Show simple item record

Graffiti conformital non/conformity - possition of graffiti in art education teaching
dc.contributor.advisorŠmíd, Jan
dc.creatorHübner, Petr
dc.date.accessioned2021-03-26T12:29:26Z
dc.date.available2021-03-26T12:29:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52724
dc.description.abstractHübner, P.: Graffiti - Nonkonformní konformita aneb Role graffiti ve výuce výtvarné výchovy, [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 94 s. Diplomová práce volně navazuje na autorovu práci bakalářskou. Stručně mapuje podstatu a historii fenoménu graffiti se zaměřením na současnou situaci a lokální scénu. Dále vyzdvihuje méně často kladené otázky a problémy, které vychází ze samotné podstaty graffiti. Text se snaží poskytnout důležité informace a podněty vyučujícím výtvarné výchovy, kteří mají o graffiti mnohdy zkreslenou a částečně zidealizovanou představu. Zdůrazněn je i stav současného pražského street artu, který je momentálně ve výrazném úpadku. Text kombinuje konkrétní příklady a úvahové pasáže, které se dotýkají obecných témat jako non/konformita, svoboda, bezpečí, kreativita, iluze, vztah k okolnímu prostředí či soukromému vlastnictví. Sonda, která byla provedena mezi vyučujícími na druhém stupni základních škol a školách středních, je konfrontována s názory autora i prostřednictvím dvou rozhovorů se samotnými sprejery. V didaktické části autor shrnuje možná pojetí výuky výtvarné výchovy v souvislosti tématem graffiti, která doplňuje o profily několika současných výtvarníků, kteří vzešli z prostředí graffiti subkultury. V závěrečné...cs_CZ
dc.description.abstractHübner, P.: Graffiti - Nonkonformní konformita aneb Role graffiti ve výuce výtvarné výchovy, [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 94 s. Abstract The diploma thesis independently follows on the author's bachelor thesis. It briefly describes the substance and the history of the graffiti phenomenon with the focus on current situation and local scene. Then, it points out less frequent questions and problems that are based on the substance of graffiti itself. The text tries to give important information and impulses to the teachers of art lessons, who often have misinterpreted and partly idealized idea of graffiti. The thesis also focuses on the state of current Prague street art that is on the decline at the moment. The text combines particular examples with consideration passages that deal with general topics like non/conformity, freedom, safety, creativity, ilussions, relationship to surroundings or private property. The research that was done among the teachers at lower and higher secondary schools is compared with the author's opinions, even by means of two dialogues with graffiti artists themselves. In the didactic part, the author summarizes possible conceptions of art lessons in connection with the graffiti topic that are supplemented with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGraffitien_US
dc.subjectstreet arten_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectnonen_US
dc.subjectconformityen_US
dc.subjectsubcultureen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectGraffitics_CZ
dc.subjectstreet artcs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectnoncs_CZ
dc.subjectkonformitacs_CZ
dc.subjectsubkulturacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.titleGraffiti, konformní nonkonformita aneb role graffiti ve výuce výtvarné výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId135364
dc.title.translatedGraffiti conformital non/conformity - possition of graffiti in art education teachingen_US
dc.contributor.refereeRaudenský, Martin
dc.identifier.aleph001610100
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHübner, P.: Graffiti - Nonkonformní konformita aneb Role graffiti ve výuce výtvarné výchovy, [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 94 s. Diplomová práce volně navazuje na autorovu práci bakalářskou. Stručně mapuje podstatu a historii fenoménu graffiti se zaměřením na současnou situaci a lokální scénu. Dále vyzdvihuje méně často kladené otázky a problémy, které vychází ze samotné podstaty graffiti. Text se snaží poskytnout důležité informace a podněty vyučujícím výtvarné výchovy, kteří mají o graffiti mnohdy zkreslenou a částečně zidealizovanou představu. Zdůrazněn je i stav současného pražského street artu, který je momentálně ve výrazném úpadku. Text kombinuje konkrétní příklady a úvahové pasáže, které se dotýkají obecných témat jako non/konformita, svoboda, bezpečí, kreativita, iluze, vztah k okolnímu prostředí či soukromému vlastnictví. Sonda, která byla provedena mezi vyučujícími na druhém stupni základních škol a školách středních, je konfrontována s názory autora i prostřednictvím dvou rozhovorů se samotnými sprejery. V didaktické části autor shrnuje možná pojetí výuky výtvarné výchovy v souvislosti tématem graffiti, která doplňuje o profily několika současných výtvarníků, kteří vzešli z prostředí graffiti subkultury. V závěrečné...cs_CZ
uk.abstract.enHübner, P.: Graffiti - Nonkonformní konformita aneb Role graffiti ve výuce výtvarné výchovy, [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 94 s. Abstract The diploma thesis independently follows on the author's bachelor thesis. It briefly describes the substance and the history of the graffiti phenomenon with the focus on current situation and local scene. Then, it points out less frequent questions and problems that are based on the substance of graffiti itself. The text tries to give important information and impulses to the teachers of art lessons, who often have misinterpreted and partly idealized idea of graffiti. The thesis also focuses on the state of current Prague street art that is on the decline at the moment. The text combines particular examples with consideration passages that deal with general topics like non/conformity, freedom, safety, creativity, ilussions, relationship to surroundings or private property. The research that was done among the teachers at lower and higher secondary schools is compared with the author's opinions, even by means of two dialogues with graffiti artists themselves. In the didactic part, the author summarizes possible conceptions of art lessons in connection with the graffiti topic that are supplemented with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantArbanová, Linda
dc.contributor.consultantRaudenský, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990016101000106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV