasti globálního rozvojového vzdělávání, kdy v teoretické části jsem charakterizovala globální rozvojové vzdělávání v rovině definice, cílů, principů a témat. Představili jsme si Národní strategii globálního rozvojového vzdělávání pro roky 2011 - 2015 a nevládní neziskové organizace. Vysvětlili jsme si globální rozvojové vzdělání ve vztahu k rámcovým vzdělávacím programům pro gymnaziální a odborné vzdělání a jeho povinných součástí. Na praktických ukázkách jsme si ukázali kulturně - standardní a transkulturní přístup. Praktická část nám umožnila nahlédnout do dramaturgie semináře pro budoucí středoškolské učitele, který byl z části realizován na Husitské teologické fakultě University Karlovy pro budoucí učitele předmětů náboženství, etiky a filozofie pro střední školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The objective of this work was presentation of existing findings of global development education. In the theory part I described global development education in the definition of principles, themes and tasks. We introduced the National strategy of global development education for years 2011 - 2015 and non goverment organizations. We explained yourself global development education in relation to general educational programs for a gymnasial and secondary vocational education and its compulsory components. We show ourself cultural- standard and transcultural approach on a practical examples. The Hussite theological faculty of Charles University realized in part a seminar for future high school teachers of philosophy, ethics and religion. We had a opportunity to get acquainted with a dramaturgy of this seminar in our practical segment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016003600106986 | |